mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

ساندیوج پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم

پانلی که از دو لایه ورق فولادی از جنس آلومینیم تشکیل شده است ساندویج پانل آلومینینومی نامیده می‌شود. ورق های آلومینیومی از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و قابلیت خم شدن دارند.همچنین از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی برخوردارهستند . قسمت روی این ساندویج پانل ها با یک لایه رنگ پلی استر کوره ای و پرایمر پوشانده شده است و بین این ساختار از عایقی از جنس پلی یورتان استفاده شده است.

ویژگی های آلومینیم

• مقاومت بالا در برابر خوردگی 

• مقاومت آن در برابر اسید و فلزات مانند مس و آهن بیشتر است.

• رسانای خوب برای گرمه

• انعطاف پذیری بالا

• مقاومت مکانیکی بالا

• چکش خوار

• مقاوم در برابر اکسیداسیون

• ضد رنگ

مزایای ورق آلومینیوم

هدایت حرارتی بالا ورق آلومینیوم : از آنجایی که ورق آلومینیوم دارای هدایت حرارتی بالا است از این ورق می‌تواند جهت تولید مبدل های حرارتی و ظروف آشپزخانه مورد استفاد ه قرار ‌گیرد.

غیر سمی بودن : به علت اینکه ورق های آلومینیومی از لایه اکسیدی سطحی برخوردار هستند ، غیرسمی  محسوب می‌شوند و در صنایع بهداشتی، دارویی و بسته بندی مواد غذایی  کاربرد فراوانی دارند.

قابلیت بازتاب نور : ورق های آلومینیومی از خاصیت بازتاب نور برخوردار هستند و این ویژگی جهت ساخت بازتابنده های نوری ، ساخت صفحات در برابر نور و تشعشع های حرارتی مادون قرمز و امواج رادیویی کاربرد گسترده ای دارد.

مقاومت در برابرخوردگی: به دلیل ترکیب شدن آلومینیوم با اکسیژن موجود در هوا ،  لایه ی فشرده ی آلومینیومی ایجاد می‌شود که باعث زنگ نزدن سطح قطعات آلومینیم می‌شود. به عبارتی دیگر این لایه از تماس اکسیژن هوا با لایه های زیرین آلومینیوم جلوگیری می‌کند و مانع از اکسید شده قطعات می‌شود. 

معایب ورق آلومینیوم 

ساندویج پانل هایی که برای تولید آنها از ورق آلومینیومی استفاده شده است قابلیت شستشو ندارند. علاوه بر آن به خاطر اینکه آلومینیوم از ضریب هدایتی بالایی برخوردار است برای فضاهایی که برای آنها حرارت و برودت از اهمیت زیادی برخوردار است عایق مناسبی به حساب نمی آیند.

ساندویج پانل های آلومیینومی از تنوع زیادی در رنگ و طرح برخوردار نیستن . همچنین فلز آلومینیوم مقاومت و دوام کمتری  نسبت به سایر فلزات دارد به دلیل اینکه این فلز بسیار نرم است و فقط به عنوان نوعی پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق های آلومینبومی از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار نیستند و چناچه در معرض آتش قرار بگیرند تغییر شکل داده و ظاهر و زیبایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین نمی‌توانند به مهار شدن اتش کمک کنند و بالعکس به خاطر مواد پلی اتیلنی که در آنها به کار رفته است باعث شعله ور شدن بیشتر اتش می‌شود.

در صورت تماس این نوع پانل ها با آب در آلومینیوم شکافی ایجاد می‌شود که این امر باعث به وجود آمدن اکسید الومینیوم شده و قادر است رنگ سطح را به صورت لکه های به شکل آب از بین ببرد.

کاربرد ساندویج پانل آلومینومی

پانل های آلومینیومی جهت ساخت ساختمان، خودرو و کشتی سازی کاربرد فراوانی دارند.

از این پانل جهت ساخت اتاق تمیز هم استفاده میشود. اناق تمیز به نحوی ساخته می‌شوند که امکان ورود و خروج هوا به داخل وجود ندارد همچنین موادی مانند گرد وغبار، بخار مایعات به هیچ عنوان نباید به این مکان وارد شود در صورتی که شخصی بخواهد به این مکان ورود داشته باشد بایستی در ابتدا دوش هوا بگیرد و لباس مخصوصی بر تن کند. 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن