mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل

قبل از اینکه به سراغ کاربردهای ساندویچ پانل برویم قصد داریم اطلاعاتی به صورت مختصر در مورد پانل ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ساندویچ پانل ها سازه هایی هستند که برای پوشش دهی سقف و دیوارها از آنها می‌توان استفاده نمود. پانل ها متشکل از یک فوم عایق از جنس پشم سنگ یا پشم شیشه، پلی استایرن و یا پلی یورتان هستند و اطراف آن با دو لایه ورق پوشانده شده است که ورق های استفاده شده در این پانل هم عمدتا از جنس ورق گالوانیزه ، آلوزینک و آلومینیوم یا پی وی سی هستند . از این پانل ها به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند سبک بودن و یا مقرون به صرفه بودن می‌توان به عنوان جایگزین مصالح سنتی استفاده کرد.

 به طور کلی ساندویچ پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید هستند که این دو پانل از لحاظ ظاهری و کاربرد با هم متفاوت هستند.

ساندویچ پانل سقفی

این نوع پانل ها به منظور مقابله با بارش های فصلی به صورت گام دار طراحی شده است. گام های ذوذنقه ای شکل و اورلپ بودن آن موجب شده است که به هیچ وجه آب به داخل آن نفوذ پیدا نکند. این نوع پانل ها برای پوشش دهی سقف سردخانه ها ، سالن های ورزشی ، انبارها و یا کانتینرهایی که برای حمل استفاده می‌شوند کاربرد فراونی دارند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت این پانل ها بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی فضای مورد نظر بایستی انتخاب شود.

ساندویچ پانل دیواری

این پانل ها برخلاف پانل های سقفی دارای گام نیستند اما دارای نر و مادگی ها  که باید در هنگام نصب درون یکدیگر قرار بگیرند.این پانل ها با ضخامت های 4 تا 20 سانتیمتر قابل تولید می‌باشند و کاربرد انها برای پوشاندن دیوار انبارها ، سوله ها و سازه های صنعتی می‌باشد.

ساندویچ پانل ها چه کاربردهایی دارند؟

بیشترین کاربرد پانل ها در عرصه ساختمان سازی می‌باشد اما در حوزه های مختلف می‌توان از این پانل ها استفاده نمود که از بین آنها می‌توان به صنایع تولیدی ، کشاورزی ، مرغداری ، نظامی ، شیمایی ، مراکز صنعتی ، پلیسی ، امداد و نجات و هوافضا اشاره نمود.

این پانل ها در مکانهایی مانند درمانگاهها و مراکز امداد صحرایی ، خانه های پیش ساخته، پایگاههای پلیس و نیروی انتظامی سیار ، دفاتر کارگاهی ، بیمارستان ها ، ویلاهای پیش ساخته ، سقف های کاذب و مکان های سرپوشیده ، سالن های ورزشی ، استخرهای سرپوشیده ، انواع داروخانه ها و انبارها و به طور کلی مکان هایی که تبادل گرمایی و سرمایی در آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است کاربرد گسترده ای دارند چرا که این پانل ها به عنوان عایق طراحی شده اند و در مقابل گرما ، سرما و همچنین صوت از مقاومت بالایی برخوردار هستند البته لازم به ذکر است که بسته به اینکه برای چه  فضایی این پانل ها قرار است استفاده شوند بایستی پانل ها را انتخاب کنید. 

همچنین این پانل ها برای  سردخانه ها ، پوشش دهی کانتینر و یا کانکس ها کاربرد فراوانی دارند . البته استفاده از این پانل ها بایستی با توجه به شرایط  مکان مورد نظر صورت گیرد به عنوان مثال برای فضاهایی مانند آزمایشگاهها و یا محیط های ایزوله بایستی از پانل های دو رو صاف استفاده کنید و یا برای فضایی مانند سردخانه بایستی از ساندویچ پانل های با ضخامت بالا یعنی 10 سانت بایستی استفاده نمایید چراکه پانل هایی با ضخامت کم برای این مکان ها مناسب نمی‌باشند. علاوه بر آن ، برای سالن های موسیقی و یا سینما می‌توانید از پانل های آکوستیک استفاده نمایید به دلیل اینکه عایق این پانل ها ضد صوت هستند قابلیت این را دارند که تا طرز چشمگیری صدا ها را کاهش دهند و برای آن دسته از افرادی که به سرو صدا حساس هستند یکی از بهترین پانل ها به شمار می‌رود.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن