mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

9 ویژگی مهم ساندویچ پانل که باید از آن آگاه باشید

9 ویژگی مهم ساندویچ پانل که باید از آن آگاه باشید

همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد ساندویچ پانل یکی از انواع مصالح پیش ساخته است که به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی مانند بتن، آجر و... که در گذشته برای پوشش دهی ساختمان ها از آنها استفاده می شد، شناخته شده است و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی گسترش پیدا کرده است.در این مقاله قصد داریم به 9 ویژگی مهم ساندویچ پانل که بایستی از آن مطلع باشید اشاره نماییم. 

9 ویژگی مهم ساندویچ پانل که آگاهی از آنها ضروری است.

خواص حرارتی

یکی از ویژگیهای مهم این مصالح پیش ساخته توانایی آنها در تامین بازده عایق حرارتی بالا( یعنی ضریب انتقال کلی پایین) با حداقل گرما است.مواد و متریالی که برای تولید ساندویچ پانل از آنها استفاده می شود ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی دارند و تغییر دما می تواند در قسمت های مختلف این نوع سازه های پیش ساخته تغییراتی ایجاد نماید. نمای خارجی ساندویچ پانل دیواری نسبت به نمای داخلی آنها ممکن است در معرض تغییرات دمایی بیشتری قرار گیرد. به منظور به حداقل رساندن تغییرات دمایی و تاثیرات مربوط به آن طراحی ساندویچ پانل بایستی به صورت دقیق تر انجام گیرد.

رطوبت و اثرات آن

عایق بودن ساندویچ پانل یکی از ویژگیهای مهم این مصالح پیش ساخته است که موجب محبوبیت بیش از اندازه این مصالح در صنعت ساختمان سازی شده است. زمانی که دما تغییر پیدا می کند با یک پمپاژ موجب فشار هوا در این مصالح پیش ساخته شده و این امر موجب نشت بخار آب به صفحه می شود. در این مصالح پیش ساخته ممکن است میعان وجود داشته باشد و اقدامات لازم به منظور از بین بردن آب یا جلوگیری از تجمع آب در وهله اول انجام شود.پانل های عایق شدن به رطوبت اجازه ورود و تخلیه آزاد را می دهند.

عایق بودن در برابر صدا

ساختاری مانند بتن، آجر که در گذشته برای پوشش دهی ساختمان ها از آنها استفاده می شد به دلیل جرم بالایی که داشتند تا میزان زیادی از ورود و نفوذ صدا به داخل سازه جلوگیری می کردند و این امر مزیت بزرگی برای ساندویچ پانل محسوب می شد.امروزه برای پوشش دهی دیوارها و سقف سازه ها از ساندویچ پانل استفاده می شود.ساندویچ پانل ها به دلیل ساختار سبکی که دارند عایق صوتی خوبی نیستند و نمی توانند مانع از ورود صدا به داخل سازه شوند.البته ساندویچ پانل آکوستیک که برای ساخت آنها از عایق های صوتی استفاده شده است و اصول انتقال صدا به صورت تخصصی در آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است، به میزان زیادی از انتقال صدا جلوگیری خواهند کرد.

سیستم مورد نیاز

زمانی که ازساندویچ پانل برای پوشش دهی ساختمان استفاده می شود، پانل ها به عنوان بخش مهمی از یک ساختمان تلقی می شوند.بدیهی است که از سیستم های دیگری برای ترکیب با ساندویچ پانل بهره گرفته می شود.سیستم اجرا و نصب یکی از این سیستم ها می باشد که بایستی نهایت دقت و توجه در آن به کار گرفته شود. نصب و اجرای ضعیف ساندویچ پانل ها می تواند خسارات فراوانی به سازه شما وارد نماید. لذا برای نصب و مونتاژ ساندویچ پانل ها بر روی سازه بایستی از نصابان باتجربه و زبده کمک بگیرید تا از نظر اقتصادی خسارتی به شما وارد نشو

طراحی معماری

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد که ساندویچ پانل را از سایر مصالح پیش ساخته متمایز می نماید، طراحی آن است.ساندویچ پانل در الگوها و رنگ های متفاوتی قابل استفاده است. همچنین ساندویچ پانل ها در اندازه و اشکال گوناگون قابلیت تولید دارند که این امر انعطاف پذیری قابل توجهی را برای طراحی این سازه های پیش ساخته فراهم می کند.ساندویچ پانل ها بایستی با اجزای دیگر ساختمان مانند پنجره ها و درها سازگاری داشته باشد.مشکل طراحی می تواند یک مشکل جدی در امر زیبایی شناسی به شمار بیاید و می تواند یکنواختی را به همراه داشته باشد اما .در صورتی که طراحی این نوع مصالح پیش ساخته به درستی انجام گیرد ساختمانی زیبا و کارآمد خواهیم داشت.

آیین نامه ها و مقررات

همانطور که می دانیم ساندویچ پانل به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، مصالحی جدی هستند.امروزه براساس رویه های ساختمانی و سایر قوانین نظارتی امکان استفاده از ساندویچ پانل ها وجود ندارد که البته این نوع آیین نامه ها برای دشوار نمودن استفاده از ساندویچ پانل ها نوشته شده است.در واقع مقاماتی که این رویه ها را می نویسند، هیچ گونه تمایلی به ترک روش های قدیمی ندارد.

به طور کلی اینکه در این موضوع که استفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازی مزایای فراوانی به همراه دارد هیچ شکی وجود ندارد اما طراحان و مهندسان بایستی به گونه ای مسئولان را متقاعد کنند که استفاده از این مصالح پیش ساخته میتواند به نفع آنها در امر ساختمان سازی باشد. 

هسته و مواد پوشش دهنده

برای تولید ساندویچ پانل از مواد و متریال مختلفی استفاده می شود.به عنوان مثال عایق هایی مانند عایق پلی استایرن، پلی یورتان و سایر فوم های پلاستیکی از جمله عایق های مورد استفاده در ساندویچ پانل ها هستند. ماده ی مهمی که به منظور اتصال ساندویچ پانل ها به یکدیگر استفاده می شوند چسب است. چسب عایق ساندویچ پانل بایستی بتواند در برابر فشارهای لغزشی و کششی مقاومت بسیار بالایی ایجاد نماید. ساندویچ پانل ها، مصالحی هستند که باید با خاصیت ضد آب بودن طراحی شوند. همچنین طراحی پانل بایستی به گونه ای باشد تا بتواند در برابر دماهای بالا و پایین مقاومت بالایی ایجاد نماید و مانع از رشد و تکثیر حشرات موذی، حمله کپک و ارگانیسم های حیوان ها شود.

عایق بندی

عایق بندی یکی از مسائل مهمی است که در بحث ساختمان سازی اهمیت بسیار زیادی دارد و بدیهی است که به عنوان اولین سیستم مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل بایستی مورد توجه قرار گیرد.گرفتگی هوا برای فضای داخلی چندان مهم نیست اما برای اینکه از انتقال صدا به داخل سازه جلوگیری شود به بحث عایق بندی و آب بندی ساندویچ پانل بایستی توجه خاصی شود. به طور کلی ساندویچ پانل ها با تغییر دما، رطوبت یا هر دو منبسط یا منقبض می شوند، یک عایق بندی خوب می تواند ساندویچ پانل ها را در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت و دماهای مختلف محافظت نماید. به این ترتیب پانل ها در هر شرایط دمایی که قرار گیرند دیگر آسیب نخواهند دید.

کنترل کیفیت 

کنترل کیفیت یکی از مسائل مهمی است که در ساختمان هایی که با استفاده از ساندویچ پانل ساخته می شوند اهمیت زیادی دارد. مهمترین نکته ای که در بحث ساختمان سازی با استفاده از ساندویچ پانل اهمیت دارد خط اتصال بین قسمت های مختلف است.در صورتی که رطوبت به محیط داخلی سازه نفوذ داشته باشد می تواند باعث لایه لایه سازی شود و حتی اکر تغییری در کیفیت این نوع مصالح ایجاد نکند می تواند وضعیت ناخوشایندی از لحاظ ظاهری ایجاد نماید.

قسمت های مختلف ساندویچ پانل بایستی طوری طراحی شوند که در برابر هوا و سایش مقاوم باشد و ظاهر خود را حفظ نماید. همچنین موادی که برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود نباید با گذشت زمان و تغییر در میزان رطوبت دچار آسیب دیدگی شوند.بنابراین کنترل دقیق کیفیت اجباری است در غیر اینصورت خسارت های جبران ناپذیری به سازه شما وارد می شود گه گاهی جبران این خسارت یا بسیار سخت خواهد بود و یا غیرممکن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با بخش فروش ما در ارتباط باشید و از کارشناسان فنی ما در این خصوص اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن