mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

پروفیل Z

پروفیل Z

هدف از این مطلب آشنایی با نوعی از پروفیل به نام پروفیل Z است. با ما همراه باشید

پروفیل Z چیست؟

پروفیل ها محصولات فولادی هستند که به اشکال مختلفی ساخته می شوند و در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد . پروفیل Z نوعی پروفیل است که از لحاظ ظاهری به شکل حرف لاتین Z در انگلیسی طراحی شده است و به همین دلیل هم این گونه نامگذاری شده است. این نوع پروفیل نوعی پروفیل باز است که از ورق گالوانیزه با ضخامت ۱.۵۰ تا ۳.۰۰ میلی متر و براساس فرایند نورد سرد ساخته شده است. عمدتا پروفیل های باز با ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید شده و برای ساخت چارچوب درب های چوبی، ام دی اف و قاب دور پنجره روی نمای بیرون  مورد استفاده قرار می گیرند. از پروفیل هایی مانند Z و U با نام فولاد با پوشش ضد رطوبت نیز یاد می شود.

معمولا از پروفیل Z عمدتا به عنوان نگه دارنده و یا تکیه گاه برای پوشش خارجی سقف، قطعه ای برای اتصال در ساخت و سازهای صنعتی، ساختمان های اسکلت فلزی و فولادی، صنعت خودروسازی وهمچنین صنعت برق و الکترونیک بهره می برند. این نوع پروفیل ها دارای انواع مختلفی نظیر پروفیل Z18، پروفیل Z20 و پروفیل Z22 می باشد که مشتریان بر حسب سلیقه و نوع کاربری خود میتوانند هر کدام را به دلخواه سفارش دهند.

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این پروفیل این است که امکان برش کاری و یا سوراخکاری این محصول با استفاده از ابزارهای سه بعدی پروفیل وجود دارد. عمدتا پروفیل ها براساس استانداردهای اروپایی تولید می شوند. تولید پروفیل Z هم بر طبق همین استانداردها صورت می گیرد. معمولا در نقشه های مهندسی برای نشان دادن این نوع از پروفیل ها از حرف Z انگلیسی استفاده می شود و عددی که در کنار آن قرار گرفته است نشان دهنده ی ارتفاع این نوع از پروفیل است.

مزایای پروفیل Z

وزن سبک:

این نوع پروفیل ها وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی می توان آن را از مکانی به مکانی دیگر انتقال داد که این یکی از مزیت هایی است که این پروفیل ها از سایر پروفیل ها متمایز می نماید.

نصب آسان:

یکی از مزیت های منحصر به فرد پروفیل Z نصب و مونتاژ راحت آن است.ساخت سازه با استفاده از این نوع پروفیل ها موجب می شود پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد و زمان کمتری برای ساخت سازه تلف شود.

استحکام و دوام بالا:

به دلیل اینکه این نوع پروفیل ها توان تحمل بار بیشتری دارند، استفاده از این پروفیل ها برای ساخت سازه در مقایسه با قطعات فلزی دیگر هزینه های ناشی از ساخت و ساز را تا ۴۰٪ درصد کاهش می دهد و این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

سازگاری با محیط زیست:

یکی از نکاتی مثبتی که در مورد پروفیل Z می توان اشاره کرد، سازگاری بالای این نوع پروفیل ها با محیط زیست و قابلیت بازیافت آنهاست. به این معنی که مجددا می توان از آنها استفاده نمود.

مقاوم در برابر زلزله:

پروفیل Z مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله دارد به همین دلیل در مناطق زلزله خیزعمدتا از این نوع پروفیل برای ساخت سازه خود استفاده می نمایند.

عیب یابی ساده و تعویض قطعات:

به دلیل اینکه قطعات این نوع پروفیل ها با استفاده از پیچ و مهره به همدیگر اتصال پیدا کرده اند، عیب یابی آنها به سرعت انجام می گیرد و به راحتی می توانید قطعه معیوب را تعویض نمایید. 

کاربرد پروفیل Z

پروفیل Z کاربردهای مختلفی دارند که برخی از آنها به شرح زیر است.

سقف پارکینگ، انباری، پوشش انواع سوله ها، سالن های ورزشی

مصارف صنعتی و کشتی سازی

ایستگاههای سوخت رسانی، اتوبوس و ترن

زیرسازی سقف های شیب دار

به منظور اتصال سازه های اسکلت فلزی می توان از پروفیل Z استفاده نمود.

امروزه به دلیل اینکه اکثر ساختمان ها با تعداد طبقات بالا ساخته می شوند، معمولا برای اتصال ستون ها از چند پروفیل استفاده می کنند. لذا برای ساختمان هایی با طبقات زیاد از این پروفیل یا پروفیل های نیم رخ های مختلف استفاده می کنند.

قیمت پروفیل Z

با توجه به نوساناتی که در حال حاضر در بازار حاکم است نمی توان قیمت ثابتی برای پروفیل Z اعلام نمود و فاکتورهای متفاوتی مانند ضخامت،ارتفاع، نوع ورق  و متریال مصرفی برای تولید پروفیل تعیین کننده ی قیمت نهایی این نوع پروفیل ها می باشد.در صورتی که می خواهید در مورد قیمت پروفیل Z و جزئیات مرتبط اطلاعات کافی کسب نمایید، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مجرب ما ارتباط برقرار نموده و از مشاوران ما در این خصوص راهنمایی بخواهید

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن