mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن دو نمونه از معروف‌ترین ساندویچ پانل‌هایی که امروزه در صنعت ساخت وساز کاربرد زیادی دارند.ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن یکی از موضوعاتی است که ذهن افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند را به خود مشغول کرده است.در این مطلب قصد داریم به تفاوت ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان به صورت تخصصی بپردازیم.

همانطور که قبلا گفتیم ساندویچ پانل‌ها سازه‌هایی پیش ساخته هستند که برای ساخت آنها از دو لایه ورق فلزی به همراه یک لایه عایق میانی استفاده شده است.ساندویچ پانل پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین نوع ساندویچ پانل‌ها هستند که برای قسمت عایق آنها از فوم پلی یورتان استفاده شده است و به منظور پوشش‌دهی ساختمان‌ها، سوله‌های صنعتی، کانکس‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فوم پلی یورتان با پایه پلی استر و با پایه پلی اتر قابل تولید هستند.پلی استرها مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی داشته و مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی و حلالها دارند.پلی اترها نیز سازگاری بالایی با محیط زیست داشته و در برابر کشش و سایش بسیار مقاوم عمل می‌کنند.پانل‌های پلی یورتان در مدل PIR وPUR تولید می‌شوند که میزان ترکیب پلی ال به ایزوسیانات مقاومت این نوع ساندویچ پانل‌ها را تعیین می‌کند.

در مقابل ساندویچ پانل‌ پلی استایرن برای ساخت آنها از فوم پلی استایرن بهره گرفته می‌شود و به سه نوع معمولی، منبسط  EPS و فشرده XPS طبقه بندی می‌شود و برای پوشاندن سقف و دیوار سازه هایی مانند سوله، کارخانه و...استفاده می‌شود.پانل‌های ساخته شده با فوم پلی استایرن نسبت به پانل‌های پلی یورتان عملکرد ضعیف‌تری دارند و عایق خوبی در برابر حرارت و برودت نیستند. اما به دلیل دانسیته پایینی که دارند عایق خوبی برای صوت محسوب می‌شوند.نکته مثبتی که در مورد پانل‌های پلی استایرن وجود دارد این است که قیمت و وزن کمتری دارند و به همین جهت طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده است.

تفاوت ساندویچ پانل‌های پلی یورتان و پلی استایرن

از هر دو این ساندویچ پانل برای ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می‌توان استفاده کرد اما تفاوت‌هایی میان آنها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

تفاوت از نظر اقتصادی

اگر بخواهیم این دو ساندویچ پانل را از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم باید گفت پانل پلی استایرن به صرفه تر است.همچنین پانل‌های ساخته شده با فوم پلی استایرن با توجه به اینکه در رنگ‌های متنوع  و اشکال متنوع قابل تولید هستند و وزن کمتری دارند و با ضخامت‌های متفاوت قابل تولید هستند کاربرد بیشتری دارند.همچنین جابه جایی بهتر و راحت‌تر، قابلیت مونتاژ و دمونتاژ و سازگار بودن به محیط زیست این نوع ساندویچ پانل را یکی از با کیفیت‌ترین پانل‌ها را تبدیل کرده است.

تفاوت از نظر عایق بودن

اگر بخواهیم این دو نوع ساندویچ پانل از نظر میزان عایق بودن ارزیابی کنیم باید گفت پانل‌های تولید شده با فوم پلی استایرن مقاومت خوبی در برابر حرارت و صوت از خود نشان نمی‌دهند و قابلیت بازیافت و عایق بودن در برابر جریان الکتریسیته از مزایای این پانل‌ها است.

تفاوت از نظر میزان مقاومت

پانل‌هایی که به کمک فوم پلی یورتان ساخته می‌شوند وزن بسیار سبکی داشته، عایق خوبی در برابر حرارت و صوت بوده و دوام و استحکام بیشتری در برابر ضربه، فشار و نفوذ باکتری و قارچ‌ها دارند.قابلیت نصب آنها بسیار راحت بوده اما هزینه بالا، جذب زیاد آب و آزاد کردن گازهای گلخانه ای از ایرادهای این نوع ساندویچ پانل‌هاست.

تفاوت از نظر ضد حریق بودن

میزان مقاومت در برابر آتش و گرما یکی از ویژگی‌های مهم عایق‌هایی است که برای ساخت ساندویچ پانل به کار می‌رود که بسته به نوع ساندویچ پانل متفاوت است.هر چه ضخامت فوم پلی استایرن در پانل بالاتر باشد میزان مقاومت آن در برابر آتش بالاتر است و این در حالی است که پنل‌های تولید شده با فوم پلی یورتان مقاومت بالایی در برابر آتش داشته و در صورتی که در دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد قرار گیرد باز هم آتش نخواهند گرفت.  

تفاوت ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان از نظر قیمت

از تفاوت‌های دیگر بین ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان قیمت بین آنهاست که پانل‌های که برای ساخت آنها پلی استایرن به کار رفته است قیمت مناسب‌تری دارند و افراد با بودجه کمتری می‌توانند این ساندویچ پانل‌ها را تهیه کنند. این در حالی است ساندویچ پانل‌های پلی یورتان به جهت کیفیت مرغوبی که دارند قیمت بالاتری هم داشته و اکثر افرادی که برای آنها کیفیت در اولویت قرار دارند از این ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌ها و قیمت دقیق ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان از طریق شماره تماس‌های ذکر شده با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن