mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز

همانطور که می دانید ساندویچ پانل ها نوعی مصالح نوین هستند که جایگزین بسیار مناسبی برای مصالحی که در گذشته استفاده می شد، می باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از پرکاربرد ترین نوع ساندویچ پانل با خاصیت ضد حریق بودن یعنی ساندویچ پانل نسوز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق)

ساندویچ پانل نسوز یکی از پرکاربردترین نوع ساندویچ پانل ها است که غیر قابل اشتعال بوده و تنها زمانی که به صورت مستقیم در معرض حرارت بالا قرار گیرند، آتش خواهند گرفت. یکی از نکات مثبتی که در مورد این نوع ساندویچ پانل می توان گفت این است که بعد از اینکه  آتش فروکش نماید دیگر شعله ور نخواهد شد و با این خصوصیت آسیب کمتری به سازه و ساندویچ پانل مورد نظر می رسد.

عایق ساندویچ پانل نسوز

برای ساخت ساندویچ پانل ضد حریق عایق پشم سنگ مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع عایق از سنگ آتش فشانی بازالت تشکیل شده است و نوعی عایق حرارتی است که در برابر حرارت مستقیم مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع عایق ها کاملا نسوز بوده و به نحوی ساخته شده اند که فقط زمانی در صورت قرار گرفتن در دماهای بالای 1300 درجه سانتی گراد، ورق های محافظ آن شکل خود را از دست می دهند.

اما به خاطر داشته باشید که عایق پشم سنگ با وجود همه مزایایی که دارد، دارای معایبی هم هست. این نوع عایق ممکن است برای پوست و ریه های انسان حساسیت زا باشد. لذا بهتر است در صورت استفاده از ساندویچ پانل نسوز از ماسک و دستکش استفاده نمایید. البته این معایب هنوز از نظر علمی ثابت نشده است اما بهتر است نکات ایمنی را برای حفظ سلامتی خود رعایت نمایید.

امنیت ساندویچ پانل در برابرحریق

امروزه امنیت ساختمان یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که بسیاری از مهندسان و معماران در طراحی و ساخت سازه خود این مسئله را مورد توجه قرار می دهند. با توجه به این موضوع که امروزه احتمال بروز وقایع ناگهانی مانند زلزله، آتش سوزی و سیل بسیار زیاد است و می تواند خسارت های فراوانی برای سازه شما به بار آورد. ساندویچ پانل ضد حریق با توجه به ساختاری که دارد می تواند امنیت سازه شما را افزایش داده و تا حد زیادی تلفات و خسارات ناشی از چنین اتفاقاتی به طرز چشمگیری کاهش دهد.

چگونگی مقاومت ساندویچ پانل نسوز در برابر آتش سوزی

زمانی که ساندویچ پانل نسوز در معرض آتش سوزی قرار می گیرد، یک لایه نیم سوز شده حفاظتی پایداری شکل می گیرد، در این زمان با انبساط سطوح در هسته لایه نیم سوز شده، فضاهای خالی پر شده و هیچ گونه فضای خالی باقی نمی ماند

هنگامی که این نوع ساندویچ پانل در دمای 1000 درجه سانتی گراد قرار گیر، 70 درصد پانل بدون هیچ گونه تغییری باقی می ماند و 30 درصد پانل بدون اینکه آتش در آن شعله ور شود و به سایر سطوح پانل برسد، نیم سوز می شود.

برای این نوع ساندویچ پانل ها در صورت قرار گرفتن در معرض 300 درجه سانتی گراد، یک لایه نیم سوز شده حفاظتی شکل می گیرد

پانل هایی که دور از منبع آتش قرار می گیرند، هیچ گونه آسیبی نمی بینند و تغییری پیدا نمی کنند

کاربرد ساندویچ پانل نسوز

برای دیواره های و سقف های کانیتنرها می توان از آنها استفاده نمود، در نتیجه کانیتنرهایی که با استفاده از این ساندویچ پانل پوشانده شده اند در برابر آتش سوزی مقاومت بالاتری خواهند داشت

از ساندویچ پانل های نسوز به دلیل خاصیت نسوز بودن می توان در انبارها و یا مکانهایی که کالا و یا بارهای با قابلیت اشتعال نگهداری می شوند، استفاده نمود. لذا احتمال آتش سوزی در این مکان ها بسیار کم خواهد بود.

در سردخانه ها و صنایع برودتی، صنعت ساختمان سازی اعم از پوشش دهی دیوار و سقف سالن های تولیدی، صنعتی، نیمه صنعتی، دفاتر کارگاهی، درمانگاه ساختمان های اداری، تجاری، هتل ها، پوشش سوله ها و انبار، مدارس، استخرها میتوان از این نوع ساندویچ پانل استفاده نمود.

همچنین این نوع ساندویچ پانل ها با خاصیت غیر قابل اشتعالی که دارند، برای اتاق های یخچالی، حمل باری ثابت و متحرک نصب بر روی انواع کامیونت ها، اتاق های تریلر یخچالی و تریلر کانکس دار می توان استفاده نمود.

کانکس ها، پست کانکس های نگهبانی

علاوه بر آن ساندویچ پانل ضد حریق برای مجتمع های ورزشی، کمپ های اسکان موقت، خانه، ویلاها، کاروان ها و واحدهای امدادی کاربرد گسترده ای دارند.

قیمت ساندویچ پانل نسوز

از آنجایی که ضخامت، متریال به کار رفته در ساندویچ پانل اعم از جنس ورق و فوم عایق همه در قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند. لذا در صورتی که می خواهید در مورد قیمت ساندویچ پانل نسوز آگاهی بیشتری کسب نمایید، می توانید از طریق شماره هایی که در داخل سایت قرار داده شده با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان با تجربه و زبده ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن