mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله ورزشی

سوله ورزشی

هدف از نوشتن این مطلب معرفی یکی از انواع سوله به نام سوله ورزشی است. با ما همراه باشید.

ورزش کردن یکی از نیازهای اساسی است که علاوه بر اینکه سلامت فیزیکی شما را تامین می کنند از نظر روانی بر روی زندگی انسان نقش بسیار مهمی ایفا می کند.سوله یکی از بهترین فضاهایی است که به منظور ورزش کردن می توان از آنها استفاده نمود. ساخت سالن ورزشی یکی از مهمترین کاربردهای سوله است. در گذشته برای ساخت سالن های ورزشی از ساختارهای بتنی و مصالح سنگین استفاده می کردند و این امر موجب می شد هزینه های ناشی از ساخت و ساز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.امروزه برای کم کردن هزینه های ناشی از ساخت و ساز سالن های ورزشی را با استفاده از ساندویچ پانل می سازند.

ساندویچ پانل ها، مصالحی بسیار سبک هستند که علاوه بر اینکه از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند از قیمت مقرون به صرفه ای هم برخوردار هستند و این امر هزینه های ناشی از ساخت سوله را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از پرکاربردترین نوع سوله ها به نام سوله ورزشی بپردازیم. این نوع از سوله ها عمدتا برای سالن های ورزشی و بدن سازی قابل استفاده است و افرادی مانند ورزشکاران از این سوله استفاده می کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد ساخت این نوع سوله ها باید به آن توجه داشته باشید، ورزشی است که قرار است داخل سوله انجام شود.هر نوع ورزش نیاز به فضایی مخصوص دارد.برای مثال در صورتی که سازه قرار است برای ورزش فوتبال استفاده شود بایستی در ابعاد مشخصی طراحی شود. این در حالی است که برخی از سالن ها به صورت چند منظوره و برای ورزشهای مختلف قابل استفاده هستند.

تهویه سوله ورزشی

تهویه یکی از مهمترین تجهیزاتی است که در ساخت سالن های ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یک سالن استاندارد بایستی دارای یک سیستم تهویه خوب باشد در غیر اینصورت دم و بازدم برای ورزشکارانی که در حال ورزش کردن هستند سخت خواهد شد.سیستم تهویه در فصل تابستان می تواند هوا را خنک کرده و در فصل زمستان می تواند به عنوان سیستم گرمایشی عمل نماید و هوای گرم تولید نماید.

بحث عایق بندی یکی از موضوعاتی است که بایستی در ساخت سوله ورزشی رعایت شود.عایق مناسب از به هدر رفتن انرژی در سالن های ورزشی جلوگیری می نماید. پشم سنگ و پشم شیشه دو نمونه از عایق های مناسبی هستند که در سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند و مانع از به هدر رفتن انرژی می شود.

روشنایی سوله ورزشی

یکی از سیستم های دیگری که برای ساخت سالن های ورزشی بایستی رعایت شود، سیستم روشنایی است. سیستم روشنایی بسته به ورزشی که قرار است در داخل سالن انجام شود متفاوت است. به عنوان مثال اگر قرار است از سالن  برای ورزش هایی مانند والیبال استفاده شود نور بایستی در تمامی نقاط زمین به طور یکنواخت پخش شود.اما در برخی از ورزش ها نور بایستی به صورت نقطه ای و فقط در یک مکان باشد چراکه اگر نور با سرعت زیاد پخش شود به صورت مستقیم به چشم بازیکنان برخورد کرده و تمرکز آنها را برهم می زند.

بهترین روش ساخت سوله ورزشی

روش خرپایی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید از آن برای ساخت سوله ورزشی بهره بگیرید. در صورتی که سالن های ورزشی با استفاده از این روش ساخته شوند علاوه بر اینکه دارای استقامت و ایستادگی بالاتری هستند از هزینه مقرون به صرفه تری نیزبرخوردار هستند.سوله های خرپایی به دلیل اینکه فولاد کمتری برای ساخت سوله ها استفاده می شود در مقایسه با سوله تیرورقی ارزانتر خواهند بود. یکی از مزیت های ساخت سوله با روش خرپایی این است که می توان آنها را با دهانه بزرگ بدون ستون میانی ساخت. این امر سوله را برای ورزش هایی که به فضای باز نیاز دارند به فضایی ایده ال تبدیل می نماید.

هزینه ساخت سوله ورزشی

همانند سایر سوله ها برای سوله ورزشی نمی توان قیمت مشخصی اعلام نمود. فاکتورهای متفاوتی اعم از متریال مصرفی مانند فولاد و تجهیزاتی مانند کفپوش مناسب برای ورزش ها، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی که در این سوله ها استفاده می شود تعیین کننده قیمت نهایی سوله ورزشی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوله ورزشی و مشخصات فنی این سوله و انواع سوله نظیر سوله خرپایی، سوله تیرورقی، سوله انبار، سوله بتنی و.... می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت ذکر شده است با ما در تماس بوده و از کارشناسان فنی ما در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن