mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت

در این مقاله قصد داریم معایب های مختلف ساندویچ پانل های بی کیفیت را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.

استفاده ازساندویچ پانل های بی کیفیت چه معایبی دارند؟

با توجه به مزایای زیادی اعم از وزن سبک و یا مقاومت بالای این نوع از مصالح در برابر عوامل محیطی که تا به امروز در مورد ساندویچ پانل ها شنیده اید بد نیست به مشکلات و معایبی که در زمان استفاده از پانل ها با آنها روبرو می‌شویم هم اشاره نماییم . ساندیوچ پانل هایی که از مواد درجه یک و با کیفیت ساخته شده اند در برابر عومل مختلفی مانند رطوبت ، نور خورشید ،گرما ، سرما ،نورخورشید و تغییرات دمایی  مقاومت بالایی داشته و اسن امر موجب طول عمر و استحکام سازه ی شما میشود اما  اگر برای تولید این پانل ها از مواد نامرغوب استفاده شود این سازه ها در مدت کوتاهی دچار چوسیدگی و خوردگی میشوند و باسازی و یا جایگزین کردن این پانل ها برای شما هزینه اضدافی به دنبال خواهد داشت.

قبل از اینکه به معایب پانل های ساندویچی بپزدازیم اجازه بدهید به چند از مورد از مزایای پانل ها اشاره کنیم.

• ساندویچ پانل ها از وزن کمی نسبت به مصالح سنتی برخوردار هستند

• استفاده از ساندویچ پانل ها موجب میشود تا فرایند نصب و اجرای پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شود.

• در مقابل پوسیدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند و از آسیب پذیری کمی برخوردار هستند.

• در برابر عوامل محیطی مانند زلزله ، سیل و یا طوفان دچار آسیب دیدگی نمی‌شوند.

• از دوام و عمر بالایی برخوردار هستند

• استفاده از ساندویچ پانل ها البته اگر در ساخت آنها از مواد درجه یک استفاده شده باشد موجب صرفه جویی در هزینه ها می‌شود.

از محدودیت ها و معایب ساندویچ پانل ها می‌توان به موارد زیر شاره نمود.

1. وارداتی بودن مواد اولیه آن

به خاطر اینکه مواد اولیه ساندویچ پانل ها وارداتی هستند تولید کنندگان داخلی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند به دلیل اینکه این مواد تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد بایستی از فیلترها و استاندارهای جهانی رد شود و با توجه به نوساناتی که در مورد قیمت ها در بازار وجود دارد این امز موجب افزایش قیمت روزانه ساندویچ پانل ها می‌شود.

2. ضخامت های ساندویچ پانل 

شاید بتوان ضخامت های ساندویچ پانل را هم به عنوان نوعی محدودیت در نظر گرفت چرا که معمولا پانل ها در ضخامت های خاصی و براساس استاندارهای بین المللی طراحی می‌شوند و در واقع نمی‌توان آنها را به هر ضخامتی که مشتریان درخواست می‌کنند ، تولید نمود لذا بایستی اسکلت سازه ها طوری ساخته شوند که با عرض و ارتفاع پانل ها مطابقت داشته باشند.

3.عایق بودن ساندویچ پانل ها:

یکی از موارد دیگری که در مورد ساندویچ پانل ها می‌توان بررسی نمود خاصیت عایق پذیری و قابلیت اشتعال آنها می‌باشد. اینکه ساندویچ پانل ها به طور صد در صد نسوز باشند و در برابر شعله های آتش از مقاومت کامل برخوردار باشند امکان پذیر نیست حتی ساندویچ پانل های نسوز که شعله های آتش را به قسمت های دیگر سازه منتشر نمی‌کنند اگر در معرض آتش سوزی سنگین قرار بگیرند گازهای سمی از خود منتشر میکنند و به طور جدی آسیب می‌بینند.

اما با وجود معایبی که ذکر شد هنوز نسبت به مصالح سنتی برتریت دارند و جایگزین مناسبی برای آنها به شمار می‌روند.

عمر مفید پانل ها بسته به عوامل مختلفی نظیر موادی در آنها استفاده می‌شود و یا مراقبت از آنها میشود متفا.ت می‌باشد در مطلب زیر قصد داریم به چند مورد از فاکتورهایی اشاره کنیم باعث دوام و استحکام پانل ها می‌شود و اگر به آنها توجه نشود از طول عمر ساندویچ پانل ها به طرز چشمگیری می‌کاهد.

چه نوع فوم عایقی برای تولید پانل ها استفاده شده است

با توجه به اینکه فوم ها هسته ی اصلی پانل ها را تشکیل  وظیفه ی محافظت از پانل ها در برابر حرارت ، برودت ، اشتعال  و حریق را بر عهده دارند استفاده از فوم های درجه یک به طور شگفت انگیزی بر طول عمر سازه ی شما تاثیر دارد لذا بایستی به جنس فومی که د رپانل ها به کار رفته اند توجه کافی داشته باشید.

ورق های ساندویچ پانل از چه جنسی هستند

معمولا ورق های فلزی که برای ساخت لایه های بیرنی پانل ها استفاده میشود از جنس آلوزینک ، ورق گالوانیزه و یا آلومینیوم هستند. از آنجایی که این ورق ها مسئولیت حفاظت از سازه در مقابل عوامل متعدد بیرونی را برعهده دارند لذا انتخاب بهترین نوع ورق میتواند در استحکام و دوام سازه ی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

طریقه ی نصب ساندویچ پانل ها:

چناچه فرایند نصب ساندویچ پانل به درستی و توسط افراد ماهر صورت گیرد در صورتی که یک قطعه دچار مشکل شود به راحتی متیوان آن را با قطعه ای نو تعویض نمود بدون اینکه به سازه و یا قطعات دیگر آسیبی وارد شود. لذا نتیجه می‌گیریم مرحله مونتاژ پانل ها هم نقش مهمی در افزایش طول عمر سازه ها دارد.

خوردگی و پوسیدگی ساندویچ پانل های یکی از جدی ترین آسیب هایی است که صنعت تولید ساندویچ پانلی را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است از مواردی که می‌تواند باعث افزایش خوردگی و پوسیدگی در پانل ها شود می‌توان افزایش شرکت های نامعتبر ، استفاده از دستگاههای بی کیفیت و یا خط تولید چینی نامرغوب اشاره نمود. 

عواملی که بر خوردگی پانل ها موثر هستند به شرح زیر می‌باشند.

چناچه درز بندی پانل ها به درستی انجام نگیرند می‌تواند هوا به راحتی در داخل آنها نفوذ نماید.

در صورتی که در پانل ها حفره ای وجود داشته باشد میتواند موجب خوردگی ساندویچ پانل ها شود.

ضخامت ورق ها یکی از عواملی است که می‌تواند در برابر خوردگی انها را محافظت نماید و یا اینکه آنها را در معرض آسیب قرار دهد.

کلام آخر:

در نتیجه انتخاب شرکتی معتبر برای خرید ساندویچ پانل که از مواد درجه یک و به روز ترین دستگاهها برای ساخت پانل ها استفاده میکنند از عواملی هستند که در کیفیت و دوام پانل ها بسیار موثر هستند لذا بایستی به آنها توجه کافی داشته باشید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن