mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله خرپایی

سوله خرپایی

همانطور که مطلع هستید سوله ها سازه های با استحکام بسیار بالا و ساخته شده از فولاد هستند.سوله ها انواع متفاوتی دارند و کاربردی انها با یکدیگر متفاوت است.سوله خرپا یکی از انواع پرکاربرد سوله ها می باشد. این نوع سوله ها با نام سوله سبک نیز معروف هستند. شاید ذهن شما به این سوال مشغول شده باشد که چرا این سوله ها با نام سوله سبک معروف هستند. اگر می خواهید جواب این سوال را بدانید، با ما در این مقاله همراه باشید چراکه قصد داریم هر آنچه به سوله خرپایی مربوط است را در این مطلب در اختیار شما کاربران قرار دهیم.

طراحی و ساخت سوله خرپایی:

با یک تعریف ساده می توان گفت سازه های فلزی و یا چوبی که ساختار مثلثی شکل دارند، سوله خرپا نامیده می شوند.برای زیر سازی سوله خرپایی از قوطی های پروفیل به شکل خرپا استفاده می شود. مثلثی شکل بودن این نوع سوله ها مزیت های زیادی به همراه دارد.یکی از این مزایا این است که قابلیت تحمل نیروهای کششی و همچنین فشاری که بر روی سازه می آید، را دارد.

البته سوله ها به صورت چهار گوش نیز ساخته می شوند و عملکرد یکسانی نیز خواهند داشت. اما زمانی که به شکل مثلثی شاخته می شود خمش بیشتری دارد و می تواند میزان فشار بیشتری را تحمل کند.

متریال اصلی سوله خرپایی پروفیل، فولاد و یا ترکیبی از این دو متریال می باشد. به دلیل اینکه میزان فولاد مصرفی در این سوله ها به نسبت سوله تیرورقی بسیار کم است، وزن این سوله بسیار کم بوده و به همین دلیل هم به سوله سبک خرپایی معروف شده است. اگر بخواهیم این نوع سوله ها را با سوله تیرورقی مقایسه نماییم، سوله های تیرورقی بسیار سنگین ترین هستند چراکه متریال اصلی که برای ساخت آنها استفاده می شود، فولاد و یا ورق گالوانیزه می باشد که هم هزینه ساخت سازه را بالا می برد و هم وزن سوله ها را افزایش می دهد.

مزایای سوله خرپایی:

وزن سبک و عملکرد بهتر در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله، سیل و یا طوفان های شدید

امکان نصب انواع جرثیقل های سقفی، دروازه ای و... به دلیل برخورداری از استحکام و دوام بالا

عدم محدودیت ساخت سوله های خرپایی در ارتفاع و دهانه 

کاهش هزینه ها نسبت به سایر سوله ها به دلیل مصرف پایین فولاد

قابلیت طراحی و ساخت این سوله ها با انواع اشکال هندسی

نصب و مونتاژ سریع و قابلیت جابه جایی این سازه بدون دمونتاژ به مکان های دیگر با هزینه ای بسیار پایین

معماری منحصر به فرد و انعطاف پذیری بالا

دوام و استحکام بسیار بالای این سوله

مصرف کم فولاد

یکی ازعمده ترین مزایای ساخت این سوله این است که چناچه برطبق استانداردهای مهندسی ساخته شود از نظر فضا، نیروی انسانی، هزینه و متریال مصرفی مانند فولاد کمترین میزان هدر رفت را خواهد داشت. 

کاربرد سوله خرپایی

سوله سبک یا خرپا کاربری فراوانی دارد. از این نوع سوله برای ساخت برج، استادیوم، پل های بزرگ، سوله های ورزشی، استخرها، سالن های نمایشگاهی، کارخانه های صنعتی، انبار و سردخانه ها، سوله مرغداری، کمپ های نظامی، صنایع کشتی سازی، پارکینگ و تعمیرگاه می توان استفاده نمود. همچنین این نوع از سوله ها برای اقامت و اسکان نیز گزینه مناسبی می باشند

قیمت سوله خرپایی

همانطور که می دانید با توجه به افزایش قیمت دلار برای سوله ها نمی توان قیمت ثابتی در نظر گرفت. قیمت سوله ها به فاکتورهای متفاوتی نظیر متراژ، متریال به  کار رفته و دهانه و ارتفاع سازه شما بستگی دارد. اما اگر بخواهیم قیمت این نوع سوله را محاسبه نماییم می توان گفت با توجه به متریالی که برای ساخت سوله خرپایی به کار می رود، قیمت این نوع سوله ها در مقایسه با سوله تیرورقی حدود 20% ارزانتر است. در نتیجه اگر قصد دارید سوله های با دهانه ی بیش از 18 متر را بسازید، باید گفت سوله خرپایی از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. 

نتیجه گیری

در آخر باید گفت احداث سوله امری تخصصی و بسیار حساس است و مستلزم داشتن دانش و تخصص کافی است. لذا چناچه قصد ساخت سوله را دارید به شما توصیه می کنیم از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تخصصص دارند. چراکه در صورتی که اصول و استانداردهای تعیین شده برای ساخت سوله استفاده نشود خسارت های جبران ناپذیری برای شما به وجود خواهد آمد که شاید جبران نمودن آنها زمان و هزینه زیادی از شما بگیرد.

جهت دریافت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوله و انواع سوله اعم از سوله تیرورقی، سوله خرپایی، سوله قوسی ubm سوله دوطبقه می توانید از طریق شماره های ذکر شده با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این خصوص کمک بخواهید. 

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن