mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

عایق ساندویچ پانل

انواع عایق ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح پیش‌ساخته است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته  و به دلیل کاربردها و مزایای بالای خود در بسیاری از منازل مسکونی و شرکت‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

یک ساندویچ پنل دارای بخش‌های مختلفی است که هر‌کدام از این اجزا براساس نوع کاربرد پانل تعیین می‌شوند. 

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یک نوع از مصالح پیش ساخته ساختمانی است که به دلیل ساختار چند لایه خود به این نام شناخته می‌شود. این ساختار چند لایه ترکیبی از انواع ورق فلزی در دو طرف و لایه عایق در وسط و چسب‌های مقاوم کننده است.

هر کدام از عایق‌های ساندویچ پانل دارای خواص و ویژگی‌های مختص به خود بوده و براساس ویژگی‌هایی که دارند در سازه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

معرفی انواع عایق ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در پانل ساندویچی ، لایه عایق به کار رفته در آن است،. بدین صورت که این لایه قادر است از هرگونه عبور دما، صدا و رطوبت به داخل جلوگیری کند.

این لایه ها معمولاً از انواع پلی اورتان، پلی‌استایرن،پشم شیشه و پشم سنگ ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

پلی اورتان 

 پلی یورتان یکی از انواع عایق مورد استفاده برای ساندویچ پنل است که مقاومت بالایی در برابر انواع حرارت و گرما دارد و از انتقال دما از دو طرف خود جلوگیری می‌کند. پلی اورتان خود به دو نوع متفاوت تقسیم می‌شود و این دو نوع هر کدام تا دمای مخصوصی قادر به مقاومت در برابر گرما هستند.

انواع پلی یورتان عبارتند از پلی‌اورتان منعطف، سخت و نرم؛ که هر کدام ویژگی مخصوص به خود و ظرفیتی مشخص از عایق بودن دارند. 

مهمترین مزایای پلی اورتان 

دارای عمر بسیار بالایی است.

قیمت آن نسبت به مقاومت آن بسیار مناسب  و مقرون به صرفه است 

دارای خاصیت آنتی باکتریال برای از بین بردن انواع باکتری است. 

انعطاف پذیری بالایی دارد.

 پشم سنگ

این نوع از عایق که در پنل ساندویچی به کار می رود، به عنوان یک عایق نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خاصیت مهم این عایق، مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، شعله مستقیم آتش است. بدین صورت که در هنگام تولید، پودر سنگ تا 1300 درجه تحت فشار و حرارت قرار گرفته و بعد از این ساختار پشم سنگ به دست می‌آید. در رابطه با عایق پشم سنگ می‌توان گفت که علاوه بر عایق بودن در برابر حرارت و دمای بالا، در برابر صدا نیز عایق است. 

 خواص پشم سنگ

غیر قابل اشتعال است، بدین صورت که دارای مقاومت حرارتی تا دمای 1300 درجه بوده واین مورد امنیت بسیار بالایی را برای ساختمان‌ها ایجاد می‌کند.

سازه های فلزی در هنگام حرارت زیاد آتش سوزی ممکن است بسیار داغ شده و به سرعت فرو بریزند، برای جلوگیری از این موضوع آن‌ها را با پشم سنگ عایق می‌کنند.

پشم شیشه

همه ما تاکنون اسم پشم شیشه را به نحوی شنیده ایم و می‌دانیم که به عنوان یک عایق حرارتی از آن استفاده می‌شود. این ماده دارای کاربردهای فراوانی بوده و یکی از مهم‌ترین این موارد عایق پانل ساندویچی است. 

مزایای پشم شیشه

عایق مناسب برای سرما و گرما 

در برابر انتقال صوت مقاوم است.

دارای خواص آنتی باکتریال و ضد حشره است. 

پلی استایرن 

پلی استایرن یکی دیگر از انواع عایق و دارای مقاومت بالا در برابر انواع گرما و حرارت بوده  و قادر است از انتقال صدا نیز جلوگیری نماید.

مزایای پلی استایرن

دارای قیمت بسیار پایین و از نظر اقتصادی به صرفه است.

می‌تواند در چگالی‌های مختلف و با توجه به نیاز مشتری تولید شود.

تنها عیب آن این است که برای جاهایی که نیاز به حالت عایق بالایی است کاربرد ندارد.

عایق XPS

 به فوم سبز شهرت دارد و با توجه ساختارخود به عنوان یک عایق حرارتی در پنل ساندویچی سردخانه‌ و همچنین خودروی یخچالی به کار می‌رود. مهمترین ویژگی این ماده مقاومت بالا در برابر حرارت است. بدین صورت که تا دماهای بسیار بالا قادر به مقاومت بوده و به هیچ وجه در دمای بالا آسیب نمی‌بیند.

 مزایای عایق xps  

 این عایق مقاومت حرارتی بالایی دارد و در مکان‌هایی که نیاز به استفاده از عایق قوی است استفاده ‌می‌شود.

تحت حرارت و گرمای بالایی تولید می‌شود و بسیار مقاوم است.

دارای قدرت چسبندگی بوده و به راحتی می‌تواند به ورق فلزی بچسبد.

 سخن آخر

با توجه به تنوع پانل ساندویچی، استفاده و انتخاب عایق مناسب می‌تواند ضمن ایجاد حس رضایت در خریدار، کیفیت کار شما را نیز تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

از میان انواع عایق‌های فوق‌، برای مکان‌هایی که نیاز به مقاومت بالای دمایی باشد، xps و پشم سنگ می توان عایقی مناسب و پرکاربردی باشد و برای مراکزی که نیازی به عایق بندی بالا نباشد، می‌توان از عایق پلی استایرن و پلی اورتان استفاده نمود.

 نکته آخر که باید بدان اشاره شود، قیمت عایق مورد نظر است که می‌تواند در انتخاب نوع آن تاثیر داشته باشد،  برای نمونه اکس‌پی‌اس و پشم سنگ عایق های بهتر و با قیمتی ارزانتری هستند، در حالی که پلی یورتان اگرچه قیمت بالاتری دارد اما نوعی ساندویچ پانل کندسوز و عایق حرارتی به شمار می‌رود.

 

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن