mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

ساندویج پانل آکوستیک

ساندویج پانل آکوستیک

در این مطلب می‌خواهیم به توضیحاتی در مورد ساندویج پانل های آکوستیک بپردازیم.

ساندویح پانل:

همانطور که می‌دانید ساندویج پانل ها جزء مصالحی هستند که امروزه در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارند که به رفع مشکلات بسیاری اعم از هزینه و زمان پرداخته است. این پانل ها به طورهمزمان مزیت ها و کاربردهای زیادی هم داشته اند که در گذشته به صورت اختصار به توضیح هریک از آنها پرداخته ایم . ساندویج پانل ها متشکل از دو لایه ورق فلزی  در بیرون و یک عایق میانی که در بین ورق های فلزی قرار گرفته است ، می‌باشد و به دو نوع دیواری و سقفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند

آکوستیک (acoustic) چیست؟

شاخه ای از علم فیزیک به عنوان آکوستیک شناخته شده است . به طور کلی علم فیزیک به ارتعاشات امواج در زمینه ی صوت اشاره دارد که موج های مکانیکی منتشر شده در گازها ، مایعات و جامدات مانند نوسان ها ، فراصوت و فروصوت را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. برای اینکه این موضوع را بیشتر درک نمایید می‌توان گفت که نتیجه ی ارتعاش یک جسم مادی در محیط های مادی مانند آب و یا هوا ، صدا می‌باشد که تحت عنوان موج آزاد می‌شود و انرژی حمل شده با این امواج مکانیکی بلندی و یا کوتاهی  این صدا را تعیین می‌کند

ساندویج پانل آکوستیک:

در حال حاضر با توجه به پیشرفت قابل توجه تکنولوژی در کلیه زمینه ها مانند مواد و مصالح ساختمانی یکی از مسائلی که از اهمیت زیادتری نسبت به مسائل دیگر برخوردار است مسئله کاهش پخش صدا است که این امر منجر به آرامش ساکنین ساختمان نیز می‌شود. دقیقا به همین دلیل ، پانل های آکوستیک در سالن های ضبط صدا ، استودیوها ، آمفی تئاترها ، سالن های ورزشی ، سینما و یا کنفرانس جهت کاهش سرو صدای ایجاد شده ناشی از ترافیک خیابان یا قطار کاربرد گسترده ای دارند .

همچنین در فضاهای صنعتی هم می‌توان از این پانل ها جهت از بین بردن صدای ناشی از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی استفاده نمود. شما می‌توانید از این پانل ها هم برای پوشش دهی دیوار و هم جهت پوشش دهی سقف استفاده نمایید.

ساندویج پانل های آکوستیک متشکل از دو لایه ورق گالوانیزه هستند که لایه اول و داخلی آن ورق گالوانیزه ای است که به صورت سوراخ دار و پانچ شده طراحی شده است و لایه دوم آن ورق گالوانیزه سالم می‌باشد . برای فوم میانی این پانل ها ازعایق پشم سنگ استفاده شده است. 

پانل های آکوستیک به گونه ای طراحی شده اند که صوت به راحتی می‌تواند از لایه اول ورق گالوانیزه پانچ شده عبور کند و زمانی که به عایق پشم سنگ می‌رسد در آنجا صداگیری می‌شود اما چناچه صوت دارای ارتعاشات بیشتری باشد به لایه دوم ورق گالوانیزه می‌رسد و به لایه پشم سنگ بازتاب می‌شود و مجددا می‌تواند از انتشار صدا جلوگیری نماید.

 این پانل ها با توجه به ساختاری که دارند بهترین عایق برای کاهش سرو صدا به شمار می‌روند و برای آن دسته از افرادی که به سرو صدا حساس هستند بهترین گزینه به حساب می‌آید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این پانل ها عایق مناسبی برای مکان های گرم ومرطوب نیستند چرا که احتمال اینکه بخار از سوراخ های موجود بر روی ورق این پانل ها به داخل نفوذ کند زیاد است.

انوع ساندویج پانل های آکوستیک از نظر نوع عملکرد:

• جاذب

• دیفیوز diffuser یا پخش کننده صدا

• دیفیوزر جاذب

جاذب ها:

همانگونه که از اسم این نوع از ساندویج پانل ها پیداست ، با جذب صوت باعث می‌شوند فشار صوتی از تولید کننده صدا به گیرنده صدا کمتر شود. نکته ای که در این نوع از پانل ها بسیار حائز اهمیت است نوع طراحی و شکل عایق آنهاست که چناچه به نحوی طراحی شوند که قدرت جذب بالاتری داشته باشند نقش بهتری در کاهش صدا ایفا می‌نمایند . علاوه بر آن ، عایق پانل های آکوستیک از جنس پلی یورتان می‌باشند.

دیفیوزها یا پخش کننده ها:

این عایق ها بعد از اینکه امواج صوت را دریافت کردند قادر به پخش کردن آن در مسیرهای مختلف هستند به نحوی که می‌توانند از بازگشت آنها در همان مسیر جلوگیری نمایند. عایق چوب و یا پلی استایرن برای ساخت این نوع از پانل ها مورد اسفاده قرار می‌گیرد.  لازم به ذکر است که نباید از عایق سلول باز برای ساخت این نوع پانل ها استفاده شود چراکه باعث جذب امواج صوت می‌شود.

دیفیوزهای جاذب:

چنین پانل هایی  وظیفه ی جذب صوت و پخش آن به طور همزمان بر عهده دارند. به همین دلیل از دو لایه تشکیل شده اند ، لایه ی اول عایقی سخت است که از جنس چوب ساخته شده است که این لایه  وظیفه ی پخش کردن صدا را بر عهده دارد و لایه ی دوم یک لایه سلول باز است که در زیر لایه سختی مانند پلی یورتان مسئولیت جذب  کردن صدا را بر عهده دارد . چنین پانل هایی معمولا در سالن های اجتماعات و یا فضاهایی که مشکل پیچش صدا وجود دارد ، کاربرد بیشتری دارند.

مزایای ساندویج پانل آکوستیک:

• عایق خوب صدا و حرارت

• مقاومت در برابر آتش

• سبک و کم وزن

• صرفه جویی درهزینه ها

• حمل و نقل و نصب راحت

قیمت و خرید

قیمت ثابتی برای این نوع از محصولات با توجه به ابعاد و اندازه هایی که مشتری درخواست می‌کند ، نمی‌توان در نظر گرفت ، اما چناچه می‌خواهید از قیمت های این پانل ها آگاهی پیدا کنید می‌توانید با شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان ما در این زمینه مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن