mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

عایق فوم پلی یورتان در ساندویچ پانل

عایق فوم پلی یورتان

عایق فوم polyurethane یا پلی یورتان و یا پلی اورتان یکی از عایق های بکار رفته در ساندویچ پانل میباشد . این عایق به دلیل سهولت استفاده از آن بصورت تزریقی نسبت به دیگر عایق های موجود در بازار محبوبیت بیشتری برخوردار است . نام اختصاری آن PU می باشد که علاوه بر عایق بودن کاربردهای دیگری در فوم های نرم و سخت ، رنگ ، روکش و پایه های رنگی به کار میرود .

عملکرد فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان از ترکیب سه ماده : پلی یول ، ایزوسیونات و گاز تولید می گردد که ترکیب این سه ماده با مقادیر مشخص در کمتر از چند ثانیه واکنش نشان می دهد و آن حالت اسفنجی شدن آن است که این امر باعث میشود به همه منافذ نفوذ کرده و بصورت فشرده در آنجا قرار گیرد  .

در تصویر روبرو واکنش این فوم پس از ترکیب شدن را مشاهده می کنید .

 

از مزایای فوم پلی یورتان میتوان به وزن کم و حالت اسفنجی آن و استحکام بالا اشاره کرد . این امر سبب شده که استفاده از پلی یورتان در ساندویچ پانل باعث ایجاد تحمل 350-450 کیللوگرم فشار بار در مترمربع ساندویچ پانل گردد . از عایق فوم پلی یورتان در دمای -196 الی +126 درجه سیلسیوس استفاده می گردد . مزایای این فوم به حدی زیاد است که معایب آن دیده نمی شود . 

ساندویچ پانل پلی یورتان در دو نوع PUR و PIR تولید می‌گردد. از نظر مواد اولیه بکار رفته در تقریبا یکسان می‌باشند ولی پروسه‌ی تولید و شکل‌گیری فوم در پلی یورتان PIR به نحوی است که فوم پلی یورتان خاصیت ویژه‌ای که مقاومت خیلی بالا در برابر آتش سوزی است به دست می‌آورد. ساندویچ پانل‌های پلی یورتان PIR دارای استاندارد B1 و B2 در برابر آتش‌سوزی می‌باشند. این نوع عایق هنگام سوختن تولید ذرات شعله‌ور نکرده و در نتیجه از گسترش آتش جلوگیری می‌شود. همچنین دمای آشتعال آن نسبت به پلی یورتان PUR خلیی بالاتر است. اگر ساندویچ پانل پلی‌یورنتان PIR آتش بگیرد با کنار زدن آتش مستقیم خاموش می‌شود.

از این رو ساندویچ پانل پلی‌یورتان PIR در مکان‌هایی که خطر آتش‌سوزی بالا بوده و یا لازم است که از ساندویچ پانل با کیفیت بالاتر استفاده شود این نوع ساندویچ پانل بهترین گزینه است. از جمله کاربردها می‌توان به استفاده از ساخت سقف و دیواره‌ی کانتینرها و کلین روم، کانکس‌های وبلایی آشاره کرد.

از فوم پلی یورتان به عنوان عایق پاششی هم میتوان استفاده کرد به این صورت که با دستگاه پمپ باد بصورت اسپری شده برروی محل پاشش داده و پس از مدت کوتاهی فوم حجیم شده و تمامی منافظ را پوشش می دهد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فوم پلی یورتان و انواع فوم های عایق مانند فوم پلی استایرن، فوم پشم سنگ، فوم xps اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن