mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

تفاوت مصالح نوین با مصالح سنتی

تفاوت مصالح نوین با مصالح سنتی

ساندویچ پانل یا مصالح ساختمانی: sandwich panel or traditional building material

درحال حاضر با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی ، در اکثر اوقات زمانی که محصولی جدید به بازار روانه می‌شود کارایی بیشتری دارد و همچنین فاقد معایبی است که در محصولات قبلی وجود داشته است. این موضوع در مورد مصالح ساختمانی هم صحت دارد به این معنی که مصالح نوین دارای ویژگی هایی هستند که مصالح سنتی از آن برخوردار نیستند.

با توجه به اینکه جهت ساخت ساندویچ پانل ها از ورق هایی مانند آلومینیوم ، آلوزینک و گالوانیزه استفاده شده است این پانل ها در مقابل آتش سوزی ،خوردگی و پوسیدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن ، فوم پلی یورتانی که ما بین این ورق ها استفاده شده است این پانل ها را در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم کرده است. از این پانل ها جهت ساخت سازه های مختلف اعم از سردخانه ها ، ساختمان های صنعتی ، استادیوم ها ، سالن های ورزشی ، مراکز فروشگاهی ، آزمایشگاهها و اتاق های تمیز می‌توان استفاده نمود و صرفا برای ساخت ساختمان از آن استفاده نمی‌شود.

کاهش بارمرده (وزن) ساختمان:

یک سازه پیش ساخته دیواری که فوم عایق آن 4 الی 5 سانتی متر است با یک دیوار آجری که ضخامت آن 35 سانتی متر می‌باشد برابری می‌کند. به عبارتی دیگر تفاوت این دو مصالح با یکدیگر در آن است که اجرای یک پروژه ساختمانی با مصالح سنتی برای شما هزینه ی زیادی در برخواهد داشت و البته زمان زیادی هم برای اجرای پروژه با مصالح سنتی نیاز خواهد بود و این در حالی است که چناچه از سازه های پیش ساخته برای پوشش دهی سازه خود استفاده نمایید هزینه ی کمتری را صرف می‌کنید و در عین حال سازه ی شما از دوام و استحکام بیشتری برخوردار خواهد شد. 

تفاوت دیگری که این دو مصالح با هم دارند این است که مصالح سنتی بسیار سنگین هستند و باعث می‌شوند بار مرده ساختمان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند در مقابل وزن بسیار کم سازه های پیش ساخته باعث می‌شود وزن کلی ساختمان کاهش پیدا کند که این به نوعی مزیت محسوب می‌شود چرا که هزینه های ناشی از زیرسازی هم به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

مقاومت در برابر زلزله:

با توجه به اینکه امروزه جهت ساخت ساختمان ها فاکتورهایی اعم از مقاومت در برابر زلزله ، آتش وزی و همچنین بهینه سازی انرژی از اهمیت زیادی برخوردار هستند لذا جهت ساخت سازه های پیش ساخته این نکات به خوبی رعایت شده اند ، در حالی که مصالح سنتی از این ویژگی برخوردار نیستند علاوه بر آن از معایب دیگری اعم از اتلاف انرژی ، سرما و گرما هم برخوردار هستند. لازم به ذکر است به دلیل اینکه مصالح سنتی عایق های خوبی برای تبادل گرمایی نیستند لذا هزینه ای اضافه جهت عایق کاری این مصالح بایستی صرف شود که این از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد.

حمل و نقل آسان:

از مزایای دیگر سازه های پیش ساخته این است که نصب و حمل و نقل آنها به راحتی انجام می‌گیرد وچناچه بخواهید آنها را بر روی اسکلت ساختمان ها اجرا نمایید هیچ آسیبی به سازه شما وارد نمی‌گردد. علاوه بر آن سازه های پیش ساخته ضایعات هم ندارند.

کاهش زمان تکمیل پروژه:

از دیگر فواید ساندویچ پانل ها این است که  در کمترین زمان ممکن می‌تواند یک بنای ساختمانی مانند کانکس را پوشش دهد که این ساز ها ی پیش ساخته برای افرادی که خانه های خود را در اثر زلزله از دست داده اند  و یا کارگرانی که به ساختمان سازی مشغول هستند کاربرد دارد.

امتیازات سازه های پیش ساخته نسبت به مصالح سنتی:

• عدم خوردگی و پوسیدگی در برابر رطوبت

• مقاوم در برابر رشد و نفوذ میکروب ها

• افزایش فضای مورد استفاده در ساختمان به دلیل ضخامت کم پانل ها

• هزینه پایین تعمیر و نگهداری

• تنوع در طرح و رنگ و زیبایی کاری

• کاهش هزینه های زیر سازی

• حذف مرحله قالب بندی

• قابلیت بازیافت و دوستدار محیط زیست

• کاهس هزینه و زمان اجرای پروژه

• دوام و طول عمر بالا

نتیجه گیری:

در این مقاله به تفاوت های بین مصالح نوین و سنتی به طور کامل اشاره کردیم و دریافتیم که هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند. اما با توجه به مزایای ذکر شده مزایای سازه های پیش ساخته بسیار بیشتر از سازه های سنتی می‌باشد لذا توصیه می‌شود برای پوشش دهی سازه ی خود از مصالح نوین به عنوان جایگزین مصالح سنتی استفاده نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن