mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

معرفی چسب عایق ساندویچ پانل

معرفی چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ها مصالح پیش ساخته ای هستند که به منظورعایق بندی آنها بایستی از مواد و متریال خاصی استفاده شود.امروزه برای عایق بندی این مصالح پیش ساخته از چسب هایی مخصوص استفاده می کنند.چسب عایق ساندویچ پانل یکی از بهترین نوع چسب هاست که با خاصیت چسبندگی بسیار بالا و استحکام و دوام بی نظیری که دارد می تواند این سازه های پیش ساخته را به بهترین شکل ممکن عایق نماید.

چسب عایق ساندویچ پانل یکی از مقاوم ترین نوع چسب ها است که به منظورعایق بندی انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری از آن استفاده می شود.این چسب علاوه بر اینکه می تواند درزهای موجود بین ساندویچ پانل را بپوشاند می تواند استقامت و دوام ساندویچ پانل را افزایش دهد. قابلیت چسبندگی این چسب عایق به حدی بالاست که می توان استقامت و دوام سازه هایی که با استفاده از این چسب چسبانده می شوند را تضمین نمود.با توجه به این موضوع که صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مسائلی است که همواره در بحث ساختمان سازی مورد توجه قرار میگیرد چسب عایق ساندویچ پانل جزء چسب هایی است که در بهینه سازی مصرف انرژی نفش بسزایی ایفا می نماید. این در حالی است که سایر چسب های موجود در بازار که برای درزبندی به کار می روند فاقد چنین ویژگیهایی هستند.

این نوع چسب ها با نام چسب ماستیک یا چسب پلی یورتان نیز معروف هستند. دقت داشته باشید که این نوع چسب ها با چسب های معمولی متفاوت است.همانطور که می دانید برای ساخت ساندویچ پانل از مواد پلیمری استفاده شده است. در نتیجه استفاده از چسب های معمولی می تواند به سازه آسیب وارد نماید. این در حالی است که استفاده از چسب عایق پلی یورتان به دلیل اینکه فرمولاسیون خاصی دارند موجب استحکام بخشیدن و یکپارچگی ظاهر سازه می شود.

نکات مهم در مورد استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

این نوع چسب ها به هیچ عنوان نباید در دمای خیلی بالا نگهداری شوند چراکه قابلیت اشتعال پذیری بسیار بالایی دارند و در صورت قرار گرفتن در دمای بالا می تواند موجب آتش سوزی شود.

برای اینکه از کارایی و چسبندگی بالای این نوع چسب ها بهره مند شوید بایستی از تمیز بودن و هموار بودن سطح کار خود اطمینان داشته باشید چراکه در صورتی که سطح کار دارای ناهمواری باشد یا اینکه تمیز نباشد این چسب به درستی نخواهد چسبید و مقاومت کافی را نخواهد داشت. همچنین بایستی از خشک بودن محل مورد نظر مطمئن باشید چرا که چسب در محیط های مرطوب نخواهد چسبید.

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از این چسب ها بایستی به خاطر داشته باشد این است که محل استفاده از این چسب ها باید دارای ابعاد برابر و به شکل مربع باشد. چراکه برخی از سطوح دارای عمق بالاتری هستند و زمانی که بخواهید سطح آنها را با این چسب بپوشانید بایستی از مصالحی مانند پلاستافوم یا فوم اسفنجی استفاده نمایید و در مرحله بعدی از این چسب عایق استفاده کنید.

در صورتی که سطح کار دارای ناهمواری است می توانید به منظور جلوگیری از ایجاد حباب می توان از پرایمر استفاده نمود.

فواید استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل دارای مزایای بسیاری است که در قسمت زیر قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از این چسب بپردازیم.

عدم آسیب و خسارت به مصالح: این نوع چسب به دلیل موادی که برای ساخت آن استفاده شده است به مصالح ساختمانی آسیب نخواهد رساند.

جلوگیری از هدر رفتن انرژِی: استفاده از این چسب مخصوص مانع از هدر رفتن انرژِی شده و بهینه سازی انرژِی را به همراه دارد. به ویژه اگر این چسب عایق به منظور عایق بندی ساندویچ پانل دیواری استفاده شود.

بدون سم: برای ساخت این نوع چسب مواد سمی استفاده نشده است و این امر سبب میشود بتوان از آن برای عایق بندی مخازن آب نیز بهره گرفت.

سرعت بالا در خشک شدن: یکی از ویژگیهایی که این چسب ها را از سایر چسب ها متمایز می کند این است که قابلیت خشک شدن آن در دمای محیط وجود دارد و نیازی به فرایند خشک کردن ندارد.

دوام و استحکام بالا: این نوع چسب ها دوام و استحکام بسیار خوبی دارند که می تواند عمر ساندویچ پانل ها را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

مقاوم در برابر شرایط آب و هوا: چناچه ساندویچ پانل با استفاده از این چسب مخصوص عایق بندی شود، در برابر شرایط شرایط آب و هوایی سرد و گرم از سازه ساندویچ پانل محافظت می کند.

قابل استفاده بر روی انواع مصالح ساختمانی: این نوع چسب ها به دلیل قدرت چسبندگی بالایی که دارند می توانند بر روی انواع مصالح ساختمانی مانند سنگ، سیمان، بتن، شیشه و.... استفاده شود.

قابلیت ضد آب بودن: این نوع چسب های عایق خاصیت ضد آب داشته و در صورتی که در معرض سرما و بارش برف و باران قرار گیرند قدرت چسبندگی خود را از دست نخواهند داد.

سهولت در استفاده: از این چسب برای نصب و مونتاژ انواع پانل ها می توان استفاده نمود و هیچ گونه محدودیتی از این نظر وجود نخواهد داشت.

چسب عایق پلی یورتان دو جزئی چیست؟

چسب عایق پلی یورتان دو جزئی از دو جز تشکیل شده است که طی واکنش هایی با یکدیگر، افزایش حجم داده و به شکل خمیری منعطف در می آیند و بیشتر برای پوشاندن درزهای افقی که عمیق تر هستند مورد استفاده قرار می گیرند و با افزایش حجمی که دارد تمامی درزها و شکاف ها را به بهترین شکل ممکن پوشش می دهد.

این نوع چسب به دلیل ویژگیهایی که دارد مانند قدرت چسبندگی بسیار بالا و انعطاف پذیری بالا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.این نوع چسب علاوه بر اینکه درزهای بین ساندویچ پانل را می پوشاند برای پر کردن درزهای دیوارهای فلزی و بتنی نیز مناسب است و از این نظر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد

کاربرد چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل در انواع مختلفی قابل تولید است و افراد بسته به نوع کاربری که دارند می توانند از این محصول استفاده نمایند.

این محصول به منظور آب بندی ساندویچ پانل ها، کانال های آب و فاضلاب کاربرد گسترده ای دارد.

از این نوع چسب های مخصوص می توان جهت درزبندی دیوارها و پنجره ها و سایر مصارف سبک استفاده نمود.

به منظور پوشش دهی کامل درزها و منافذ سطوح باز می توان از این نوع چسب های مخصوص استفاده نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چسب عایق ساندویچ پانل می توانید از طریق شماره تماسهای درج شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فنی ما در این زمینه اطلاعات کافی را دریافت نمایید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن