mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

انواع ورق های ساندویچ پانل

انواع ورق های ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل

ورق هایی که ساندویچ پانل ها با استفاده ازآنها ساخته می شوند با توجه به نوع کاربری پنل ها در ساخت و ساز متفاوت هستند. برای تولید این مصالح نوین ورق هایی اعم از ورق آلوزینک، آلومینیوم و یا گالوانیزه استفاده می شود. قسمت بیرونی پنل ها با استفاده از دو لایه ورق فولادی پوشانده می شود و برای قسمت وسط این مصالح که هسته نام دارد عایق هایی شامل پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل ها به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد شامل وزن سبک، خاصیت عایق پذیری بالا، هزینه کم و زیبایی ظاهری که دارند این روزها مورد محبوبیت بسیاری از افراد قرار گرفته اند. مخصوصا آن دسته از افرادی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند، استفاده از این نوع مصالح نوین را جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی می دانند.در این مقاله قصد داریم به صورت اختصار در مورد ویژگیهای و خصوصیات انواع ورق های که ساندویچ پانل با استفاده از آنها تولید توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم.با ما همراه باشید.

ورق آلومینیوم

این نوع ورق ها به عنوان فلزی سبک شناخته می شوند و برای ساخت ساندویچ پانل آلومینیوم به کار می روند.از خاصیت های این نوع ورق می توان به وزن سبک و استحکام بالا، قابلیت تولید بالا، خواص فیزیکی و مکانیکی و مقاوم بودن در برابر خوردگی و زنگ زدگی وهمچنین انعطاف پذیری و چکش خواری بسیار بالا اشاره نمود.همچنیهن ورق های آلومینیوم غیر قابل اشتعال بوده وقابلیت بازیافت دارد که یکی از مهمترین مزایای این نوع ورق است.

ورق آلومینیوم در ابعاد و رنگ های بسیار متفاوتی تولید می شود و به دو صورت شیت و رول نیز قابل تولید است و مشتریان بسته به نوع کاربری خود می توانند هر کدام را که می خواهند سفارش دهند.

انواع ورق های آلومینیوم

ورق های آلومینیوم در انواع مختلفی قابلیت تولید دارند که از بین انواع متفاوت این ورق ها می توان به ورق های ذوذنقه ای و کرکره ای، ورق های لوزی، ورق های الکترواستاتیک، ورق های آجدار اشاره نمود.

روش تولید ورق آلومینیوم

این نوع ورق ها ساخته شده از شمش آلومینیوم هستند و تولید آنها براساس فرایند نورد گرم صورت می گیرد. برطبق این فرایند ابتدا این نوع ازشمش ها در درجه حرارت بسیار بالایی گرم قرار گرفته و از بین غلتک هایی مخصوص عبور داده می شود. این ورق ها در اثرعبور از بین غلتک های سنگین، بسیار نازک شده و ضخامت این ورق ها کاهش پیدا می نماید. محصولی که در نهایت به دست می آید به شکل ورق یا رول پیچیده شده به بازار عرضه و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

کاربرد ورق آلومینیوم

مهمترین کاربردهای ورق آلوزینک به شرح زیر است.

صنعت حمل و نقل

مخازن نگه دارنده سوخت (در دمای پایین)

ریل های راه آهن

صنایع نظامی

ساخت لوازم خانگی (مانند اجاق گاز)

صنعت داروسازی

علاوه بر این ورق آلومینیوم در حوزه عمرانی و ساختمانی کاربرد فراوانی دارد. از این نوع ورق ها برای ساخت انواع آلاچیق ها، انواع درب ها، نمای ساختمانی ، ناودان ها، چفت و بست ها و انواع قفل ها استفاده می شود.

ورق آلوزینک

ابن نوع ورق نوعی فلز گالوانیزه نورد شده است که ترکیبی از آلیاژهای ۵۵٪ آلومینیوم، ۴/۴۳٪ روی و۶/۱٪ سیلیکون می باشد.این نوع ورق به دلیل ساختارمتفاوتی که برای تولید آن استفاده شده است، نسبت به ورق های دیگر مقاومت بالاتری در برابر شرایط جوی مختلف دارد.این نوع ورق ها در ایران فقط به صورت خام و بدون رنگ قابل تولید است و نوع رنگی آنها وارداتی هستند.

مزیت های ورق آلوزینک

خاصیت رنگ پذیری بالا

مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی و خودرگی

خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالا

با قابلیت جوشکاری و رنگ آمیزی

سبک و قابل حمل 

نصب سریع و آسان

طول عمر بالا

کاربرد ورق آلوزینک

بیشترین کاربرد این نوع ورق ها، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است. ورق آلوزینک به دلیل مقاومت بالایی که در برابرخوردگی و پوسیدگی دارند برای محیط های با شرایط اسیدی بالا و مرطوب بهترین گزینه هستند.علاوه بر موارد ذکر شده، برای زه کشی و لوله کشی، پوشش دیواره، سقف و فلاشینگ، نرده ها، قاب خانه های فولادی، درب گاراژ، سایه بان باغ، دیگ های بخار،برخی از اجزای اگزوز موتور قابل استفاده هستند. اما بیشترین کاربری آنها برای تولید ساندویچ پانل است.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه نوعی ورق مقاوم است که در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد . این نوع ورق، ورقی فولادی است که با استفاده از فلز روی پوشانده شده است.جالب است که بدانید که این ورق ها در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت فوق العاده ای داشته و حتی اگر پوشش روی آنها دچار آسیب دیدگی شود، ورق دچار خوردگی و یا زنگ زدگی نمی شود.

مزیت های ورق گالوانیزه

قابلیت شکل پذیری بالا

طول عمر طولانی

هزینه تولید، تعمیر و نگهداری کمتر

دوام و مقاومت بالا به ویژه در محیط هایی با شرایط آب و هوایی مرطوب

مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

قابلیت رنگ آمیزی با رنگ های مختلف

موارد استفاده ورق گالوانیزه

در صنعت خودروسازی (ساخت بدنه و قطعات داخلی)

صنعت کامپیوتر و الکترونیک

صنعت برق مانند تابلوها و سینی کابل برق

ساخت لوازم خانگی مانند انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی، لباسشویی و کانال های کولر

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روز انواع ورق ساندویچ پانل می توانید از طریق شماره هایی که در سایت قرار داده شده با ما در ارتباط بوده و از کارشناسان با تجربه ما در این زمینه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن