mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

کانکس دو طبقه

کانکس دو طبقه

معرفی کانکس دو طبقه

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از انواع کانکس به نام کانکس دو طبقه، کاربرد و قیمت این کانکس اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سازه هایی که از دو طبقه تشکیل شده اند به اصطلاح به کانکس دو طبقه معروف می باشند.برای ساخت این نوع کانکس ها می توان از دو روش عمده بهره گرفت. در روش اول طبقات کاملا از یکدیگر جدا بوده و به واسطه ی یک راه پله به طبقه بالا دسترسی خواهید داشت. در روش دوم طبقات کاملا به یکدیگر چسبیده هستند و از طریق راه پله ای که در درون سازه قرار می گیرد، با یکدیگر ارتباط دارند. هر کدام از این روشها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

طراحی بدنه و کف کانکس دو طبقه

برای بدنه ی اصلی این کانکس ها از ساندویچ پانل و ورق های گالوانیزه استفاده می شود.همچنین از عایق پلی استایرن که نوعی عایق با مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و حرارت است،برای پوشش دهی بدنه کانکس دو طبقه استفاده می شود. برای قسمت کف این نوع کانکس ها صفحات عرشه فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین برای کف پوش می توان از مصالح متفاوتی مانند پارکت طرح دار و یا سرامیک استفاده نمود.

 برای درب و پنجره این نوع کانکس می توان از مصالحی مانند یو پی وی سی تک جداره و یا دو جداره استفاده نمود.علاوه بر آن برای تامین امنیت این نوع سازه ها می توان حفاظ هایی قرار داد و یا درب های ضد سرقت نصب نمود  

کاربری کانکس دو طبقه

این نوع کانکس ها عمدتا کاربرد مسکونی دارند اما از آنها می توان به عنوان کانکس مهندسی، کانکس کارگاهی، کانکس ویلایی و ... استفاده نمود.

این نوع کانکس ها همچنین بهترین گزینه برای تجهیز کارگاه های ساختمانی هستند. چراکه عمدتا در کارگاه ها عمدتا فضای کافی برای گذاشتن کانکس ها کنار یکدیگر وجود ندارد. در نتیجه استفاده از کانکس دو طبقه امکان استفاده از فضا را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم می کند.

مزایا و معایب کانکس دو طبقه

یکی از مهمترین مزایای این نوع کانکس ها این است که می توان  استفاده حداکثری از فضا داشته باشید. اما در مقابل یکی از معایب این کانکس ها در مقایسه با سازه هایی که از یک طبقه تشکیل شده اند و قابلیت جا به جایی دارند، این است که نیاز به فونداسیون قوی تری دارد چرا که این نوع کانکس ها را نمی توان به مکان های دیگر انتقال داد.

نکات مهم در کانکس دو طبقه

در ساخت سازه هایی که از دو طبقه تشکیل شده اند، توجه به آکس بندی ستون ها و محل قرار گیری آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.این امر موجب می شود فضاهای اصلی از بین نروند. از طرفی دیگر در ساخت این نوع سازه ها بایستی تمام استانداردهای فنی و مهندسی رعایت شود تا بتواند به خوبی وزن طبقه دوم را تحمل و به زمین منتقل نماید.

یکی از مهمترین نکاتی که بایستی حتما به آن توجه نمایید این است که این نوع سازه ها برخلاف سازه های دیگر قابل جابه جایی نم یباشند. به منظور اینکه مقاومت این نوع سازه ها افزایش یابد ستون ها بایستی حتما به فونداسیون متصل می شود. همچنین برای جلوگیری از نفوذ سر و صدا به طبقه پایین، کف این نوع کانکس ها بتن ریزی شده و در آخرین مرحله سرامیک می شود. مجموع مراحل ذکر شده موجب می شود جابه جایی این سازه با استفاده از جرثقیل و یا تریلر امکان پذیر نیست، لذا برای آن دسته از افرادی که به صورت مداوم در حال جابه جایی هستند، کانکس دو طبقه گزینه مناسبی نمی باشد.

قیمت کانکس دو طبقه

به دلیل اینکه متریال و مصالحی که برای ساخت این نوع کانکس ها استفاده می شود دارای قیمت ثابتی نیستند، لذا نمی توان برای این نوع کانکس ها قیمت مشخصی اعلام نمود. شما علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کانکس دو طبقه می توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی و کاربرد کانکس هایی اعم از کانکس تاشو، کانکس lsf و... میتوانید از طریق شماره تماسهای مربوط با ما در تماس باشید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن