mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله دو طبقه چیست؟

سوله دو طبقه چیست؟

سوله دو طبقه نوعی سوله است که در زمره ی سوله های سبک به شمار می روند. سقف این نوع سوله ها به صورت شیبدار ساخته شده و عمدتا این سازه ها به منظور بهره برداری بیشتر از فضای موجود کاربرد گسترده ای دارند. سوله دو طبقه عمدتا به منظور فراهم آودن فضایی برای استراحت کارکنان، فضای اداری و ذخیره نمودن تجهیزات و ملزمات ساخته می شوند. سوله دو طبقه یکی از سوله هایی است که برای کسانی که با محدودیت فضا مواجه هستند، گزینه مناسبی خواهد بود چراکه می توان با استفاده از این سوله ها از فضا به صورت بهینه استفاده نمود.

انوع سوله دو طبقه

سوله ها به دو صورت مجزا و مستقل از یکدیگر ساخته می شوند که در ادامه به طور کامل در مورد دو نوع این سوله ها توضیح خواهیم داد.

سوله دو طبقه مستقل

در نوع اول این سوله ها طبقات به صورت جدا از هم ساخته می شوند و تنها راه ارتباطی با آنها، راه پله ای است که در بیرون از سوله قرار دارد. این نوع سوله ها در مقایسه با سوله هایی که طبقات آنها به یکدیگر وابسته است، امنیت بیشتری دارد. لذا عمدتا از آنها به عنوان واحد نظارت و مدیریت بر کارخانه استفاده می شود.

سوله دو طبقه وابسته

در این حالت سوله از طریق یک راه پله میانی که در داخل سازه وجود دارد با یکدیگر ارتباط دارند. چناچه به دنبال سوله ای هستید تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن با طبقات دیگر ارتباط برقرار کنید این نوع سوله یکی از مناسبترین سازه ها برای شما می باشد. چراکه مدت زمانی که می خواهید برای رسیدن به طبقه اول و یا دوم طی نمایید، بسیار کم است.

چرا سوله دو طبقه ساخته می شود؟

همانطور که می دانید هر نوع سوله کاربری متفاوتی دارد. سوله های دو طبقه هم با دلایل متفاوتی طراحی می شوند. از مهمترین علل ساخت سوله های دو طبقه به شرح زیر هستند:

کمبود فضای لازم برای تولید

تفکیک بخش های فرعی تولید

استفاده بهتر از فصای محدود

فراهم آوردن فضای کافی بریا مدیریت، نظارت و مانتیورینیگ

نکاتی مهم در ساخت سوله دو طبقه

یکی از نکاتی که قبل از هر گونه اقدامی باید در نظر داشته باشیم این است که آیا می خواهیم سوله مورد نظر ما با یک طبقه، یا با دو طبقه ساخته شود.اگر از ابتدا می خواهیم این نوع سوله ها با دوطبقه ساخته شوند، طراحان و مهندسان با توجه به محل مورد نظر، میزان بارش برف، باران و باد در آنجا اقدامات لازم را برای ساخت سوله انجام می دهد.

اما در صورتی که قصد ساخت سوله با یک طبقه را داریم و در آینده می خواهیم طبقه دیگری بر روی آن بسازیم، بایستی قبل از هر گونه اقدامی با پیمانکار خود در این خصوص صحبت نماییم. به این ترتیب طراحان و مهندسان اسکلت و فونداسیون این سوله ها را به نحوی طراحی می کنند که مقاومت کافی را داشته باشد و بتواند وزن ناشی از طبقه دوم را تحمل نماید.

از نکات دیگری که در طراحی سوله دو طبقه از اهمیت خاصی برخوردار است، این است که عدم قابلیت دمونتاژ این سوله ها است. به دلیل اینکه دوام و استحکام سازه بیشتر شود، پایه ی سوله در محل نصب ساخته و فونداسیون به پایه ها متصل می شود. همچنین به منظور کاهش سر و صدا کف سازه بتن ریزی و سپس سرامیک می شود. در نتیجه امکان جابه جایی آن به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

قیمت سوله دو طبقه

عوامل متفاوتی اعم از تعداد طبقات، ارتفاع سازه، تعداد ستون و متریال به کار رفته اعم از تیرهای فولادی می تواند تعیین کننده ی قیمت سوله دو طبقه باشد.یکی از مهمترین نکاتی که میزان محبوبیت سوله دو طبقه را دو چندان کرده است، صرفه جویی در هزینه هاس ساخت و ساز است. چرا که اگر بخواهید واحدهای مجزا از هم بسازید بایستی هزینه بیشتری صرف نمایید. در نتیجه سوله هایی که از دو طبقه تشکلیل شده اند از نظر هزینه برای کارفرما مقرون به صرفه تر می باشند.

در صورتی که می خواهید از قیمت دقیق سوله دو طبقه و انواع سوله ها اعم از سوله UBM، سوله تیرورقی و یا بچه سوله آگاهی بیشتری کسب نمایید، می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما ارتباط برقرار نموده و از کارشناسان با تجربه ما در این خصوص راهنمایی بخواهید

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن