mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

مشخصات فنی ساندویچ پانل ها

مشخصات فنی ساندویچ پانل ها

 ساندویج پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان نوعی عایق است که به عنوان جایگزین مصالح ساختمانی می‌توان از آن استفاده کرد و به صورت پیش ساخته و یا کامپوزیت مانند است. جهت ساخت ساندویچ پانل پلی یورتان از یک هسته سخت استفاده شده است که در اطراف آن ورق هایی از جنس فلز به کار رفته است.. هسته ی به کار رفته در این پانل از جنس پلی یورتان است فوم عایق پلی یورتان به دلیل داشتن خاصیت های عالی به عنوان بهترین عایق حرارت و صوت معرفی شده است.این فوم به صورت تزریقی میباشد و عایقی است که به نسبت سایر پانل در برابر گرما ْسرما و رطوبت از مقاومت بیشتری برخوردار است. از پانل پلی یورتان هم برای پوشش سقف و هم برای پوشش دیوار می‌توان استفاده کرد

به دلیل اینکه بهره وری انرژی ساندویچ پانل پلی یورتان دو برابربیشتراز پلی استایرن  است  درجایگاه بهترین پانل ها از نظر خاصیت های مکانیکی و حرارتی قرار دارد.فوم عایق پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین عایق های حرارتی میباشد به طوری که یک ساندویچ پانل پلی یورتان با ضخامت ۴ سانت از خاصیت عدم انتقال حرارت برخوردار است.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

نوعی از ساندویچ پانل که برای فضاهایی مانند آزمایشگاه ها . کارگاههای تولید مواد غذایی و غیره کاربرد دارد تحت عنوان ساندویچ پانل اتاق تمیزنامیده میشود. به فضاهایی که بایستی ورود و خروج هوا به صورت حداقل صورت گیرد اتاق تمیز و یا کلین روم گفته میشود.لازم به  ذکر است که در این مکان به هیج عنوان نباید آلایند هایی اعم از گرد و غبار. میکروب های معلق درهوا و یا بخار مایعات وارد شود حتی چناچه افراد بخواهند وارد این مکانها شوند بایستی دوش هوا بگیرند و از لباسهای مخصوص جهت ورود استفاده نمایند به همین دلیل بایستی از پوشش های خاصی برای دیوار و سقف استفاده شود تا میزان ورود و خروج هوا را به حداقل برساند.

معمولا ظاهر این نوع پانل ها صاف هستند (دو رو صاف یا یکرو صاف یکرو شیار دار) و دلیل طراحی این پانل به صورت صاف این است که مانع نفوذ گرد وغبار به این مکان ها شود و از رشد باکتری ها و میکروب ها جلوگیری نماید. از ویژگی های این نوع ساندویچ پانل این است که در برابر خوردگی.پوسیدگی و میکروب ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.برای ساخت این نوع پانل هم میتوان از عایق پلی یورتان و هم از پلی استایرن استفاده نمود که با توجه به اینکه پلی یورتان از مقاومت بالاتری برخوردار است برای تولید پانل بیشتر از این فوم استفاده میشود. ضخامت این نوع از پانل های بسته به کاربردی که دارند از۴ تا ۱۵ سانتی متر متغیر میباشد

معرفی و مشخصات ساندویچ پانل سرخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ای در ضخامت های مختلفی مانند۸ تا 15 سانتی متر بسته به نوع کاربری آن می‌تواند تولید شود.فوهی که دراین پانل به کار برده شده از جنس پلی یورتان میباشد که ماده ای سخت است و خاصیت شکنندگی دارد. لازم به ذکر است که از این فوم به تنهایی نمیتوان استفاده کرداما زمانی که بین دو لایه ورق فلزی استفاده میشود  با مقاومت کششی باخاصیت مکانیکی پیدا میکند و میتوان ازآن برای فضاهای مختلف استفاده کرد.ت

در گذشته پلی استایرن ( آکاسیتو ) به عنوان یکی از بهترین عایق های سردخانه ای کاربرد فراوانی داشت اما یکی از معایب بزرگ این عایق خاصیت فابل اشتعال بودن آن بود که موجب شد دانشمدان به دنبال جایگزین کردن ماده ای برای این فوم بگردند که در نهایت فوم عایق پلی یورتان به عنوان یکی از باکیفیت ترین فوم ها شناخته شد.

پانل های سردخانه ای با ضخامت های ۸ الی ۱۵ سانتی متربسته به سفارش سما مورد استفاده قرار میگیرد. ساندویچ پانل متشکل از ۵ لایه شامل دو لایه محافظ درونی و بیرونی و دو لایه چسب برای اتصال فوم پلی یورتان و لایه های محافظ بیرونی  میباشد. دانسیته ای که برای پانل های سردخانه ای استفاده میشود عموما ۴۰ کیلومتر بر متر مکعب میباشد

ساندویچ پانل گالوانیزه

در ساختار ساندویچ پانل گالوانیزه از یک هسته میانی از جنس فوم عایق پلی یورتان و ورق هایی از جنس ورق گالوانیزه استفاده شده است. ورق گالوانیزه نوعی آهن است که لایه های بیرونی آن از روی تشکیل شده است که حتی با از بین رفتن پوشش روی آهن به هیچ عنوان زنگ نمی‌زند. این پانل نوعی عایق محسوب می‌شود که در برابر حرارت و صوت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و برای پوشش دهی سقف ، دیوار و پارتیشن بندی داخلی و یا اتاق های سرد ساختمان کاربرد فراوانی دارد.

لازم به ذکراست که در انتخاب ساندویچ پانل های گالوانیزه بایستی به ضخامت و شرایط آب و هوایی توجه داشته باشید چراکه با بالا رفتن ضخامت پانل ها تبادل حرارتی هم بین دو محیط کمتر برقرار می‌شود. علاوه بر آن برای ساندویچ پانل برای پوشش پارکینگ خودروها ، سازه های فلزی ، دفاتر کارگاهی ، کانکس ها و ساختمان های پیش ساخته و اداری هم کاربرد دارد.

ساندویچ پانل طرح چوب

ساندویچ پانل طرح چوب پانلی است که از ورق هایی از جنس چوب و فایبرگلاس تشکیل شده است که می‌توانیم این ورق ها را با استفاده از رزین به همدیگر متصل نماییم .. این نوع پانل ها جهت پوشش ساختمان ها و یا در صنعت مبل سازی کاربرد فراوانی دارد همچنین این نوع از پانل ها را میتوان جهت ساخت قایق مورد استفاده قرار داد. این نوع از پانل ها جایگزین بسیار خوبی برای چوب محسوب می‌شوند چراکه در برابر آب و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که استفاده از پانل های چوبی باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود که برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند هزینه ی کمی را برای پوشش ساز های خود صرف نمایند بسیار مناسب می‌باشد.

ساندویچ پانل طرح آجر

برای ساخت ساندویچ پانل های طرح آجر از مصالح مانند آجر استفاده نشده است بلکه برای تولید این نوع پانل ها از برچسب هایی با طرح آجر استفاده شده است که برروی سازه چسبانده می‌شود و بدنه ی سازه ی ما را پوشش می‌دهد لازم به ذکر است که این پانل همان پانل های معمولی هستند و فقط طرح آنها با سایر پانل ها متفاوت است و در ویژگی های آن هیچ نوع تغییری ایجاد نشده است. این نوع پانل ها در ابعاد مختلف و در فضاهای متفاوت قابل استفاده میباشند. یکی از مزیت هایی که این پانل دارد این است که باعث می‌شود زیبایی سازه ی شما چندین برابر شود.

ساندویچ پانل دکوراتیو

پانل دکورایتو یکی از پانل هایی است که می‌توان از آنها برای زیبایی بخشیدن به سازها استفاده نمود. با توجه به اینکه در حال حاضر زیبایی سازه ها اهمیت بسزایی دارد ، این نوع پانل به شدت در بین عموم مردم  مورد استقبال قرار گرفته است. پانل های دکوراتیو جهت ساخت پارتیشن بندی ادارات ، کانکس ها و یا پوشش دهی دیوارو یا سقف خانه ها کاربرد فراوانی دارند. با توجه به اینکه این نوع پانل ها با مواد دیگر ترکیب نشده اند لذا وزن آنها در مقایسه با پانل های دیگر کمتر می‌باشد. قیمت این پانل ها در مقایسه با مصالح سنتی بسیار کمتر می‌باشد و استفاده از آنها باعث صرفه حویی در هزینه ها می‌شود.

ساندویچ پانل لانه زنبوری

پانل های لانه زنبوری از یک هسته میانی به طرح لانه های زنبور و دو ورق ا زجنس الومینیوم تشکیل شده است. طراحی پانل های زنبوری دقیقا مشابه لانه های زنبور و به شکل شش ضلعی صورت گرفته است.این نوع پانل ها را متیوان برای ساخت قسمت های مختلف هواپیما و یا بدنه ی ماهواره ها مورد استفاده قرار داد همچنین این نوع پانل ها در تصادفات به عنوان ضربه گیر هم استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی متشکل از دو لایه شبکه فلزی و یک لایه  فوم از جنس پلی استایرن می‌باشد. با توجه به اینکه جهت ساخت پانل های بتنی از موادی مانند بتن به همراه پلی استایرن استفاده شده است به طرز چشمگیری می‌تواند در استحکام و دوام سازه ی شما موثر باشد. یکی از مزیت هایی که این نوع پانل ها دارند این است که رطوبت را به خوبی جذب می‌کنند و مانع از نفوذ رطوبت به سازه ها در هنگام بارندگی می‌شوند. پانل های بتنی جهت ساخت ساختمان های چند طبقه  و برج های بزرگ کاربرد گسترده ای دارند و به دلیل اینکه این پانل ها عایق محسوب می‌شوند به طرز موثری می‌توانند در مصرف انرژی موثر باشند.

ساندویچ پانل پشم سنگ

برای ساخت این نوع پانل ها از عایق هایی مانند پشم سنگ و یا پشم شیشه استفاده شده است و ضد حریق بودن این پانل ها یکی از مهمترین خاصیت های این پانل ها به شمار می‌رود. جالب است اگر بدانید  که برای خرید پانل های پشم سنگ بایستی هزینه ی بیشتری را صرف کنید و دلیل بیشتر بودن قیمت این نوع پانل در مقایسه با پانل های دیگر این است که از مزیت هایی مانند فشردگی و مقاومت بالا برخوردار هستند و به همین دلیل می‌توان از آنها در صنایع نظامی و دفاعی استفاده نمود.

ساندویچ پانل پشم شیشه

عایقی که برای ساخت ساندویچ پانل های پشم شیشه استفاده شده است الیاف پشم شیشه است که وزن آنها بسیار سبک است چناچه بخواهید از این پانل به منظور پوشش دهی سازه های خود استفاده نمایید هزینه ی کمتری را بایستی صرف نمایید و دلیل هزینه کم این پانل ها متریال ارزانی است که در آن به کار رفته است که این نوعی مزیت برای شما محسوب می‌شود. این نوع پانل ها جهت پوشش دهی سوله های صنعتی ، سوله های ورزشی و کانکش های پیش ساخته کاربرد گسترده ای دارند.

ساندویچ پانل 3d

ساندویچ پانل های تری دی نوعی از پانل هستند که از عایق پلی استایرن نسوز (یونولیت) و شبکه های پیش جوش فولادی تشکیل شده اند که با استفاده از مفتولهای فلزی به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع پانل ها در ساختمانهایی که از دو طبقه تشکیل شده اند و فاقد اسکلت هستند کاربرد گسترده ای دارند. به ویژه می‌توان از انها برای پوشش دهی انواع سوله های صنعتی ، سیلوها و سردخانه ها و اماکن ورزشی استفاده کرد. از این نوع پانل ها به عنوان عایقی مناسب در برابر برودت و صدا میتوان استفاده کرد و به دلیل قشرهای بتونی که در پانل d3 قرار دارد مقاوم در برابر آتش سوزی هستند.

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک از یک هسته داخلی و دو ورق از جنس آلوزینک ساخته شده است . ورق آلوزینک در مقایسه با ورق های فولادی از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در صورتی که بر روی آنها خط و خشی وارد شود به هیچ عنوان زنگ نخواهند زد و از دوام بیشتری نسبت به سایر ورق ها برخوردار هستند.

ساندویچ پانل آکوستیک

پانل های آکوستیک از دو لایه ورق گاالوانیزه تشکیل شده اند که لایه ی اول ان وزق گالوانیزه ای است که طراحی آن به صورت پانچ شده و یا سوراخ دار است و برای لایه دوم آن از وزق گالوانیزه به صورت سالم استفاده شده است. عایق پشم سنگ به عنوان فوم مانی این پانل استفاده شده است. این پانل ها به نحوی طراحی شده اند که به عنوان بهترین عایق برای کاهش سرو صدا محسوب میشوند اما باید توجه داشته باشید که این پانل ها گزینه یمناسبی برای مکان های گرم و مرطوب نیستند چرا که ممکن است بخار از سوراخ های موجود در این پانل عبور و به داخل سازه نفوذ کند. 

ساندویچ پانل (pvc)

ساندویچ پانل های pvc  ازدو لایه ورق یکی از جنس فویل آلومینیوم و دیگری از جنس پی وی سی ذوذنقه ای ساخته شده است و برای فوم این پانل نیز از فوم پلی یورتان استفاده شده است. به دلیل انعطاف پذیری زیادی که پانل پی وی سی دارد میتوان از آنها برای لوله کشی و فاضلاب استفاده نمود، همچنین از این پانل ها برای پوشش سازه هایی نظیر سوپرمارکت ها ، ساختمن های اداری، اسباب بازی های نرم  می‌توان استفاده کرد.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن