mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله انبار

سوله انبار

در این مقاله قصد داریم در مورد مفهوم کلی سوله انبار اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار دهیم. قبل از هر چیز بهتر است توضیح مختصری در مورد سوله و ساختار سوله داشته باشیم. جهت آشنایی با سازه ی سوله و یکی از انواع آن به نام سوله انبار در این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی سوله:

سازه هایی فلزی که با سقف شیبدار و براساس محاسبات فنی و اصولی طراحی و ساخته می شوند، سوله نامیده می شود.سوله ها انواع مختلفی دارند که از میان آنها می توان به سوله تیرورقی، سوله خرپایی و سوله ubm اشاره نمود. این نوع سازه ها با اشکال گوناگون و برحسب کاربری مشتری قابل ساخت هستند. این سازه ها عمدتا در کارخانه ها، اسکلت ساختمان ها، انبارها، مرغداری، آشیانه های هواپیما، تعمیرگاهها، فروشگاهها و سالن های ورزشی مورد استفاده قرر می گیرد.

سوله سازی به دلیل اینکه اغلب کاربرد صنعتی دارد از نظر طراحی با سایر سازه ها تفاوت دارد.طراحی و اجرای سوله فرایندی تخصصی است و نیازمند داشتن دانش و تخصص کافی است. در طراحی سوله ها بایستی به فاکتورهای متعددی توجه نمود که نادیده گرفتن آنها هم هزینه زیادی برای سازنده در برخواهد داشت و هم مقاومت و استحکام سازه را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. 

مزایای سوله:

این نوع از سازه ها در مقایسه با سازه های بتنی از استقامت و دوام بیشتری برخوردار هستند

سوله ها در برابر زلزله، باد، سیل و طوفان های شدید مقاومت بالایی دارند.

سوله ها قابلیت جابه جایی دارند و از آنها می توان به راحتی در مکانی دیگر استفاده نمود.

همچنین سوله ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارنددر نتیجه در هزینه ها به طرز چشمگیری صرفه جویی خواهد شد.

سوله انبار چیست؟

انبار یکی از مهمترین بخش های یک شرکت و یا یک تولیدی است چراکه مهمترین دارایی های یک شرکت در انبارها نگهداری می شوند. یکی از مناسبترین مکانهایی است که عمدتا که برای انبارش و ذخیره کالاها و محصولات کاربرد فراوانی دارند، سوله می باشد.این نوع سوله ها را هم به صورت تیرورقی و هم به صورت خرپایی می توان ساخت. این نوع مکانها به اصطلاح، به سوله انبار معروف هستند. چناچه انبارها دارای ابعاد بزرگی باشند مجهز به سیتسم کدینگ هستند. با استفاده از این سیستم کالاها به صورت منظم طبقه بندی شده و دسترسی را برای افراد آسانتر می نماید.

سازه هایی که عمدتا برای انبارش محصولات مختلف از آنها استفاده میشود عمدتا در متراژ های 100000 هستند. این مکان ها عمدتا به صورت یک طبقه ساخته شده و ارتفاع آنها در حدود 6 متر است.یکی از نکاتی که در ساخت این نوع سوله ها از اهمیت بسیاری برخوردار است این است که به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه بهتر است از سازه های پیش ساخته استفاده نمایید. 

انواع سوله انبار

انبار محوطه باز:

این نوع از انبارها به صورت مسقف طراحی نشده است.این نوع از انبارها به کالاهایی اختصاص داده می شوند که در صورت قرار گیری در معرض برف، باران یا تابش مستقیم نور آفتاب دچار آسیب دیدگی نمی شوند. عمدتا کالاهایی که در این نوع انبارها نگهداری می شوند دارای ابعاد بزرگی هستند.پارکینگ های ماشین خودروسازان در این نوع از انبارها قابل نگهداری است.

انبار سرپوشیده:

همانطور که از اسم این نوع انبارها مشخص است، این انبارها دارای سقف هستند اما دیوارکشی نشده است. در این نوع از انبارها کالاهایی نگهداری می شوند که اگر در معرض بارش برف، باران و یا آفتاب قرار بگیرند دچار پوسیدگی و یا خوردگی می شوند.معمولا این نوع از انبارها دارای ایمنی کافی هستند لذا احتمال اینکه کالاها ی نگهداری شده در آنها آسیب ببیند، بسیار کم است.

انبار پوشیده:

سقف و دیواره های این نوع از انبارها به صور کامل پوشیده است.این نوع از انبار مختص نگهداری کالاهایی است که بایستی در برابر شرایط جوی مختلف، باران و یا آفتاب محافظت شوند. علت پوشیده بودن این نوع انبار این است که کالاهایی که در این نوع انبار ذخیره میشود از نظر مالی دارای ارزش بالای هستند لذا بایستی هم از امینت کافی برخوردار باشند که از سرقت جلوگیری شود و هم باید دارای شرایطی باشد تا مانع از آسیب دیدگی کالاها شود.

نکاتی در مورد ساخت سوله انبار

نکاتی در مورد ساخت سوله انبار وجود دارد که قبل از ساخت آن بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد.قبل از هر چیز باید اهمیت کالاهایی که در این سوله ذخیزه و نگهداری می شود، سنجیده شود. در صورتی که کالاها ارزش بالایی دارند، باستی سقف این نوع سوله ها با دقت فراوان ساخته شوند تا از نفود و ریزش برف و باران جلوگیری شود. کالاها بایستی در محلی به دور از نور آفتاب قرار گیرند چراکه تابش نور مستقیم آفتاب احتمال پوسیدگی و خوردگی کالا را افزایش می دهد.

چناچه کالاها از ارزش بالایی برخوردار باشند دیوارهای سوله بایستی از بتن شاخته شود.بدین ترتیب این نوع از سوله ها دوام بالایی داشته و در مقابل هر گونه آسیب مقاومت بسیار بالایی دارند.در صورتی که ارزش کالاهایی که در انبار نگهداری می شود زیاد است بهتر است از تجهیزات ایمنی مانند دوربین مداربسته، دزدگیر، درب ضد سرقت استفاده شود که به امنیت این نوع سازه کمک فراوانی می کند.

قیمت سوله انبار

همانطور که مطلع هستید قیمت مصالح به دنبال افزایش قیمت ارز هر روز در حال افزایش است. لذا قیمت سوله انبار را نمیتوان به صورت دقیق اعلام نمود و فاکتورهای متفاوتی نظیر متریال به کار رفته برای ساخت سوله، ابعاد درخواستی مشتری و امکانات و تجهیزاتی که در این سوله ها به کار میرود، تعیین کننده ی قیمت این نوع از سوله ها می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوله انبار و سایر سوله ها اعم از سوله تیرورقی، سوله خرپایی، سوله ubm و... می توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی که در سایت ذکر شده است با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها در مورد مشخصات فنی و کاربرد سوله های مختلف راهنمایی بخواهید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن