mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

 روش‌های تولید ساندویچ پانل

روش‌های تولید ساندویچ پانل

امروزه تولید و استفاده از انواع مصالح جدید و همگام با پیشرفت تکنولوژی در ساختمان سازی به سرعت در حال رشد می باشد. مصالح ساختمانی براساس مواد اولیه خود، هرکدام در طی فرایند تولید، مراحلی را طی می کنند و ممکن است به روش‌های متفاوتی ساخته شوند. ما در این مقاله به بررسی روش تولید پانل ساندویچ خواهیم پرداخت. برای سهولت فهم موضوع بهترین راه این است که ابتدا به تعریف ساندویچ پانل پرداخته و در ادامه به بررسی موضوع اصلی مقاله خواهیم پرداخت .

 ساندویچ پانل چیست؟ 

ساندویچ پانل یک دیوار یا سقف پیش ساخته است که در ضمن تولید از مواد و لایه های مختلفی برای افزایش کیفیت و مقاومت آن استفاده می نمایند.  مواد اولیه بکار رفته در این محصول صنعتی، ابزارهای مقاوم و همچنین بسیار قوی هستند که ضمن تحمل فشار زیاد در برابر آلودگی های محیطی نیز می توانند قدرت بالایی را از خود نشان بدهند. باتوجه به کاربردهای فراوان این محصولات، برای تولید آنها از انواع مواد اولیه و عایق ها استفاده می شود.

مواد اولیه ساخت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها به دلیل ساختار خود  معمولا از چندین ماده اولیه ساخته می شوند که این مواد به شرح ذیل هستند: اولین قسمت از مواد اولیه در ساخت پانل ساندویچی شامل فلزات مورد استفاده زیری و رویی می باشند که معمولاً از ورق‌های گالوانیزه فولادی و همچنین آلومینیوم و یا ترکیبی از این موارد می باشد.

مواد دیگر در تولید پنل ساندویچی فوم و عایق های داخل آن می باشد که معمولا از مواد متفاوتی مثل انواع پلی اورتان، پلی ایستایرن، پشم شیشه و پشم سنگ است.

این مواد در طی مراحل تولید و در قسمت‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته و بعد از اتمام مراحل تولید معمولا یک محصول عالی  و دارای کاربردها و مزایای متفاوت ساخته می شود.

روش‌های تولید انواع ساندویچ پانل 

بسیاری از مصالح ساختمانی درکارخانه‌ها، مراکز صنعتی و تولیدی؛ براساس روش‌های خاص تولید آن محصول و به شیوه‌های متفاوتی ساخته می شوند. پنل‌های ساندویچی هم از این قاعده مستثنی نبوده و  براساس نوع مواد اولیه و کاربرد محصول نهایی طی مراحل مختلفی تولید می‌شوند. 

مراحل تولید پانل‌ها به دو صورت کلی می باشد:

تولید پیوسته

در این نوع از خط تولید پنل‌ها، تمامی مواد اولیه به صورت مستمر و در یک مسیر تولید می‌شوند و در انتها پانل ساخته شده تکمیل و به خط برش می‌رسد. 

لازم به ذکر است که این نوع از تولید معمولاً با توجه به ساختار خود دارای سرعت بالاتر و بالطبع خط تولید پیشرفته‌تری نیز می‌باشد .

 در این روش همه موارد به صورت کاملا اتوماتیک و با کمترین دخالت انسان انجام می شود که در ادامه به بررسی  این مراحل خواهیم پرداخت:

1.در اولین مرحله رول‌های فولاد، آلومینیوم و سایر مواد اولیه در کارخانه بر روی دستگاه قرار گرفته و با شروع این عمل فرایند تولید آغاز می شود. در این مرحله لایه رویی در روی ریل‌هایی قرار می‌گیرد و در طی آن فلز مورد نظر برای مراحل بعدی کشیده خواهد شد. لازم به ذکر است که در مرحله ابتدایی تولید، به صورت کلی نیاز به انرژی و دستگاه‌های قدرتمندی است.

2.در مرحله دوم و ادامه مسیر دستگاه‌های کشیدن رول‌ها  فلز مورد نظر را به روشی مخصوص شکل می‌دهند که طرح و شکل پنل مورد نظر را به آن بدهد. لازم به ذکر است که در این مرحله قالب کلی محصول نیز تولید می‌گردد.

در دستگاه‌های جدید و پیشرفته یک سیستم تعویض کاست برای جایگزینی سریع پروفیل در مراحل تولید وجود دارد. بعد از اتمام هر کاست این دستگاه قابلیت اتوشارژ داشته و می تواند کاست بعدی را وارد خط شارژ کند.

در ادامه این مسیر معمولا چسب‌های خاصی بر روی لایه‌های داخل فلز پانل پاشیده می شود که در مراحل بعدی و گرم کردن پلی اورتان بتواند به صورت کاملا ثابت و محکمی به محافظ فلزی ساندویچ پانل بچسبد.

3.بعد از طی دو مرحله اول و دوم، معمولا کوره گرم کن نواحی بالایی و پایینی ( فلزها و سایر مواد اولیه) پانل را گرم کرده تا  بتوان پلی یورتان یا سایر مواد عایق را وارد آن نموده و در انتها عایقی با ضخامت یکسان در تمام طول پنل ایجاد گردد. 

در این مرحله به وسیله چندین سنسور متفاوت، میزان گرما را کنترل کرده و بعد از آن پلی یورتان را به داخل لایه‌های فلزی تزریق می‌کنند. میزان تزریق پلی‌ اورتان به سفارش و نیاز مشتری بستگی دارد که گاها ممکن است به 22 سانتی‌متر نیز برسد.

4.در مرحله چهارم نوبت به تولید و فشرده سازی می‌رسد و در این مرحله تمامی پانل های ساندویچی به صورت کاملا صنعتی بر روی فوم و یا عایق فشرده می شوند. با گذر پانل‌های تولیدی از این مورد به مراحل بعدی یعنی سرد شدن و برش می‌رسند.

5.در مرحله انتهایی پانل‌ها از آلودگی و سایر مواد اضافی پاک شده و به انبار منتقل می‌شوند.

خط تولید ناپیوسته

خط تولید ناپیوسته از روش‌های قدیمی‌تر تولید در ساخت انواع پانل ساندویچی است. این روش از تولید پانل ساندویچی هر مرحله تنها یکی از مراحل تولید انجام شده و به شیوه دستی و یا از طریق جرثقیل به مرحله بعدی آن منتقل می گردد.

نکته مهم که در این باره وجود دارد این است که بر خلاف مورد اول و خط تولید پیوسته که برش و باقی اقدامات در مرحله آخر انجام می‌گردد، در مورد دوم و روش ناپیوسته معمولا برش در ابتدا و امور تزریق فوم و فشرده سازی نیز در مراحل بعدی انجام می‌شوند .

در خط تولید ناپیوسته معمولا نیاز به منابع انسانی بیشتری بوده و باید از کارگران و سایر دستگاه‌های پیش برنده بیشتری استفاده شود.

خط تولید شرکت میهن پانل 

براساس تحقیقات انجام شده، پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید انواع پنل‌های ساندویچی در کشورهای اروپایی بوده و شرکت میهن پانل نیز با بهره‌گیری از پیشرفته ترین دستگاه‌های صنعتی در این زمینه توانسته است، سریع‌ترین خط تولید را راه اندازی نماید.

تمامی دستگاه‌های تولیدی ما در شرکت میهن پانل از بهترین دستگاه‌های ایتالیایی بوده و هر ساله نیز با هر گونه تغییرات در قطعات تولیدی، این قطعات مورد نظر آپدیت شده و در جریان تولید قرار می‌گیرند.

 علاوه بر این در جریان تولید، متخصصان  و مهندسان پروژه به صورت کاملا  تخصصی بر روند کار نظارت داشته تا محصولی کاملا سالم و باکیفیت تحویل مشتری گردد.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری و اطلاع از نحوه خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن