mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل کامپوزیت

ساندویچ پانل کامپوزیت

در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در مورد ساندویچ پانل کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ساختار ساندویچ پانل کامپوزیت

همانگونه که تاکنون می دانید ساندویچ پانل ها، مصالحی پیش ساخته تشکیل شده از دو لایه فلزی در طرفین و یک فوم عایق میانی در وسط می باشد. ساندویچ پانل کامپوزیت هم از این قاعده مستثنی نیست.ورق هایی که برای تولید ساندویچ پانل کامپوزیت به کار می روند از جنس فولاد کربن، ورق آلومینیوم و یا فولاد ضد زنگ می باشد.هسته این نوع ساندویچ پانل ها از جنس پلی اتیلن یا فوم پلی استایرن و به شکل لانه زنبوری ساخته می شوند.

ورق های این نوع پانل از طریق چسب هایی مخصوص به قسمت فوم عایق میانی اتصال پیدا می کنند.در مرحله بعدی دو طرف پانل ها با رنگ پلی استر پوشش داده می شوند. در آخرین مرحله چسب عایق ضد خش و در نهایت پوشش محافظ ضد خش بر روی پانل ها قرار گرفته و موجب استحکام و دوام پانل در برابر هر گونه فشار و یا ضربه می شوند.

مزایای ساندویچ پانل کامپوزیت

این پانل ها وزن بسیار سبک دارند.

پانل های کامپوزیت دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا و ضریب عایق بندی بالا هستند به همین دلیل برای پوشش دهی سقف و یا دیوارهای سازه می توان از این پانل ها استفاده نمود.

این پانل ها از مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت، فشار، خوردگی و پوسیدگی برخوردار هستند.

انتشار گازهای گلخانه ای در فرایندهای مختلف تولید، نصب و حمل و نقل را کاهش می دهد.

این نوع از پانل ها مناسبترین عایق صوت و حرارت محسوب می شود.

این نوع ساندویچ پانل در برابر حوادثی مانند زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند.

هزینه نگهداری و تعمیر این نوع از ساندویچ پانل ها بسیار پایین است.

یکی از مزایای این نوع از پانل ها این است که به صورت تک تک تولید میشوند. این امر فرایند نصب و مونتاژ ساندویچ پانل را راحت تر می نماید.همچنین به دلیل خصوصیت تک واحدی که دارند نیازی به ایجاد تغییرات به هنگام استفاده ندارند.

این نوع از پانل ها نوعی عایق عالی به شمار می روند که این امر موجب می شود هزینه های مصرف انرژِی در سازه تا حدود زیادی کاهش یابد.

ساندویچ پانل کامپوزیت در کنار مزایای زیادی که دارند دارای ایرادها و معایبی هم هستند که در قسمت زیر قصد داریم اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

معایب ساندویچ پانل کامپوزیت

یکی از ایرادهای که بر ساندویچ پانل کامپوزیت وارد است، قیمت آن است. قیمت این ساندویچ پانل ارزان است و این موضوع هزینه های ناشی از ساخت وساز را کم می کند اما بایستی این نکته را به خاطر داشته باشید که این پانل ها از مواد سنتی گرانتر هستند.

یکی دیگر از معایب این ساندویچ پانل این است که اگرچه این نوع از پانل ها در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت بسیار مقاوم هستند اما احتمال اینکه در برابر وزش شدید باد، طوفان های بزرگ آسیب ببینند، بسیار زیاد است.

کاربرد ساندویچ پانل کامپوزیت

از ساندویچ پانل کامپوزیت برای ایزوله کردن لوله ها و کانال ها می توان بهره گرفت.

ساندویچ پانل های ساخته شده از کامپوزیت برای ساخت قطعات بال، دم، ملخ ها و پره های چرخان هواپیما قابل استفاده می باشند. 

این نوع از ساندویچ پانل ها برای پوشش دهی سقف و دیوار انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد چراکه علاوه مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، عایق بسیار خوبی بوده و عملکرد مناسبی در برابر رطوبت، حرارت و صورت دارند.

این نوع از ساندویچ پانل ها در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارند. این نوع پانل ها برای ساخت کانتینرهای حمل نیز کاربرد فراوانی دارند و ضمن اینکه استحکام این وسایل نقلیه را افزایش می دهند، عایق حرارتی بسیار مناسبی هستد.

ساندویچ پانل هایی که با استفاده از کامپوزیت تولید می شوند به دلیل اینکه از چگالی بسیار کمی برخوردار هستند و مقاومت بالایی در برابر سائیدگی و ضربه دارد، در صنعت کشتی سازی و ساخت زیر دریایی و قایق های سبک کاربرد گسترده ای دارند.

از این نوع پانل ها برای ساخت کانکس ها و یا خانه های سبک می توان استفاده نمود.

ساندویچ پانل کامپوزیت چگونه نصب می شوند؟

این نوع از ساندویچ پانل ها با استفاده از روش های متفاوتی مانند روش نصب ثابت، نصب ریلی و غیر استاندارد نصب می شوند. برای نصب این نوع از ساندویچ پانل ابتدا ورق های کامپوزیت برش میخورند و بر روی زیر سازی و یا نمای ساختمان با استفاده از پیچ هایی مخصوص نصب می گردنند. برای اینکه نمای بیرونی سازه زیباتر به نظر برسد شیارهای بین ورق ها را با استفاده از چسبی به نان سیلیکون پر می کنند.به این ترتیب زیبایی نمای بیرونی سازه نیز دو چندان می شود.

قیمت ساندویچ پانل کامپوزیت

همانطور که گفته شد استفاده از ساندویچ پانل کامپوزیت تا حد زیادی موجب کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود. اما قابل ذکر است که قیمت این نوع ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی گران تر است و بسیاری از افراد برای اینکه هزینه کمتری را پرداخت کننند به سراغ استفاده از مصالح دیگری می روند اما با توجه به این که پانل کامپوزیت از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به مصالح سنتی دارد ارزش خرید این محصول بالا است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ساندویچ پانل کامپوزیت و یا انواع دیگر ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل ضد حریق، ساندویچ پانل لانه زنبوری و... می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در مورد این محصولات راهنمایی بخواهید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن