mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل

درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل

همانطور که در مقالات قبل هم در مورد آن توضیح داده شد ساندویچ پانل ها، سازه های پیش ساخته ای هستند که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری قابلیت تولید دارند و امروزه به منظور پوشش دهی سقف و دیوارهای سازه می توان از آنها استفاده نمود. این نوع مصالح پیش ساخته در صورتی که به درستی و زیر نظر متخصصان با تجربه نصب شوند سازه هایی با دوام و استحکام بسیار بالا هستند.یکی از نکاتی که در زمینه نصب ساندویچ پانل ها اهمیت دارد فرایند درزبندی و آب بندی این مصالح پیش ساخته است که به منظور جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی صورت می گیرد و در صورتی که این فرایند به درستی انجام نگیرد سازه در مدت کوتاهی دچار آسیب دیدگی می شود.

به منظور آب بندی و درزبندی این مصالح از تجهیزات خاصی استفاده می شود که با استفاده از این تجهیزات می توان پوشش مقاوم و با استحکام بالا برای این نوع سازه های پیش ساخته ایجاد نمود و به این ترتیب می توان از ساندویچ پانل ها در برابر عوامل طبیعی مانند بارش برف، باران، وزش بادهای سنگین و شرایط آب و هوایی نامناسب محافظت نمود.

نحوه درزبندی ساندویچ پانل

درزبندی ساندویچ پانل با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد.چسب پلی یورتان یکی از انواع چسب های سیلیکونی است که به منظور پوشاندن درزها و شکاف های بین ساندویچ پانل و یا قسمت های اوررلپ ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.این چسب نوعی چسب بسیار قوی است به نحوی که میتواند از سازه در برابر نفوذ رطوبت و آب محافظت نماید.البته از اسپری فوم پلی یورتان نیز برای درزبندی ساندویچ پانل استفاده می شود که مقاومت این اسپری همانند چسب پلی یورتان است.

از نکات مهمی که هنگام کار با این چسب بایستی به یاد داشته باشید این است که قبل از استفاده از این چسب بایستی سطح کار عاری از هر گونه آلودگی و کثیفی باشد. در این صورت میزان چسبندگی چسب افزایش پیدا کرده و درزبندی به درستی انجام می گیرد.

علاوه بر این چسب ها، مواد دیگری برای آب بندی این مصالح استفاده می شوند. ورق فلاشینگ یکی از این متریال می باشد.این نوع از ورق ها انواع مختلفی دارند و در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند و همانند چسب پلی یورتان از نفوذ رطوبت، سرو صدا به داخل سازه جلوگیری می نماید.

ورق دیگری که برای آب بندی سازه های ساخته با ساندویچ پانل استفاده می شود، گاتر یا آبرو است. گاتر یا آبرو وظیفه ی جمع آوری آب بارن و هدایت آنها به سمت زمین را بر عهده دارد. وجود گاتر باعث می شود آب های ناشی از باران به بدنه سازه و ساختار ساندویچ پانل نفوذ نداشته باشد و این امر مانع از خوردگی یا پوسیدگی پانل ها به مرور زمان می شود.

فیتر یکی دیگر از متریالی است که برای درزبندی پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله بسیار کوچک است و محل قرار گیری آنها بر روی گام های ساندویچ پانل سقفی است و به منظور پوشاندن نقطه هم پوشانی ورق ها از این متریال استفاده می شود. 

نکات مهم درزبندی ساندویچ پانل

درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل ها فرایندی است که بایستی با دقت و توجه کافی انجام شود در غیر اینصورت در مدت کوتاهی مجبور خواهید شد تا مصالح به کار رفته در سازه را تعویض نمایید و یا نسبت به تعمیر قسمت های آسیب دیده اقدام نمایید.ساندویچ پانل یکی از مصالح پیش ساخته ای است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی از قیمت مناسب تری برخوردار است و یکی از عمده ترین دلایلی که افراد ساندویچ پانل را برای پوشش دهی سازه خود انتخاب می کنند قیمت مناسب آن است. اما اگر عملیات درزبندی و آبندی آنها به درستی انجام نشود و ما مجبور به تعویض این مصالح پیش ساخته در مدت زمان کوتاهی شویم این امر نه تنها از نظر اقتصادی به نفع ما نخواهد بود بلکه از نظر مالی ضرری جبران ناپذیر به خریدار وارد خواهد نمود.

شاید در نگاه اول نصب و مونتاژ ساندویچ پانل به ظاهر بسیار ساده به نظر بیاید و افراد احساس کنند بدون نیاز به نصاب می توانند ساندویچ پانل ها را بر روی سازه خود نصب نمایند.اما اگر بخواهیم دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم باید گفت بحث درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل یکی از مسائلی است که در مبحث نصب ساندویچ پانل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم رعایت این موضوع می تواند عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. 

شاید در ظاهر شما از عهده ی نصب ساندویچ پانل به خوبی بربیایید اما اگر نصب این مصالح پیش ساخته را به دست نصابانی باتجربه و متخصص نسپارید، به نکات ریزی مانند آب بندی و درزبندی ساندویچ پانل توجه نخواهد شد و شما مجبور خواهید شد دو برابر هزینه ای که برای نصاب بایستی می پرداختید را صرف جبران خسارت های وارده بر سازه خود نمایید. 

نکته ای که باید در مورد نصب ساندویچ پانل بایستی به آن توجه داشته باشید استفاده از موادی خاص برای درزبندی و آب بندی این مصالح است. به عنوان مثال نباید از موادی مانند سیمان یا گچ برای آب بندی این مصالح پیش ساخته استفاده نمایید. این مواد در صورت تماس با آب به سادگی از ورق جدا شده و موجب می شود رطوبت و آب به راحتی به داخل سازه نفوذ نماید. از طرفی دیگر موادی مانند قیر یا ایزوگام نیر به دلیل اینکه از مواد نفتی تشکیل شده اند ساختار ساندویچ پانل را دچار خوردگی می کنند.

چناجه در مورد درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می توانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه اطلاعات مرتبط را دریافت نمایید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن