mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

روشهای تعمیر و نگهداری ساندویچ پانل

روشهای تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد روش های نگهداری و مراقبت از پانل ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشخصات ساندویچ پانل ها:

ساندویچ پانل ها مصالح نوینی هستند که در مقایسه با مصالح سنتی از مشکلات کمتری برخوردارهستند استفاده از این پانل ها موجب کاهش زمان تکمیل پروژه ها می‌شوند و به این ترتیب پروژه های ساخت و ساز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شوند . علاوه بر این ، ساندویچ پانل ها جهت باسازی و تعمیر ساختمان ها هم کاربرد گسترده ای دارند. 

از عوامل دیگری که باعث می‌شود عمر و استحکام سازه ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند نصابان اجرای سازه ها هستند اگر جهت نصب ساندویچ پانل ها از نصابانی ماهر و با تجربه استفاده شود مطمئنا فرایند  نصب ، درزگیری و آب بندی پانل ها با دقت بیشتری انجام می‌شود . علاوه بر آن ، باسازی و تعمیر سازه ها هر چند سال یک بار، باعث افزایش عمر و استحکام ساندویچ پانل ها می‌شود.

یکی از فاکتورهای مهم دیگری که در طول عمر سازه بسیار تاثیر گذار است شرایط آب و هوایی است که ساندویچ پانل در آن نصب می‌شود آب و هوا تا حدود زیادی می‌تواند بر کیفیت و طول عمر پانل ها تاثیر گذار باشد.

بررسی انواع آسیب در ساندویچ پانل ها

بخش های بیرونی ساندویچ پانل در معرض آسیب دیدگی بیشتری قرار دارند چرا که بیشتر از سایر قسمت ها در معرض شرایط جوی قرار دارند لذا بایستی کنترل بیشتری روی آنها انجام گیرد. به ویژه اگر لایه های فولادی و یا آلومینومی پانل ها دچار آسیب شوند پوشش دیگیر نمی‌تواند از هسته پانل ها را در برابر آسیب دیدگی محافظت نماید. پانل ها می‌توانند به گونه ای متفاوت آسیب ببینند که در این مقاله قصد داریم به توضیح آنها بپردازیم.

1. تغییر رنگ در پوشش سطحی

عوامل مختلفی شامل آلودگی هوا ، اشعه ماورا بنفش ، تابش خورشیدی و نوسانات دما در هوای آزاد می‌تواند به روکش ساندویچ پانل ها که از جنس فولاد هستند آسیبی جدی وارد نماید.

قابل ذکر است که پانل های تیره می‌تواند گرمای بیشتری را در مقایسه با پانل های روشن جذب نمایند که این نیز می‌تواند باعث کاهش عمر و استحکام سازه ها سود.

2. خراش ، ترک و تورفتگی در ساندویچ پانل ها

آسیب هایی مانند خراش ، تورفتگی و ترک ها می‌تواند به طرز چشم گیری از عمر پانل ها بکاهند چرا که آلودگی ها و رطوبت می‌تواند به سطوح آسیب دیده نفوذ کنند و موجب خورده شدن پانل ها شود.

چناچه در زمانی مناسب نسبت به تعمیر آسیب های جزئی (خراش ها ، ترک ها ،دندانه ها ) اقدام شود معمولا بازسازی این نوع آسیب دیدگی ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد اما هرچه آسیب ها جدی تر شوند تعمیر انها هم به مراتب مشکل تر خواهد شد. 

روشهای نگهداری در زمان انبار و حمل و نقل ساندویچ پانل

• قرار دادن بسته های پانل بایستی به گونه ای صورت بگیرد که تبادل هوایی به راحتی در اطراف آن وجود داشته باشد .به این ترتیب رطوبت در اطراف پانل ها نفوذ نخواهد کرد.

• در صورتی که می‌خواهید از آسیب های مکانیکی و یا آب باران به این پانل ها جلوگیری کنید بایستی آنها را بر روی سکو و یا صفحه ای سخت جایگذاری نمایید.

• بایذ به خاطر داشته باشید که به منظور جلوگیری از صدمه و یا فشار به پانل نباید بر روی سازه ها راه بروید.

• در صورتی که امکان دارد بایستی پانل ها را به صورت مایل نگهدارید به این ترتیب به شبکه جوش و مفتول های آن  آسیبی وارد نمی‌شود و چناچه بارندگی اتفاق بیفتد آب باران روی پانل ها جمع نمی‌شود. البته باید توجه داشته باشید که نباید آنها را با شییب بیشتر از 5 درصد قرار دهید.

• توجه داشته باشید که زمانی که می‌خواهید با استفاده از لیفتراک پانل ها را جابه جا نمایید باید فاصله ی چنگال های لیفتراگ را طوری تنظیم نمایید تا به لبه های پانل آسیبی وارد نشود و به نوعی بایستی تعادل سازه را بر روی لیفتراک حفظ نمایید.

• لازم به ذکر است که پانل ها نباید به صورت دستی جا به جا شوند همچنین به خاطر داشته باشید که از لبه های مادگی این پانل تحت عنوان دستگیره استفاده نکنید و چناچه می‌خواهید این پانل ها را حمل نمایید بایستی از قسمت وسط آن برای نگه داشتن آن استفاده نمایید.

• لیفتراگ ها و یا بالابرها نباید به صورت مستقیم به با پانل ها تماس داشته باشند و قلاب های مخصوصی مسئولیت بارگیری این پانل ها را برعهده دارند.

• حمل پانل ها بایستی به صورت عمودی صوورت گیرد و نباید هنگام بلند کردن آنها پانل های رویی را به پانل های زیرین کشیده شود چراکه در این صورت دچار خراش و آسیب دیدگی می‌شوند.

• به منظور اینکه آسیبی به پانل ها وارد نشود می‌توانید تخلیه آنها را در نزدیکترین محل به نصب انجام دهید.

روش هایی نگهداری بعد از نصب ساندویچ پانل

• در صورتی که می‌خواهید طول عمرو استحکام سازه تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند بایستی پانل ها را به دور از تابش نور مستقیم خورشید نصب نمایید.

• موادی مانند مواد شیمایی و اسیدیته و حلال هایی مانند هیدرو کربن موجب کاهش دوام و عمر سازه ها می‌شوند لذا چناچه می‌خواهید سازه ی شما از استحکام بالایی برخوردار باشد بایستی ساندویچ پانل ها را در این مکان ها نصب نکیند . البته باید توجه داشته باشید ساندویچ پانل هایی هم برای این نوع مکان ها طراحی شده اند که با متریال متناسب و سازگار با این مکان ها ساخته شده اند و چناچه برای این مکان ها از این پانل ها استفاده شود عمر و استحکام سازه ها تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

• باید توجه داشته باشید که بازسازی و تعمیر سازه ها بایستی هر چند سال یک بار صورت گیرد چناچه می‌خواهید سازه ی شما ازعمر و استحکام بالایی برخوردار باشد.

• یکی از فاکتورهایی که اگر با دقت انجام نشود منجر به نفوذ باران ، هوا و رطوبت به داخل سازه ها و در نهایت پوسیدگی پانل ها می‌شود درزبندی و آب بندی پانل ها است .

تعمیر ساندویچ پانل ها:

همانطور که می‌دانید چناچه بخواهید ساندویچ پانل های قدیمی را با پانل ها ی نو تعویض نمایید هزینه ی زیادی را برای شما در برخواهد داشت و یا اگر صرفا نسبت به  تعویض قسمتی از پانل که آسیب دیده است اقدام نمایید ممکن است با رنگ پانل های قبلی مغایرت داشته باشد. لذا بایستی نسبت به بازسازی پانل آسیب دیده اقدام نمایید جهت انجام اینکار بایستی بایستی ورق فلزی را باز کرده و فومی که آسیب دیده است را با فوم نو تعویض نمایید در مرحله ی بعدی بایستی با استفاده از چسب روکش فوم را بچسبانید و ورق فلزی  را روی آن قرار دهیم.

 برای اینکه درز بندی و آب بندی پانل ها به بهترین نحو انجام شود بهتر است از چسب پلی اورتان استفاده نمایید. از جمله عواملی که موجب جلوگیری از آسیب رساندن به پانل ها می‌شود  می‌توان به پاکسازی ، شستشو، رنگ  آمیزی و یا تعویض پیچ های زنگ زده اشاره نمود.

نتیجه گیری:

همانگونه که در این مقاله ذکر شد روش نگهداری و انتخاب شرکت تولید کننده ای که دارای اعتبار باشد که بتواند از مواد با کیفیت و بهترین دستگاهها برای ساخت این تولید استفاده کند  موجب می‌شود که طول عمر و کارایی این پانل های به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن