mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله تیرورقی

سوله تیرورقی

سوله تیرورقی چیست؟ 

سوله تیرورقی نوعی سوله است که در دسته ی سوله های سنگین قرار می گیرند. این نوع از سوله ها یکی از قدیمی ترین روش های ساخت سوله به شمار می رود. در گذشته تنها روشی که برای ساخت سوله استفاده می کردند، روش تیرورقی بود. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی دیگر از این روش برای ساخت سوله استفاده نمی کنند. امروزه سوله های خرپایی به دلیل اینکه از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند بهترین جایگزین برای سوله تیرورقی محسوب می شوند.

ساخت سوله تیرورقی

سوله تیرورقی یکی از پرکاربردترین نوع سوله هاست که فولاد یکی از اصلی ترین متریال این نوع سوله است.برای ساخت این نوع سوله ابتدا ورق های سیاه فولادی در ابعاد دلخواه مشتریان برش داده شده و اتصال آنها از طریق جوشکاری به یکدیگر صورت می گیرد. بعد از اتصال قاب ها و ستون های این سوله، سازه به محل مورد نظر منتقل می شود.

مونتاژ و اجرای سوله تیرورقی به دو صورت امکان پذیر است.در روش اول از دستگاههای CO2 به منظور جوش دادن قطعات متفاوت این سازه ها استفاده می شود. روش دیگری هم وجود دارد که قطعات مختلف سوله از طریق پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. به همین خاطر هم به این نوع سازه، سوله ی پیچ و مهره ای و یا سوله با اتصالات جوشی نیز نامیده می شود.

مزایای سوله تیرورقی

تمامی قطعات سوله تیرورقی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند که یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این نوع سوله به شمار می رود.

سوله تیرورقی به دلیل متریالی که برای ساخت آنها استفاده شده است از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. عمر این نوع از سوله ها را می توان تا چندین دهه تضمین کرد.

یکی از دیگر مزایای سوله تیرورقی این است که برای ساخت این نوع سوله ها از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است که کیفیت این نوع سوله ها را تضمین می کند.

به دلیل اینکه برای اتصال این نوع  از سوله ها از پیچ و مهره استفاده شده است، نصب و اجرای آنها در کوتاهترین زمان ممکن صورت می گیرد که این نیز نکته ای مثبت به شمار می رود.

در صورتی که سوله تیرورقی با استفاده از پیچ و یا مهره ساخته شده باشند، قابلیت جابه جایی به مکانهای دیگر را دارند که این نیز یکی از ویژگیهای قابل توجه این نوع سوله است.

اجرای این نوع از سوله ها با دهانه ی بزرگتر نیز امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت. این در حالی است که ساخت برخی از سوله ها با دهانه ی وسیع امکان پذیر نخواهد بود.

علاوه بر مزایای ذکر شده، نصب جرثقیل های سقفی بر روی این نوع سوله امکان پذیر است. قابلیت اجرای این نوع سوله ها به صورت طبقاتی نیز وجود دارد که مزیت بسیار خوبی به حساب می آید.

عوامل موثر برقیمت سوله تیرورقی

همانطور که مطلع هستید تنها یک عامل نمی تواند تعیین کننده ی قیمت سوله تیرورقی باشد. مواردی نظیرعرض دهانه، ارتفاع تاج، طول سوله و شیب سقف سوله و وزن سوله از جمله فاکتورهایی هستند که می توانند قیمت نهایی سوله را تعیین نمایند. همچنین هنگامی که طراحی این نوع از سوله ها به طرز بهینه ای انجام گیرد و اتلاف مواد اولیه در ساخت سوله کمتر باشد، قطعا قیمت سوله تیرورقی هم ارزانتر خواهد شد. این امر نوعی صرفه جویی برای کارفرما محسوب می شود که مزیت بسیار خوبی می باشد.

در صورتی که تمایل دارید در مورد قیمت و کاربری انواع مختلف سوله ها اعم از سوله UBM، سوله خرپایی، بچه سوله و سایر سوله ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن