mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن

هدف از نوشتن این مطلب بررسی و ارزیابی یکی از پرکاربرد ترین نوع  فوم ها به نام فوم پلی اتیلن است. با ما همراه باشید

معرفی فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن (PE) یکی از ارزانترین فراورده ها و تولیدات نفتی و پلیمری است که از ترکیب حباب های ریز هوا با پلی اتیلن فشرده تشکیل شده است و به دلیل خاصیت تراکم سلولی که دارد بهترین نوع عایق می باشد. این نوع فوم ها بسیار سبک و منعطف بوده و در انواع مختلفی مانند پازلی، رولی، لوله ای و ورقه ای قابلیت تولید دارند.در نوع پازلی این فوم ها به صورت تکه تکه بوده اما در نوع رولی به صورت یکپارچه هستند. 

این فوم ها با نام پلی فوم و فوم رول معروف هستند و قابلیت حمل و نقل آسان دارند.فوم های ذکر شده در دمای 35 درجه تا 80 درجه سانتی گراد قابل استفاده می باشند و مقاومت بسیار بالایی در برابر میکروب ها، عوامل فرساینده محیطی دارند.

ویژگیهای فوم پلی اتیلن

این نوع فوم ها به دلیل اینکه ترکیبی از پلی اتیلن فشرده و حباب های ریز هوا هستند به عنوان یکی از بهترین عایق های برودت، حرارت، رطوبت و صدا به شمار می روند.

این نوع فوم ها در بازه ی زمانی متفاوت قابل استفاده بوده و در برابر عوامل شیمیایی و فرساینده مقاومت بسیار بالایی دارند.

فوم پلی اتیلن به دلیل خاصیت ویژه ای که دارند نقش بسیار مهمی در جذب صدا ایفا می کنند و به عنوان بهترین عایق صوتی در استودیوها به شمار می روند.

این فوم ها به عنوان عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی در دیواره، سقف و کف ساختمان ها به منظور ممانعت از انتقال صدا و رطوبت و یا واحدها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن در انواع متفاوتی اعم از رولی، پازلی و لوله ای قابل تولید هستند که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و در زمینه های متفاوتی قابل استفاده هستند. در ادامه در مورد هر کدام از آنها به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

نوع پازلی فوم پل اتیلن

این نوع فوم در نوع پازلی شباهت زیادی به پازل دارد. این قطعات مانند پازل در کنار یکدیگر قرار گرفته و در همدیگر چفت می شوند. فوم پلی اتیلن در نوع پازلی به منظور پوشش دهی کف سالن های ورزشی، مهد کودک ها، نمازخانه ها و سالن اجتماعات مورد استفاده قرار می گیرند.این فوم ها به دلیل رنگ های زیبایی که دارند در مهد کودک ها استفاده فراوانی دارند. سطح این فوم ها  نرم بوده و موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود برای سلامتی انسان مضر نبوده و از لحاظ بهداشتی دارای تاییدیه هستند.

این نوع فوم ها به دلیل اینکه به شکل پازل طراحی شده اند به راحتی از یکدیگر جدا میشوند. در نتیجه حمل و نقل آنها بسیار آسان است. فوم پلی اتیلن در نوع پازلی  قابل شستشو بوده و به هیچ عنوان رنگ آنها تغییر نخواهد کرد.

نوع رولی فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن در نوع رولی دارای ویژگیهای زیادی است که از میان آنها می توان به مقاومت بالا در برابر سرما و گرما، مقاوم در برابر رشد میکروب و قارچ ها، حمل و نقل آسان اشاره نمود. این نوع فوم ها خاصیت عایق صوتی بسیار بالایی دارند و در برابر ضربه و فشار آسیب پذیر نیستند. این نوع فوم ها به عنوان عایق حرارتی، ابزار محافظ در برابر فشار و همینطور عایق صوتی در کف، سقف و دیوارها قابل مصرف هستند.

نوع لوله ای فوم پلی اتیلن

ساختار این نوع از فوم ها به گونه ای است که به منظور عایق کاری حرارتی لوله ها قابل استفاده است و در صورتی که از آنها استفاده شود می تواند انتقال گرما و سرما را به میزان قابل توجهی کاهش دهدد و این امر از به هدر رفتن انرژِی جلوگیری می کند.این نوع فوم ها با ضخامت های مختلف قابل تولید هستند و از آن می توان در لوله ها با ضخامت های مختلف استفاده نمود. زمانی که از این نوع فوم ها به عنوان عایق برای لوله ها استفاده شود هم در هزینه های ناشی از مصرف انرژی کاسته میشود و هم در لوله چگالی اتفاق نمی افتد و آسیب نمی بینند.

موارد مصرف فوم پلی اتیلن

بیشترین کاربرد فوم پلی اتیلن به عنوان عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی درساختمان ها است اما در صنایع دیگر می توان از این نوع فوم ها استفاده نمود. در قسمت زیر به برخی از کاربردهای این فوم اشاره خواهیم کرد.

ساختمان: به منظورعایق بندی لای دیوارها و کف بین طبقات و زیر پارکت ها و همچنین زیر سقف سوله ها و سالن های مرغداری ها به جای پشم شیشه می توان از این نوع فوم ها استفاده نمود.

تاسیسات: جهت عایق کاری لوله ها و کانال های انتقال هوا و مخازن از این فوم ها استفاده می شود.

کشاورزی: برای بستر کانال های انتقال آب و استخرها و همچنین پوشش گلخانه ها جهت ایجاد رطوبت این نوع فوم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تشک سازی: به منظور تولید تشکهای طبی و بیمارستانی و خوشخواب و همینطور ساخت تشک های ورزشی این فوم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این دسته از فوم ها ضربه گیر و محافظ مناسبی در صنایع بسته بندی هستند و کاربرد فراوانی در این زمینه دارند.

این نوع فوم ها در صنعت خودروسازی کاربرد گسترده ای دارند.

در صنایع تزئینی، دکوراسیون منزل و... این نوع فوم ها کارایی خاصی دارند.

این فوم ها برای زیرسازی پارکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

به منظور درزبندی درب و پنجره ها در برابر گرد و غبار و سرما و گرما می توان از این فوم ها استفاده نمود.

فوم های نامبرده برای لوله های پتروشیمی و پالایشگاهها و عایق بندی مخازن سیال های گرم و سرد، عایق گرما برای یخچال و تهویه کننده هوا و عایق وسایل االکتریکی و عایق دور کانال کولر قابل استفاده هستند.

از فوم پلی اتیلن به عنوان محافظ لوله های ساختمان استفاده می شود تا در برابر ضربات احتمالی مقاومت کافی را داشته باشد.

علاوه بر این، این نوع از فوم ها برای تولید کوله پشتی و  کلاه ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت فوم پلی اتیلن

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت فوم پلی اتیلن شما می توانید از طریق شماره هایی که در سایت ذکر شده است با ما در تماس بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن