mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

معرفی سوله بتنی

معرفی سوله بتنی

در این مقاله قصد داریم به ارزیابی یکی دیگر از سوله ها به نام سوله بتنی بپردازیم.

قبل از اینکه به معرفی سوله بتنی بپردازیم بهتر است تعریفی مختصر از سوله داشته باشیم. سوله به سازه هایی پیش ساخته ی فولادی که با سقف شیب دار طراحی می شوند، اطلاق می شود.سوله ها قابلیت ساخت با مصالح گوناگون را دارند. سازه های پیش ساخته ای که با استفاده از بتن ساخته میشوند، به سوله های بتنی معروف هستند.این نوع از سوله ها بر حسب نوع و نیاز کاربر دارای انواع مختلفی اعم از سوله یک دهانه، سوله دو یا چند دهانه، سوله قوسی، سوله چند ضلعی می باشد. این نوع سازه ها پیش ساخته فولادی کاربردهای متفاوتی دارند و می توان از آنها به عنوان سالن های ورزشی، انبار، آشیانه های هواپیما، فروشگاهها و تعمیرگاهها و همچنین مکان هایی برای نگهداری مرغ و جوجه استفاده نمود.

بتن یکی از مقاوم ترین مصالح در مقایسه با سایر مصالح است و به دلیل مقاومت و استحکام فوق العاده ای که دارد توانسته به یکی از گزینه های بسیار خوب برای ساخت و ساز سازه های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی تبدیل شود. برای ساخت دیوار پیش ساخته بتنی از دو لایه شبکه فلزی و یک لایه فوم پلی استایرن استفاده شده است و در مرحله بعدی بتن با ضخامت 4 سانتی متر بر روی تورهای فلزی پاشیده می شود.

در صورتی که برای ساخت سازه از دیوار پیش ساخته بتنی استفاده شود علاوه بر اینکه طول عمر سازه افزایش پیدا می کند بلکه از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری خواهد نمود و عملکرد حرارتی بسیار بالایی دارد. به دلیل مقاومت بسیار بالای بتن در برابر  نم و رطوبت، در مناطق مرطوب سوله های بتنی بیشترین کاربرد را دارند. همچنین به دلیل دوام بالایی که بتن در برابر زلزله دارد سوله های بتنی در مناظق زلزله خیر بیشترین کاربرد را دارند.نکته ای دیگری که در مورد سوله های بتنی وجود دارد این است که زمانی که برای ساخت این نوع سوله ها صرف می شود در مقایسه با سازه های ساخته شده از فلز بیشتر خواهد بود. اما چناچه از ساندویچ پانل بتنی برای ساخت این سازه ها استفاده شود به دلیل پیش ساخته بودن این مصالح زمان ساخت سوله به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

طراحی و ساخت سوله بتنی

طراحی این نوع از سوله ها بایستی با رعایت تمامی قوانین و استانداردها و به صورت دقیق صورت گیرد.مهندسان و معماران ابتداد عواملی نظیر شرایط آب وهوایی، کاربری سوله، میزان تحمل بارش برف و باران، میزان مقاومت در برابر زلزله و مقاومت خاک را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. بعد از انجام تمامی محاسبات نفشه ی اجرای سوله به صورت کاملا دقیق توسط افراد متخصص در این زمینه طراحی می شود.گفتنی است سوله های بتنی در محل نصب مونتاژ میشوند در حالی که سوله های ساخته شده از فلز در کارخانه و یا کارگاه ساخته شده و بعد از این مرحله به محل نصب انتقال پیدا می کنند و در محل مورد نظر جایگذاری و محکم می شوند.

تفاوت سوله بتنی و سوله فلزی

یکی از مسائلی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول نموده است این است که سوله بتنی چه تفاوت هایی با سوله فلزی دارند. یکی از تفاوت های بین این دو نوع سوله در میزان مقاومت بین آنها در برابر انفجار است. به طور معمول مقاومت و دوام سازه های ساخته شده با استفاده از بتن در مقایسه با سازه های ساخته شده با فلز کمتر است. به همین خاطردر انبارهای مواد شیمایی که مواد شیمایی مختلف نگهداری می شوند و احتمال منفجر شدن آنها وجود دارد، افراد و مصرف کنندگان بیشتر به استفاده از سوله های فلزی روی می آورند.

یکی از تفاوت های دیگری که بین این سوله وجود دارد، میزان مقاومت بالای آنها در برابر امواج زلزله است. سوله هایی که برای ساخت آنها از بتن استفاده شده است برابر زلزله مقاومت بهتری از خود نشان می دهند و همین امر باعث می شود در مناطق که احتمال وقوع زلزله بیشتر است از این نوع سوله ها استفاده کنند. علاوه بر موارد ذکر شده سوله های ساخته شده با استفاده از بتن، برای محیط های مرطوب و دارای نم، گزینه های مناسب تری هستند چراکه خاصیت جذب رطوبت را دارد و از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری می نماید.

از تفاوت های دیگری که بین این دو سازه قرار دارد تفاوت در زمان اجرای سازه است.ساخت سوله هایی که برای اجرای آنها از بتن استفاده می شود در مقایسه با سایر سوله ها زمان بیشتری لازم دارد و این امر باعث می شود بسیاری از افراد این نوع سوله برای پروژه های خود انتخاب نکنند و به سراغ سوله های دیگر که با سرعت بیشتری ساخته می شوند، بروند. البته با پیشرفتی که در صنعت سوله سازی ایجاد شده است، زمان ساخت این نوع از سوله ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که این خبر خوبی در صنعت سوله سازی به شمار می رود و به نظر میرسد که سوله بتنی در آینده طرفدران بیشتری داشته باشد.

مزیت های سوله بتنی

سوله بتنی دارای مزایای فراوانی می باشند که از میان این مزایا می توان به مزیت های زیر اشاره نمود.

نصب و مونتاژ سوله بتنی به نسبت سوله های دیگر راحت تر انجام شده، در نتیجه زمان اجرای پروژه کوتاه تر خواهد شد.

سوله بتنی امکان استفاده از جرثقیل سقفی با توان 10 تن بار فراهم می نماید.

این نوع سوله ها در برابر عوامل شیمایی، فشارهای مکانیکی و زلزله مقاومت بیشتری دارند و این یکی از مزایای عمده ی این نوع سوله ها به حساب می آید.

در صورتی که از این نوع سوله ها استفاده شود امکان استفاده بهینه از فضا جهت نصب در طول، ارتفاع و عرض برای هر نوع عملیاتی وجود دارد.

هزینه ای که برای این نوع سوله ها بایستی پرداخت نمایید بسیار کمتر از سوله های دیگر است.

قیمت سوله بتنی

به طور کلی اگر بخواهیم سازه های فلزی و بتنی را با یکدیگر مقایسه نماییم، سازه های فلزی انعطاف پذیری وسرعت ساخت بالایی دارند.همچنین سوله های ساخته شده از فلز دارای قیمت مقرون به صرفه تری هستند.این در حالی است که سوله های ساخته شده با استفاده از بتن از نظر جذب رطوبت عملکرد بهتری داشته و مقاومت بالاتری در برابر زلزله از خود نشان میدهند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت بسته به نوع کاربری که داریم میتوان از هر کدام از این سازه ها استفاده نمود.

چناچه می خواهید در مورد سوله بتنی و انواع سوله اعم از سوله دوطبقه، سوله LSF، سوله UBM و غیره اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید از طریق شماره های تماسهای ذکر شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن