mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها امروزه به جهت کیفیت و قیمت مقرون به صرفه ای که دارند به یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده اند و به عنوان جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی شناخته شده اند. با توجه اینکه کیفیت و مقاومت برای افرادی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند در اولویت می‌باشد و ساندویچ پانل نیز علاوه بر قیمت مناسبی که دارند از استقامت و دوام بالایی برخوردار هستند بسیاری از معماران و مهندسان برای پوشش‌دهی سقف و دیوار انواع سوله و ساختمان از ساندویچ پانل سقفی یا ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول کرده است قیمت ساندویچ پانل است.فاکتورهای متفاوتی در قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند که در این مقاله قصد داریم به عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساندویچ پنل‌ اشاره داشته باشیم.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

نوع ورق ساندویچ پانل و میزان پوشش گالوانیزه بر روی آن

ساندویچ پانل‌ها با استفاده از ورق‌های متفاوتی تولید می‌شوند که هر یک از آنها ویژگی‌ها و قیمت های متفاوتی دارند.لذا یکی از مواردی که قبل از هر چیز بایستی از آن آگاهی داشته باشید نوع ورق ساندویچ پنل  و اینکه توسط چه کارخانه ای و براساس چه استانداردهایی تولید شده است. اطلاع از ضخامت ورق‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با کیفیت ترین نوع ساندویچ پانل را انتخاب کنید.

در صورتی که گالوانیزه با استفاده از روی پوشش داده شود علاوه بر اینکه در قیمت آن تاثیرگذار است در کیفیت آن دخیل می‌باشد.همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر ساندویچ پنل‌هایی که با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شوند، از نظر کیفیت ورق در سطح مطلوبی قرار نداشته و مقاومت خوبی در برابر عوامل طبیعی ندارند.

نوع فوم ساندویچ پانل

برای قسمت میانی پانل‌های ساندویچی فوم های عایقی نظیر پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسته به اینکه از کدام یک از این فوم ها استفاده شود، قیمت ساندویچ پنل نیز متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است که در میان تمامی فوم های ذکر شده فوم پلی یورتان به دلیل داشتن کیفیت و دوام بسیار بالا قیمت بالاتری نسبت به سایر فوم‌ها دارد و قطعا ساندویچ پانل‌هایی که با استفاده از فوم پلی یورتان ساخته می‌شوند کیفیت بهتری خواهند داشت.

نوع ساندویچ پانل

در حالت کلی ساندویچ پانلها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری قابل تولید هستند.قیمت ساندویچ پانل نسبت به نوع آن متفاوت است چراکه روند تولید و ساخت هر کدام از آنها متفاوت می‌باشد.

ساندویچ پانل‌های سقفی بایستی به نحوی طراحی شوند که بتوانند در مقابل عوامل مختلفی مانند نورخورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. به همین خاطر پانل سقفی از نظر ظاهری نسبت به پانل دیواری متفاوت طراحی شده است و دارای گام است تا بتواند در برابر عوامل خارجی استقامت خوبی داشته باشد.هر چه ساندویچ پانل دارای گامهای بیشتری باشد مقاوم تر بوده و از این جهت شاهد تفاوت قیمت در ساندویچ پانل‌ها هستیم چراکه ساندویچ پانل دیواری دارای شیار هستند و با قیمت کمتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

ابعاد و ضخامت

ابعاد و ضخامت رابطه ی مستقیمی با قیمت ساندویچ پنل دارد.به عبارتی هر چه ضخامت پانلها بیشتر باشد قیمت این مصالح هم افزایش خواهد داشت. اما اگر بخواهیم قیمت تمام شده ی سازه با مصالح سنتی و ساندویچ پانل را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توان گفت هزینه نصب و اجرای سازه ها با ساندویچ پانل بسیار کمتر از مصالح سنتی در میاید و این نکته ی مثبتی در مورد ساندویچ پانل تلقی می‌شود.

کیفیت تزریق فوم

در هنگام تولید ساندویچ پانل باید استانداردهایی رعایت شود و در صورتی که اینکار به صورت اصولی انجام نشود، محصول با کیفیتی نخواهیم داشت و در نتیجه نمی‌توان از محصول دوام و کیفیت خوبی انتظار داشت. چگونگی تزریق فوم ساندویچ پانل بایستی به صورت تخصصی و اصولی انجام شود و فوم بایستی به طور یکنواخت بین ورق‌های پانل قرار گیرند. 

هر چه یکنواختی در فوم ساندویچ پانل بیشتر باشد کیفیت محصول هم به همان اندازه بالاتر خواهد رفت. در برخی مواقع به هنگام تزریق فوم مقداری هوا به داخل وارد شده که این امر کیفیت محصول را به میزان زیادی کاهش داده و باعث می‌شود پانل‌ها در طولانی مدت دچار آسیب شوند.

چگالی (دانسیته)

به فشردگی فوم ساندویچ پانل دانسیته یا چگالی گفته می‌شود و به میزانی که دانسیته ساندویچ پنل بیشتر باشد عایق پذیری ساندویچ پانل مانند مقاومت در برابر حرارت نیز بیشتر خواهد شد و برعکس هر اندازه ضخامت پانل‌های ساندویچی کمتر باشد از دوام این محصول کاسته خواهد شد.

تمامی موارد ذکر شده در تعیین قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند و مجموع این عوامل در کنار هم محصولی با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد.امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید به راحتی ساندویچ پنل‌های مرغوب را شناسایی و نسبت به خرید آنها اقدام نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن