mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

بچه سوله

بچه سوله

بچه سوله چیست؟

حتی اگر واژه بچه سوله را تا به حال نشنیده باشید حدس زدن مفهوم این عبارت کار سختی نخواهد بود. بچه سوله نوعی سازه ی سبک، در ابعادی کوچکتر از سازه اصلی است که در کنار سوله اصلی ساخته می شود. امروزه بسیاری از افرادی که در کسب و کارهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند به دنبال فضایی برای نگهداری محصولات و یا انجام فعالیت های خود هستند.

بچه سوله یکی از بهترین گزینه ها است که به خوبی می تواند این نیاز را برآورده نماید. بچه سوله ها سازه ای وابسته به سازه اصلی می باشد و ممکن است در یک طرف و یا دو طرف سوله بزرگتر ساخته شود.

ویژگی ها و مشخصات بچه سوله

یکی از عمده ترین مشخصه های این سازه این است که هم در ساخت سوله و هم بعد از اتمام پروژه ی ساخت قابلیت اجرا دارند.اما بایستی به خاطر داشته باشید که طراحی سوله باید طوری انجام گیرد که سوله جانبی در کنار سوله اصلی قرار گیرد.

همچنین در صورتی که خریدار فعلا نمی خواهد در کنار سازه اصلی خود سازه کوچکتری داشته باشد بایستی معماری سوله اصلی را به نحوی انجام دهد و فضایی لازم در کنار سازه مادر در نظر بگیرد. به دلیل اینکه احتمال این وجود دارد که در آینده نظر او عوض شود و بخواهد بچه سوله ای برای کاربری خاص در کنار سوله اصلی داشته باشد.

یکی از مشخصه های منحصر به فرد این نوع  سوله ها این است که نه تنها به وزن سازه اصلی اضافه نمی کنند بلکه به دلیل اینکه در دو طرف سازه قرار می گیرند باعث ایجاد تعادل در سازه اصلی می شوند و این امر نیز می تواند کیفیت و دوام این نوع سازه ها را بالا ببرد. 

نکات قابل توجه در طراحی بچه سوله

1. به خاطر داشته باشید که ابعاد این نوع سوله بایستی حتما از سوله اصلی کوچکتر باشد در غیر اینصورت با سوله های دوقلو و یا سه قلو اشتباه گرفته می شود و نام دیگری برای این سازه انتخاب می شود.ابعاد بچه سوله نباید بیشتر از 60 درصد ابعاد سوله مادر باشد.

2. در صورتی که می خواهید نسبت به ساخت بچه سوله اقدام نمایید بایستی حتما از نظام مهندسی برای ساخت بچه سوله تاییدیه ای دریافت نمایید. صاحب سوله اجازه ندارد بدون داشتن تاییده نسبت به ساختن بچه سوله یا سازه جانبی در کنار سوله اصلی اقدام نماید.

3. بچه سوله حتما نباید یک سوله کوچک باشد بلکه می تواند به صورت یک سقف شیب دار طراحی شود و به عنوان یک سایه بان مورد استفاده قرار گیرد.

4. یکی از نکاتی که در طراحی بچه سوله اهمیت دارد اندازه دهانه آن است. دهانه ی این نوع سازه بایستی بین 10 الی 15 متر باشد  و اگر بیشتر از این باشد مشخص است که بچه سوله براساس استانداردهای ساخت و ساز ساخته نشده است.عمدتا سازندگان قوانین مروبط به این موضوع را رعایت می کنند و اغلب اوقات مشکلی پیش نمی آید.

5. یکی از نکات دیگری که در ساخت این سازه اهمیت دارد این است حتما بایستی دیوار مشترکی بین سوله اصلی و سوله جانبی وجود داشته باشد.در صورت عدم وجود این دیوار عملا دو سوله جداگانه داریم که هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.

6. با توجه به این موضوع که هزینه ساخت سوله در صورت داشتن و یا نداشتن سازه جانبی متفاوت می باشد. لذا لازم است کلیه هزینه هایی که برای ساخت بچه سوله صرف می شود در دفترچه محاسبات سوله به طور کامل ذکر شود.

بچه سوله چه کاربردهایی دارد؟

سازه های جانبی که به سوله اصلی یا سوله مادر چسبیده اند، به منظور اهداف متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به برخی از کاربری های این نوع سازه اشاره خواهیم کرد.

از بچه سوله ها می توان به عنوان انبار اصلی یا فرعی برای ذخیره مواد اولیه و یا نگهداری محصولات استفاده نمود.

این نوع سازه ها برای جدا نمودن واحدهای مخصوصی مانند آبکاری، آزمایشگاه و یا تعمیرگاه ماشین آلات نیز کاربرد دارند.

سازه های جانبی به عنوان پارکینگ موقت و یا دائمی برای خودروهای سبک و یا سنگین کاربرد فراوان دارند. بچه سوله برای پارک نمودن خودروی شخص مدیران،کارکنان نیز قابل استفاده می باشد.

این نوع سازه جانبی می تواند فضای لازم برای بخش اداری و یا پشتیبانی کارخانه را فراهم نماید و به عنوان یک سوله ارزان به شمار می روند.

از سوله هایی که در کنار سوله اصلی قرار گرفته اند می توان در حاشیه بزرگراهها با هدف اسکان موقت و یا آبرو تحت عنوان سوله مدیریت بحران استفاده نمود.

هزینه ساخت بچه سوله 

هزینه ای که جهت اجرای بچه سوله صرف می شود به مراتب کمتر از سوله اصلی می باشد چراکه مصالح کمتری برای تولید این سازه مورد استفاده قرار گرفته است و سازه اصلی است که از وزن بیشتری برخوردار است و متریال بیشتری برای ان صرف شده است. از طرفی دیگر می توانید برای سوله جانبی که در کنار سوله اصلی قرار گرفته از امکانات ارزان تری استفاده نمایید. چراکه این سازه ها صرفا فضایی برای نگهداری و یا قرار دادن وسایل اضافی است و سازه اصلی است که بایستی از امکانات خوبی بهره مند باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سوله اعم از سوله hss، سوله تیرورقی، سوله ubm می توانید از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان با تجربه ما درارتباط باشید و از آنها اطلاعات لازم را دریافت نمایید. 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن