mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

فوم پشم سنگ

فوم پشم سنگ

همانطور که می دانید برای تولید ساندویچ پانل از فوم های مختلفی استفاده می شود.در این مطلب می خواهیم به صورت تخصصی در مورد یکی از این فوم ها به نام فوم پشم سنگ اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم . البته در مورد فوم هایی اعم از فوم پلی یورتان و فوم XPS در مقالات پیشین صحبت کردیم که می توانید در مورد آنها مطالعه نمایید.

این نوع عایق های حرارتی از الیاف معدنی تشکیل شده اند. به همین دلیل با نام "mineral wool" نیز معروف می باشند.مواد اولیه ای که برای تولید این نوع فوم عایق استفاده می شوند، سنگ بازالت نام دارند که نتیجه ی فعالیت های آتشفشانی هستند و در کشور به آسانی یافت می شوند. از این نوع  فوم برای ساخت سازه هایی پیش ساخته مانند ساندویچ پانل به کار می رود.فوم های پشم سنگ در انواع و ضخامت های مختلفی قابل تولید هستند که در ادامه در مورد انواع آنها صحبت نمودیم. 

انواع فوم پشم سنگ

فله ای:

این نوع فوم عایق جهت پرکردن فضاهایی که فاقد شکل های هندسی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پشم سنگ به صورت حلاجی شده مورد استفاده قرار می گیرد.

 لحافی:

این نوع از فوم ها برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوحی که انحنای بسیار کمی دارند، کاربرد گسترده ای دارد. این نوع از فوم ها از خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین به صورت رولی نیز قابل سفارش و تولید می باشند.

پتویی:

از این نوع فوم عایق جهت عایق کاری ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و همچنین لوله هایی با قطر بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.به طور کلی کاربرد اصلی این نوع فوم در صنعت می باشد.

تخته ای:

کاربرد اصلی فوم های تخته ای در صنعت ساختمان سازی، ساندویچ پانل دیواری، عایق کاری صوتی و حرارتی کف، دیوار و سقف می باشد. همچنین این نوع فوم در صنایع کوره سازی، پالایشگاهها و صنایع نفتی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در ابعاد و ضخامت های متفاوت نیز قابل تولید می باشد.

 لوله ای:

پشم سنگ لوله ای جهت عایق کاری لوله های تاسیسات ساختمانی و صنعتی کاربری دارد. البته این نوع فوم در ضخامت های مختلف قابل تولید هستند و مشتریان می توانند بر حسب دلخواه خود این نوع از فوم ها استفاده نمایند.

ویژگیهای فوم عایق پشم سنگ

یکی از عمده ترین مزایای فوم پشم سنگ عایق بودن آن شناخته شده است. این نوع فوم ها جهت عایق کاری حرارتی و یا صوتی کاربرد فراوانی دارند.همچنین عایق پشم سنگ به عنوان نوعی محافط در برابر آتش عمل کرده و در زمان آتش سوزی شعله های آتش را به قسمت های دیگر انتقال نمی دهد.

این نوع فوم قابلیت بالایی در جذب صدا دارد و به همین دلیل با نام عایق آکوستیک نیز معروف می باشد. این نوع فوم ها به دلیل اینکه فوم های عایق صوتی به شمار می روند میتوانند مانع از انتقال صدا به داخل شازه شود و برای سالن هایی مانند آمفی تئاتر، سینما و... کارایی دارد.

این محصول در بین انواع فوم های که در جهان تولید شده است سازگاری بسیار بالایی در برابر محیط زیست دارد و در دسته ی بی ضرر ترین نوع فوم ها به شمار می رود و به همین دلیل هم مورد توجه سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است.

این نوع ازعایق ها محیط مناسبی برای رشد میکروب ها، قارچ ها فراهم نمی کنند که به عنوان یکی از نکته های مثبت این فوم تلقی می شود و باعث می شود فوم پشم سنگ از عمر طولانی تری برخوردار شود. 

یکی از مزایای دیگر این نوع عایق این است که اگر از فوم پشم سنگ برای انجام فعالیت های خود استفاده نمایید می توانید تا حدود زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری نمایند و این امر موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

یکی دیگر از خصوصیات فوم پشم سنگ که می توان به آن اشاره نمود این است که می توانند به راحتی رطوبت و بخار آب را جذب نمایند در نتیجه سازه دچار پوسیدگی و یا خوردگی نمی شود. همچنین این نوع عایق ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند که این یکی از برترین مزیت های این نوع فوم است.

کاربرد فوم پشم سنگ

این نوع فوم ها به عنوان عایق میانی در ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرند.در این صورت ساندویچ پانل پشم سنگ نامیده می شود که در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی قابل سفارش و تولید می باشد. فوم پشم سنگ به دلیل استحکام و دوام بسیار بالایی که دارد، باعث می شود سازه ها در طول زمان دچار پوسیدگی و آسیب دیدگی نشوند.

فوم های پشم سنگ عمدتا برای مکان هایی اعم از استودیو، سالن های آمفی تئاتر، اتاق های کنفرانس، سالن اجتماعات و دیوارهای مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نوع از فوم ها در صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، ساختمان، تاسیسات، صنایع غذایی و گلخانه های هیدرویونیک کاربرد دارد. 

قیمت فوم پشم سنگ

با توجه به نوساناتی که به دنبال افزایش نرخ دلار در بازار به وجود آمده است نمی توان قیمت ثابتی برای فوم پشم سنگ تعیین نمود.شما مشتریان عزیز برای اینکه بتوانید از قیمت ساندویچ پانل آگاهی کسب نمایید می توانید از طریق شماره تماسهای مربوطه با ما تماس حاصل نموده و از کارشناسان فروش ما در خصوص قیمت فوم پشم سنگ مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن