mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی

علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی

هدف از نوشتن این مقاله بررسی و ارزیابی علت محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی است. با ما همراه باشید.

دلایل محبوبیت ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده شد ساندویچ پانل، دیوارها یا سقف هایی هستند که دو طرف آن با استفاده از ورق هایی مانند ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم یا ورق گالوانیزه پوشانده شده است و در قسمت میانی یک لایه عایق از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا پشم شیشه قرار گرفته است.

ساندویچ پانل ها به دلیل داشتن مزایایی همچون وزن سبک، مقاومت و دوام بسیار بالا و قیمت مناسب به عنوان یکی از بهترین جایگزین های مصالح سنتی به شمار می روند و در مکان هایی نظیر سردخانه ها و صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، نمازخانه و محیط آموزشی، سوله ها، ساختمان های اداری و هتل ها و.. کاربرد دارد.در این مقاله قصد داریم به دلایل محبوبیت ساندویچ پانل در عرصه ساختمان سازی بپردازیم.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

ساندویچ پانل دارای مزیت های فراوانی است و به دلیل داشتن مزایای فراوان به عنوان یکی از بهترین جایگزین های مصالح سنتی به شمار می رود.در ادامه مطلب قصد داریم به مزایای مختلفی که استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساختمان سازی به همراه می آورد بپردازیم.

نصب سریع و آسان

ساندویچ پانل ها از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند و نصب آنها هم در سریعترین زمان ممکن صورت می گیرد.این نوع مصالح پیش ساخته بر طبق دلخواه و سلیقه مشتری در کارخانه تولید و به محل پروژه انتقال داده می شوند و در آنجا اقداماتی برای نصب این مصالح صورت می گیرد.با استفاده از این مصالح پیش ساخته در زمان و هزینه تا حدود زیادی صرفه جویی خواهد شد.

البته برای نصب ساندویچ پانل بایستی از نصابانی باتجربه بهره گرفته شود در غیر اینصورت نصب سازه مورد نظر به درستی انجام نخواهد گرفت و پیش بینی می شود در آینده سازه شما با مشکلات فراوانی اعم از خوردگی، پوسیدگی مواجه شود. این در حالی است که مصالح سنتی علاوه بر اینکه استحکام و دوام کافی ندارند نصب و مونتاژ آنها هم زمان زیادی می برد.

سبک سازی ساختمان

همانگونه که مطلع هستید برای ساخت مصالحی مانند ساندویچ پانل از مواد و متریالی بسیار سبک استفاده می شود.امروزه بسیاری از افراد فعال در عرصه ساختمان سازی همواره به دنبال این هستند که وزن نهایی سازه را کاهش دهد.ساندویچ پانل یکی از مصالحی است که با توجه به ساختار سبکی که دارد می تواند در کاهش وزن نهایی سازه نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

ساندویچ پانل ها نه تنها ساختار بسیار سبکی دارند بلکه دوام و مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی دارند و برای آن دسته از افرادی که کیفیت سازه برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است گزینه بسیار خوبی به شمار می روند.نکته ی دیگری که در مورد ساندویچ پانل ها لازم است که بدانید این است که این مصالح در مقایسه با مصالح سنتی قیمت مقرون به صرفه تری دارند و این امر باعث میشود هزینه های ناشی از ساخت و ساز به میزان زیادی کاهش یابد و این مزیتی فوق العاده برای این سازه های پیش ساخته به شمار می رود.

مقاومت و دوام بالا

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد ساندویچ پانل ها، دوام و استحکام بالای آن است. این مصالح در مقایسه با مصالح سنتی مانند بتن و چوب مقاومت بیشتری دارند. این نوع سازه های پیش ساخته در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و این امر از خوردگی و زنگ زدگی این مصالح جلوگیری می نماید. علاوه بر این، ساندویچ پانل ها در برابر زلزله یا طوفان بسیار مقاوم بوده و در عین حال مانع از رشد حشرات، میکروب ها و قارچ ها می شوند که مجموعه این ویژگی ها ساندویچ پانل را به ساختاری نوین و مقاوم تبدیل کرده است.

سازگاری با محیط زیست

ساندویچ پانل ها جزء دسته مصالحی هستند که هیچ گونه ماده ی خظرناکی تولید نکرده و در نهایت برای محیط زیست هیچ گونه ضرری ندارند و برای تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند.همچنین ساندویچ پانل ها با قابلیت بازیافت طراحی شده اند به این معنی که استفاده مجدد آنها وجود دارد. در صورتی که می خواهید مکان مورد نظر خود را تغییر دهید می توانید به راحتی ساندویچ پانل ها را از سازه جدا کرده و در مکانی دیگر بدون اینکه آسیب ببیند نصب نمایید.مصالح دیگر فاقد این ویژگی هستند و در صورتی که مصالحی مانند بتن و یا چوب برای پوشش دهی سازه استفاده شود دیگر امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

ساندویچ پانل ها عایق بسیار خوبی در برابر صدا، حرارت و رطوبت هستند و این یکی دیگر از ویژگیهایی است که ساندویچ پانل را از سایر مصالح متمایز کرده است.امروزه مبحث انرژی یکی از مسائلی است که در بحث ساختمان سازی اهمیت زیادی دارد و مهندسان و طراحان همواره در تلاشند تا از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری کنند.

ساندویچ پانل ها در دسته ی مصالحی به شمار می روند که استفاده از آن تا حدود زیادی موجب صرفه جویی در انرژی می شود. صرفه جویی در انرژی می تواند به طرز چشمگیری هزینه های سرمایش و گرمایش را کاهش دهد. یکی از ویژگیهای دیگر ساندویچ پانل که می توان به آن اشاره نمود خاصیت ضد اشتعال بودن این مصالح پیش ساخته است که به دلیل موادی که برای تولید آن استفاده شده است می تواند مانع از انتشار آتش سوزی به میزان قابل توجهی شود.

چناچه تمایل دارید در مورد سازه هایی مانند ساندویچ پانل یا انواع آن نظیر ساندویچ پانل آلوزینک، ساندویچ پانل پشم شیشه، ساندویچ پانل ضد حریق و... اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید از طریق شماره تماسهای مربوطه با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مرتبط را دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن