mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس ورق و فوم و نوع مقطع و کاربری میباشند که در ادامه به مختصری از آنها اشاره خواهد شد. ساندویچ پانل دارای دولایه ورق فلزی میباشد که بوسیله یک هسته عایق می شود . انواع آن برای اجرای سقف و دیوار استفاده می گردد. 

ساندویچ پانل با ورق آلوزینک : این نوع ساندویچ پانل دارای دولایه ورق آلوزینک میباشد ، ورق آلوزینک دارای یک ورق به ضخامت 0.5 میلیمتر از جنس فولاد است که آلیاژهای روی و آلومینیوم در آن وجود دارد . وجود آلومینیوم در این ورق باعث میشود که در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بیتری نسبت به ورق گالوانیزه داشته باشد .

ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه : همگی ما با ورق گالوانیزه کم و بیش آشنایی داریم ، ورق گالوانیزه در ضخامت های مختلف تولید می شود . این نوع ورق دارای هسته فولادی و یک لایه روکش روی ( گالوانیزه ) میباشد .

ساندویچ پانل با ورق آلومینیوم :آلومینیوم، فلزی نرم و سبک، اما قوی است، با ظاهری نقره‌ای - خاکستری مات و لایه نازک اکسایش که در اثر برخورد با هوا در سطح آن تشکیل می‌شود، همچنین بسیار بادَوام و مقاوم در برابر زنگ خوردگی است. بعلاوه، این عنصر غیر مغناطیسی، بدون جرقه، دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز انعطاف‌پذیر است.

ساندویچ پانل پلی یورتان : عایق پلی یورتان یا پلی اورتان یعنوان یکی از عایق های مناسب بکار رفته در ساندویچ پانل میباشد . پلی یورتان دارای ترکیبات پلی یول ، ایزوسیونات و گاز میباشد که به دلیل سهورت در نحوه ساخت ( تزریق فوم به ورق ) بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

ساندویچ پانل پلی استایرن : ااین نوع ساندویچ پانل دارای عایق پلی استایرن ویا EPS میباشد . عایق پلی استایرن رو همه بعنوان یونولیت میشناسند . دانسیته (چگالی) این فوم 17-20 کیلوگرم در مترمکعب است و عایق مناسبی برای برودت ، حرارت و صوت نمیباشد و به دلیل قیمت ارزان آن مورد استفاده قرار میگیرد .

ساندویچ پانل XPS : پلی استایرن اکسترود شده با نام تجاری XPS بعنوان بهترین عایق رطوبتی معرفی می گردد . این فوم به دلیل درصد بسیار ناچیز رطوبت بعنوان محبوب ترین فوم در ساخت سردخانه های صنعتی و کف سردخانه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان شده است . 

ساندویچ پانل پشم سنگ : از پشم سنگ بعنوان عایق ساندویچ پانل استفاده می گردد . دلیل استفاده از پشم سنگ مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت است . در بیشتر کوره های صنعتی و مراکزی که گرمای بسیار شدید تولید می گردد از ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده می شود .

ساندویچ پانل ضد حریق : با توجه به رعایت استاندارد های بین المللی بایستی استاندارد در خصوص ضد حریق بودن ساندویچ پانل رعایت گردد . از این رو ساندویچ پانل ضد حریق تولید شد که با نام های A1 , A2 , B1 , B2 , PIR شناخته می شود که از کند سوز تا نسوز میباشد .

ساندویچ پانل دیواری : جهت پوشش دیوارها از ساندویچ پانل دیواری استفاده می گردد ، این نوع ساندویچ پانل دارای فاق و زبانه میباشد که به داخل یکدیگر رفته و چفت میشوند و سپس بوسیله پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار به زیر سازی فلزی متصل می گردد .

ساندویچ پانل سقفی : پوشش سقف سالن های ورزشی ، سردخانه ها و کارخانه ها از جنس ساندویچ پانل سقفی می باشد ، مقطع این ساندویچ پانل بصورت ذوزنقه است و برروی یکدیگر اورلپ می شوند که در نهایت بوسیله پیچ سرمته واشردار گالوانیزه به پرلین و یا همان زیرسازی فلزی متصل می گردد .

ساندویچ پانل سردخانه ای : جهت حفاظت از دمای داخل سردخانه باید از ساندویچ پانل هایی با ضخامت بالا استفاده گردد که به آن ساندویچ پانل سردخانه ای گفته می شود. جهت احداث سردخانه از ساندویچ پانل های با ضخامت 8 - 20 استفاده می گردد . نحوه اجرای سردخانه با نصب ساندویچ پانل بسیار متفاوت است .

ساندویچ پانل دوروصاف : جهت احداث اتاق تمیز Clean Room از این نوع ساندویچ پانل استفاده می گردد ، به دلیل داشتن دورو ورق کاملا صاف بهترین گزینه برای اجرای اتاق تمیز و اتاق ایزوله میباشد .

ساندویچ پانل پیچ مخفی : با توجه به اینکه پس از اجرای ساندویچ پانل دیواری باید به وسیله پیچ آن را به زیرسازی فلزی متصل نمود ، ساندویچ پانل پیچ مخفی به دلیل داشتن مقطع متفاوت باعث میشود که پیچ در زیر پانل اجرا شده و پانل بعدی بعنوان پوشش پیچ را مخفی سازد .

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن