mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

نکاتی مهم در مورد حمل و نقل ساندویچ پانل

نکاتی مهم در مورد حمل و نقل ساندویچ پانل

حمل و نقل ساندویچ پانل:

بعد از اتمام مراحل طراحی و تولید پانل، نوبت به حمل و نقل ساندویچ پانل ها به مکان هایی که مشتریان درخواست کرده اند می رسد. برای حمل ساندویچ پانل، ابتدا این مصالح ساختمانی براساس نوع، ضخامت و تعداد آنها درون پالت هایی از جنس پلی اتیلن قرار گرفته چرا که ممکن است در هنگام بارگیری با لیفتراک آسیب جدی ببینند. در مرحله بعدی با استفاده از لودر و لیفتراک به محل نصب انتقال و تخلیه می شوند.

همانطور که قبلا به آن اشاره شد حمل مصالحی مانند ساندویچ پانل فرایندی بسیار حساس است و در صورتی که در جابه جایی این مصالح  به نکات ایمنی توجه کافی نشود می تواند خسارت های غیر قابل جبرانی به این مصالح وارد نماید و در برخی از موارد این مصالح دیگر قابل استفاده نخواهند بود. لذا برای جلوگیری از آسیب دیدن ساندویچ پانل ها بهتر است از افراد با تجربه بهره گرفته شود و به نکات لازم در مورد جا به جایی پانل ها توجه نمایید.

نکته هایی اساسی و مهم در رابطه با حمل و نقل ساندویچ پانل وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید آسیب دیدگی را به حداقل ممکن برسانید. لذا با ما در این مقاله همراه باشید.

نکاتی قابل توجه در مورد جابه جایی ساندویچ پانل

در هنگام بارگیری این مصالح بایستی بایستی فضای کافی بین آنها وجو داشته باشد تا تبادل هوا به درستی انجام گیرد و از فشردگی و پوسیدگی آنها جلوگیری شود.

بین چنگال های لودر یا لیفتراک بایستی فاصله کافی وجود داشته باشد. چراکه احتمال انحراف و یا افتادن پانل ها وجود دارد. چناچه می خواهید احتمال آسیب دیدگی پان به صفر برسد می توانید دور شاخک های لیفتراک را با نمد بپوشانید.

طول عرض کامیون ها بایستی با ابعاد پانل ها مطابقت داشته باشد و حد المکان نباید از کامیون های سرپوشیده برای حمل پانل ها استفاده نمود.

در زمان بارگیری بهتر است از پلاک های محافظ از جنس پلی استایرن منبسط برای قسمت رویی و زیرین پانل ها استفاده شود.چراکه ممکن است در هنگام بارگیری این متریال ساختمانی به بدنه کامیون برخورد کرده و باعث ایجاد خراش و یا آسیب دیدگی شود. در این صورت در طول میسر هیچ آسیبی به پانل ها وارد نخواهد شد.

نحوه تخلیه پانل ها در آسیب دیدگی آنها نقش بسیار مهمی ایفا می نماید. برای تخلیه این مصالح ساختمانی باید از یک جرثقیل مخصوص استفاده شود. جرثقیل ها بایستی توسط یک اوپراتور با تجربه و مجهز به شاهین lifting beam و تسمه های پارچه ای مناسب باشد.در این صورت در هنگام حمل این مصالح ساختمانی تعادل بین آنها برقرار شده و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی به مکان مورد نظر حمل خواهند شد.نکته ای که علاوه بر موارد ذکر شده باید به آن توجه نمایید این است هر بسته از پانل بایستی به صورت جداگانه بیرون آورده شود چراکه تخلیه همزمان پانل ها باعث آسیب آنها می شود. 

در کنار موارد ذکر شده، نحوه نگهداری ساندویچ پانل ها از اهمیت خاصی برخوردار است. قبل از بارگیری این محصولات نباید در معرض آتش سوزی و یا رطوبت قرار گیرند چراکه این موضوع باعث پوسیدگی و خوردگی پانل ها می شود.علاوه بر آن پانل ها بایستی در مکانی به دور از نورخورشید، بارش برف، باران نگهداری شود چراکه نورخورشید و یا عوامل طبیعی دیگر در مدت کوتاهی باعث خوردگی مواد داخل پانل ها می شوند.

یکی از نکاتی که در حمل پانل ها اهمیت دارد این است که به هیچ عنوان نباید از قسمت مادگی این مصالح برای جابه جا نمودن استفاده کنید چراکه می تواند به قسمت های لبه ی پانل آسیب بزند.همچنین پانل هایی که از طول زیادی برخوردار هستند را می توانید با کمک شخصی دیگر جابه جا نماید.

راه رفتن بر روی پانل ها یکی از موارد دیگری است که می تواند آسیب جدی به این محصولات وارد نماید. لذا بایستی از راه رفتن بر روی آنها پرهیز نمایید.

به منظور جلوگیری از وارد آمدن هر نوع آسیب دیدگی، ضربه و یا برخورد اجسام دیگر، در صورت رسیدن به نزدیک ترین نقطه به محل نصب بهتر است این محصولات تخلیه شوند. در این صورت ضریب امنیت برای پانل های افزایش می یابد.

یکی دیگر از نکاتی که در مقوله حمل و نقل پانل ها اهمیت دارد این است که موقع جابه جایی نباید پانل ها بر روی یکدیگر کشیده شوند چراکه این موضوع موجب خراش بر روی محصولات می شوند. اگر می خواهید پانلی را از روی پانل زیرین بردارید بهترین راهکار برگرداندن پانل رویی و برداشتن آن به آرامی است. 

پوشش نازکی بین ساندویچ پانل ها وجود دارد که به منظور محافظت از این متریال قرار داده شده است. لذا چناچه می خواهید این متریال را بر روی سازه نصب کنید بهتر است این لایه را بردارید چراکه این لایه ی محافظ نباید بیش از دو هفته بر روی سازه باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ساندویچ پانل، نصب ساندویچ پانل می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما همراه بوده و از کارشناسان فروش ما اطلاعات لازم را در مورد این مصالح ساختمانی به دست آورید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن