mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

پروفیل

پروفیل

پروفیل چیست؟

همانطور که می دانیم در صنعت ساختمان سازی مصالح متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این مصالح برای مکان های مشخصی استفاده می شوند. پروفیل یا (profile) نوعی از مصالح هستند که جهت ساخت درب، پنجره کاربرد گسترده ای دارد. این قطعات فولادی مقاطعی ثابت با طول مشخص و از جنس آهن هستند که می تواند در استحکام و مقاومت سازه ی شما نفش بسیار مهمی ایفا نمایند.

به طور کلی پروفیل ها را در دو دسته ی صنعتی و ساختمانی طبقه بندی می نمایند که در ادامه قصد داریم در مورد پروفیل های ساختمانی و پروفیل های صنعتی اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را با کاربرد و انواع مختلف پروفیل ها آشنا سازیم.

پروفیل ساختمانی:

همانطور که از اسم این نوع از پروفیل ها مشخص است، از این نوع قطعات فولادی عمدتا در صنایع ساختمان سازی و برای ساخت درب و پنجره بهره گرفته می شود.این نوع پروفیل ها دارای سه نوع مختلف هستند.به طور کلی پروفیل ها به دو دسته ی از نظر شکل و نحوه تولید به دو دسته ی عمده تقسیم می شوند که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

نورد گرم:

نخستین نوع پروفیل ها براساس فرایند نورد گرم ساخته می شوند و جنس آنها از شمش فولادی است.این نوع پروفیل ها به شکل قوطی هستند گه به راحتی می توان آنها را از سایر پروفیل ها تشخیص داد. 

نورد سرد:

نوع دیگری از پروفیل ها وجود دارند که با استفاده از خم کردن و پرش کردن ورق های فولادی ساخته می شوند.فرایندی که برای تولید این پروفیل ها مورد استفاده قرار می گیرد، نورد سرد است. این محصول صرفا برای کارهای سبک ساختمانی مانند ناودانی ها، تیرهای تگیه گاهی سقف کاذب و چارچوب درب های ساختمان کاربرد دارند.

مرکب:

نوع دیگری از پروفیل ها که برای کارهای ساختمانی مورد استفاده می گیرند با نام مرکب معروف هستند. برای تولید این محصول هم از روش نورد سرد و هم از روش نورد گرم استفاده شده است و به همین دلیل هم با نام مرکب نامگذاری شده است.

پروفیل صنعتی:

این نوع از پروفیل ها در سازه های فلزی بزرگ، پل ها، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و ساخت تجهیزات صنعتی کاربرد فراوانی داردهمچنین پروفیل های صنعتی در ساختمان هایی که در کارخانه ها و یا کارگاه های تولید راه اندازی می شوند این نوع پروفیل ها قابلیت استفاده دارند.

پروفیل کامپوزیتی:

این نوع پروفیل ها در صنعت ساخت و ساز کارایی فراوانی دارد به خصوص استفاده از این نوع پروفیل ها در شرایط آب و هوایی که احتمال خوردگی و پوسیدگی سازه در آنها بالاتر است از پروفیل های دیگر رایج تر است. یکی از مهمترین دلایلی که از این پروفیل استفاده می کنند این است که می تواند مانع از خوردگی ساختمان  می شود و عمر سازه شما را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین پروفیل های کامپوزیتی به دلیل داشتن خاصیت غیر کشسانی که دارند در برابر حوادثی مانند زلزله مقاومت بیشتری دارد.

پروفیل گالوانیزه:

این نوع پروفیل یکی از پروفیل هایی است که برای درب و پنجره های upvc مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مزایای قابل توجه این نوع پروفیل ها این است که از هرز شدن پیچ ها و افتادگی درب ها و پنجره ها جلوگیری می کند. همچنین به دلیل اینکه پروفیل های گالوانیزه از استحکام زیادی برخوردار هستند می توان در ارتفاعات بالا که فشارهای جوی بالا هستند، استفاده نمود.

پروفیل آلومینیومی:

پروفیل های آلومینیومی نوعی پروفیل هستند که مانع از به هدر رفتن انرژی دارند و به همین دلیل هم عمدتا برای ساخت پنجره از این نوع پروفیل ها استفاده می نمایند.این یکی از مهمترین ویژگیهای این نوع پروفیل است. در حالی که پنجره های که با استفاده از آهن ساخته می شوند موجب اتلاف انرژی می شوند. یکی دیگر از خصوصیات این نوع پروفیل زیبایی ظاهر آنهاست.این نوع پروفیل به دلیل سفیدی و رنگ روشنی که دارند نقش بسیار مهمی در زیبایی سازه دارند 

غیر قابل اشتعال بودن این نوع پروفیل مزیت خوبی است و به همین دلیل هم استفاده از آنها در آشپزخانه ها گزینه بسیار مناسبی می باشد. وزن سبک و قابلیت بازیافت پروفیل های آلومینیومی طرفداران زیادی به این نوع پروفیل اختصاص داده است.

انواع پروفیل از نظر شکل و ابعاد

اگر بخواهیم پروفیل ها را از نظر شکل و یا ابعاد مورد بررسی قرار دهیم، این مصالح به دو دسته ی باز و یا بسته طبقه بندی می شوند که در ادامه قصد داریم در مورد هر کدام از این پروفیل ها به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

پروفیل باز:

قطعاتی اعم از میلگرد، نبشی، تسمه، تیرآهن و یا ناودانی که با ضخامت و ابعاد متفاوتی ساخته می شوند در دسته ی این نوع پروفیل ها محسوب می شوند. این نوع پروفیل ها مقاطع مختلفی دارند که از میان آنها می توان به به پروفیل Z، پروفیل U، پروفیل l اشاره نمود و عمدتا برای ساخت چارچوب های درب، ام دی اف، قاب اطراف پنجره کاربری دارند.

پروفیل بسته:

تجهیزاتی مانند لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، درب های کرکره ای برقی و UPVC نوعی دیگری از پروفیل هستند که به پروفیل بسته نیز معروف هستند.

چگونگی تولید پروفیل

حتما تا به حال این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است که پروفیل ها چگونه تولید می شوند. در این مطلب قصد داریم به اختصار در مورد نحوه تولید پروفیل اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کاربرد پروفیل

کاربری اصلی پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی است و به منظور ساخت در و پنجره های آهنی می باشد.

ازپروفیل هایی که دارای مقطع های کوچکتری هستند می توان برای ساخت نرده های فلزی، درب و پنجره منازل، کناره ی راه پله ها، نرده کشی دیواره های کارخانجات و زمین های محصور شده و نرده ی پیاده روها و خیابان ها استفاده نمود.

اما پروفیل هایی با مقاطع بزرگتر در صنعت ساختمان سازی، ساخت ستون، اسکلت فلزی ساختمان ها، پایه میز و صندلی، ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها کارایی دارند.

پروفیل ها در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

پروفیل Z به منظور پوشش دهی سقف سوله ها کاربرد زیادی دارد.

برای ساخت چارچوب های درب های بزرگ آهنی با استفاده از پروفیل نبشی مورد استفاده قرار می گیرد.

از پروفیل های ناودانی می توان برای ساخت کرکره های مغازه استفاده نمود.

نحوه تولید پروفیل

مواد اولیه ای که برای تولید پروفیل ها استفاده می شوند، عمدتا وارداتی هستند و از کشورهایی از قبیل برزیل، اروپا، ژاپن و یا کشورهای آسیایی میانه وارد می شود. اما کارخانه ی فولاد مبارکه اصفهان هم این محصول را تهیه می کند. ورق های فولادی (کلاف) باید ازموادی اعم از سیلیس، کربن، گوگرد، فسفر و یا منگنز تشکیل شوند. مواد ذکر شده از ترکیبات شیمایی خاص و خاصیت مکانیکی بالایی برخوردار هستند که از استحکام بالایی برخوردار هستند و مشکلی برای سازنده به وجود نخواهد آورد.

مراحل تولید پروفیل

در مرحله ی بعدی با استفاده از دستگاههای اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک و براساس سفارش مشتری، کلاف ها  برش می خورند. این دستگاه های برش شامل قسمت های مختلفی مانند ذخیره ی کلاف، کلاف گیر، ضربه گیر، میز حمل کننده، سیستم باز کننده ی طوقه های کلاف، سیستم کنترل کننده برای تنظیم شدن بهتر ورق، صاف کننده ورق، گیوتین، قرقره های هدایت ورق، غلتک های تغذیه ی ورق،قسمتی برای برش، غلتک های جداکننده نوارهای بریده شده، نگه دارنده نوارها و نوار جمع کن هستند.

سپس کلاف را در زیر غلتک های صاف کننده قرار می دهند تا صاف و تخت شود و ابتدای ورق را با گیوتین می برند تا در مرحله بعدی مشکلی برای جوشکاری به وجود نیاید. بعد از این مرحله ورق ها به سمت دو شافت اصلی توسط غلتک های تغذیه که بر روی آن تیغه هایی از جنس فولاد قرار گرفته است، هدایت شده و عملیات حرارتی بر روی آنها انجام می شود. حرارت سختی این ورق ها باید به  59 تا 61 برسد. همچنین فاصله های آنها باید براساس عرض نوارها باشد. بعد از این مرحله ورق ها از بین تیغه ها عبور کرده و فرایند برش کاری ورق صورت می گیرد. 

ورق ها توسط دو شافت به سمت جلو حرکت می کند. ابتدای این نوارهایی که برش داده شده توسط گیره ی خاصی در داخل نوار جمع کن قرار می گیرد. سپس این نوارها توسط نوار حمع کن کشیده می شود و در مرحله بعد دسته بندی و به خط تولید انتقال پیدا می کند و آماده این است که در اختیار مشتری قرار گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پروفیل اعم از پروفیلZ، پروفیل U،پروفیل M و سایر پروفیل ها میتوانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت ذکر شده است با ما ارتباط برقرار کرده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن