mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

چه عواملی بر طول عمر کانکس موثر می باشد؟

چه عواملی بر طول عمر کانکس موثر می باشد؟

هدف از نوشتن این مطلب بررسی عوامل مختلف بر طول عمر کانکس است. با ما همراه باشید

بدیهی است که طول عمر سازه به عوامل مختلفی بستگی دارد.روش ها و راه های نگهداری از سازه یکی از عواملی است که در کیفیت و طول عمر سازه تاثیر گذار است.کانکس یکی از انواع سازه های پیش ساخته است که طول عمر مفید آن بین 20 تا 30 سال است البته این موضوع به اینکه برای ساخت کانکس از چه متریال یا موادی استفاده شده است بستگی دارد و این موضوع را بایستی مد نظر داشته باشید. در صورتی که از مواد و متریالی با کیفیت بالا در ساخت کانکس استفاده شود طول عمر بالاتر و در صورتی که متریال ضعیف تری برای ساخت کانکس استفاده شود طول عمر و کیفیت کمتری خواهد داشت.

چه عواملی بر طول عمر کانکس موثر هستند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است ذهن مشتریان را به خود مشغول نماید این است که چه عواملی ممکن است سبب افزایش طول عمر کانکس شود.در قیمت زیر به مواردی که می تواند در طول عمر کانکس تاثیر گذار باشند اشاره خواهیم داشت.

آب و هوا

آب و هوا یکی از مهمترین مسائلی است که در طول عمر و کیفیت کانکس تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل بایستی از مواد و متریالی سازگار با هر نوع شرایط و آب هوایی استفاده نمود.برای اینکه کانکس بتواند در هر نوع شرایط آب و هوایی استقامت و دوام خود را حفظ نماید بایستی از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آنها استفاده شود. به عنوان مثال در آب و هوایی مرطوب بیشتر برای جلوگیری از پوسیدگی یا خوردگی عمدتا از ورق آلوزینک استفاده می کنند.

عایق بندی

عایق بندی کانکس یکی دیگر از عواملی است که می تواند از سازه شما در برابر عوامل مختلفی مانند سرما، گرما به خوبی محافظت نماید. در صورتی که قرار است کانکس در محیط های مرطوب و یا مکان هایی که احتمال بارش برف و باران در آنجا زیاد است، قرار گیرند بهتر است به بحث عایق بندی کانکس توجه شود در غیر اینصورت این سازه مقاومت چندانی نخواهد داشت. همچنین می توانید از مهندس مربوطه راهکارهایی در جهت بهبود عایق سازی سازه خود دریافت نمایید.

نوع کاربری کانکس

نوع کاربری کانکس یکی دیگر از عواملی است که در کیفیت و افزایش طول عمر این سازه تاثیر فراوانی دارد.کانکس های مسکونی به جهت اینکه به منظور اسکان طراحی شده اند نسبت به کانکس کارگاهی که برای اسکان کارگران در پروژه های عمرانی و ساختمانی استفاده می شود، از طول عمر بیشتری برخوردار هستند زیرا جابه جا کردن کانکس ممکن است آسیب های فراوانی به ساختار این سازه بزند. بنابراین کانکس های ثابت به دلیل اینکه فقط یک بار اجزای آنها بر روی یکدیگر سوار می شوند دارای طول عمر بیشتری هستند.

بستر کانکس

بستر کانکس یکی از دیگر عواملی است که اهمیت زیادی دارد و بایستی در هنگام قرارگیری کانکس به آن توجه شود.بستر کانکس محلی است که قرار است کانکس بر روی آن قرار گیرد و در صورتی که بستر نشست داشته باشد و یا رطوبتی در آن محل وجود داشته باشد کانکس در مدت زمان کوتاهی دچار پوسیدگی یا خوردگی می شود.

لوله و اتصالات شیر

لوله و اتصالات شیر یکی از تجهیزاتی است که می تواند طول عمر این سازه را افزایش یا کاهش دهد. در صورتی که شیر و اتصالات کانکس نشتی داشته باشند رطوبت در داخل سازه نفوذ پیدا می کند و موجب پوسیدگی سازه می شود اما در صورتی که لوله و اتصالات شیر نشتی نداشته باشند رطوبتی در داخل کانکس وجود نخواهد و طول عمر این سازه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

همچنین نکات دیگری اعم از میزان کیفیت متریال، نوع و ضخامت ساندویچ پانل های به کار برده شده، نوع شاسی کشی، نوع شرایط نگهداری و سرویس های دروه ای، تعداد پروفیل های استفاده شده در سازه و نوع جوشکاری از مجموعه عواملی هستند که در کیفیت و طول عمر کانکس تاثیر فراوانی دارند.

نکته ی دیگری که می تواند در طول عمر این نوع سازه های پیش ساخته تاثیر گذار باشد این است که هر چقدر نسبت به تعمیر زنگ زدگی پوسیدگی زودتر اقدام نمایید طول عمر سازه بیشتر خواهد شد و برعکس هر چقدر میزان پوسیدگی و خوردگی عمیق تر شود طول عمر سازه کاهش پیدا خواهد کرد.

نکاتی مهم در افزایش طول عمر کانکس

معمولا طول عمر کانکس بین 20 تا 30 است اما با استفاده از روش هایی می توان طول عمر این سازه را افزایش داد.در قسمت زیر قصد داریم راه هایی را برای افزایش طول عمر کانکس به شما معرفی نماییم.

استفاده از ضد زنگ برای رنگ رزی آستر فلزات و سپس رنگ آمیزی مجدد که موجب افزایش مقاومت آهن آلاتی می شود که برای ساخت سازه استفاده می شود.

در هنگام نصب کانکس می توانید از عایق هایی مانند چسب ضد آب لوله و اتصالات پیچ و مهره استفاده کنید.

یکی از روشهایی که با استفاده از آن می توانید طول عمر کانکس را افزایش دهید استفاده از شیروانی مناسب است. شیروانی مناسب می تواند آب را به بیرون از سازه هدایت نماید و این امرمانع از بروز پوسیدگی و خوردگی سازه می شود.

رسیدگی مدوام یکی از مواردی که طول عمر سازه را افزایش می دهد. رنگ آمیزی بخش هایی که رنگ آنها از بین رفته است و همچنین مقاوم سازی اتصالات و شیرها برای سازه های پیش ساخته ای مانند کانکس لازم است.

شاسی کانکس یکی از بخش های مهم این سازه است و بایستی با استفاده از مقاوم ترین متریال و زیر نظر مهندس مربوطه و با استفاده از محاسبات و استانداردهای فنی و مهندسی ساخته شود که در اینصورت می تواند عمر این سازه را به میزان زیادی افزایش دهد.

عایق بندی یکی از مهمترین مسائلی است که در ساخت هر سازه ای اهمیت دارد. بدیهی است که توجه به عایق بندی به میزان زیادی می تواند بر طول عمر این سازه ها پیش ساخته تا حد زیادی بیفزاید.

اتصالات کانکس یکی دیگر از مواردی است که بایستی به آن توجه شود در غیر اینصورت علاوه بر اینکه طول عمر سازه را افزایش نمی دهد بلکه می تواند به این سازه آسیب زننده باشد.

یکی از عواملی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که بالا بودن هزینه این سازه نشان دهنده ی طول عمر بالای سازه نیست و ممکن است شما سازه ای بی کیفیت را با هزینه ای بسیار بالا خریداری کنید. لذا لازم است در هنگام خرید کانکس به فاکتورهاتی متفاوتی توجه نمایید.

یکی از مواردی که همواره بایستی به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که کانکس شما به صورت مداوم در حال جابه جایی است بهتر است برای بارگیری آن تمامی دقت و وسواس خود را بکار بگیرید چراکه در صورت جابه جایی مداوم این سازه و رعایت نکردن استانداردهای حمل می توانید به سازه آسیب جدی وارد نمایید.

نتیجه گیری 

به طور کلی می توان گفت سازه های پیش ساخته مانند کانکس علاوه بر استقامت و دوام بالایی که دارند، از نظر اقتصادی نسبت به سازه هایی که با استفاده از آجر و سیمان ساخته می شود، مقرون به صرفه تر هستند. لذا چناچه به دنبال سازه های با دوام بالا و قیمت مناسب هستید به شما سازه هایی مانند کانکس را پیشنهاد می کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دیگر کانکس مانند کانکس دو طبقه، کانکس تاشو، کانکس lsf می توانید از طریق شماره های زیر با ما در تماس بوده و از طریق کارشناسان فنی ما در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن