mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل

تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل

هدف از نوشتن این مطلب مقایسه ساندویچ پانل و تری دی پانل (3d panel) است.

از آنجایی که ایران بر روی یکی از کمربندهای فعال زمین لرزه جهان واقع شده است و احتمال وقوع زلزله در آن بسیار زیاد است، ساخت ساختمان هایی با امنیت بسیار بالا که در برابر زلزله هایی با ریشتر بسیار بالا مقاوم باشد یکی از اولویت های مهم در عرصه ساختمان سازی محسوب می شود. در دو دهه اخیر از روش ها و مصالح متفاوتی برای مقاوم سازی ساختمان ها استفاده شده است. ساندویچ پانل و 3d پانل دو نمونه از مصالح پیش ساخته ای هستند که به دلیل ساختار و موادی که برای ساخت آنها استفاده شده است نقش مهمی در مقاوم سازی ساختمان ها ایفا می کنند. این دو محصول هر دو برای مقاوم سازی سازه های پیش ساخته گزینه مناسبی محسوب می شوند اما شاید تعداد کمی از افراد از تفاوت بین ساندویچ پانل و 3d پانل آگاه باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت ساندویچ پانل و 3d پانل اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یکی از انواع مصالح پیش ساخته است که ساختار منحصر به فردی دارد و به منظور پوشش دهی سقف یا دیوارهای ساختمان از آنها استفاده می شود و با توجه به مزایای فراوانی که دارند توانسته اند نسبت به مصالح سنتی قدیمی برتریت یابند.ساندویچ پانل ها از دولایه ورق فلزی از جنس گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک تشکیل شده اند و برای قسمت میانی آنها از عایق هایی از جنس پشم شیشه، پلی استایرن یا پلی یورتان استفاده شده است. ساندویچ پانل در ضخامت های2،4،6،8،10 سانتی متر قابل تولید هستند و طول آنها برحسب سلیقه و درخواست مشتری قابل تغییر است.

ساندویچ پانل ها از موادی ساخته شده اند که برای سلامتی انسان مضر نبوده و از رشد و تکثیر میکروب ها، قارچ ها و حشرات موذی به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند. همچنین ساندویچ پانل ها نقش قابل توجهی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کنند و به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد فعال در عرصه ساختمان سازی ترجیح می دهند از این مصالح برای پوشش دهی سقف یا دیوارهای خود استفاده کنند.ساندویچ پانل ها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری طبقه بندی می شوند.

ساندویچ پانل سقفی همانطور که از اسم آنها مشخص است به منظور پوشش دهی سقف سازه هایی مانند سوله یا سالن های تولید مورد استفاده قرار می گیرد که جنس و مواد به کار رفته برای ساخت آنها بسته به شرایط آب و هوایی که قرار است در آن قرار گیرد متغیر است و بسته به نظر و درخواست مشتریان متغیر است. این نوع از ساندویچ پانل ها بایستی در برابر عواملی مانند رطوبت، دمای بالا، سرما، وزش باد، بارش برف و باران، نورخورشید مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. همچنین در صورتی که این نوع از ساندویچ پانل ها قرار است در مناطق بادخیز نصب شوند بایستی از موادی مقاوم و با استحکام بالا برای تولید آنها بهره گرفته شود.این امر باعث می شود پانل ها ثابت در جای خود بمانند و حرکتی نداشته باشند.

در مقابل ساندویچ پانل دیواری نوعی دیگر از مصالح پیش ساخته هستند که در انواع مختلف قابلیت تولید دارند و جهت پوشش دهی سوله ها، دیوارهای کانکس، انبارها، کانتینرهای حمل بار از آنها استفاده می شود. این نوع پانل ها همانند پانل های سقفی در رنگ ها و مدل های مختلفی قابلیت تولید دارند و براساس سلیقه و درخواست مشتریان قابل عرضه به مشتریان می باشد.

3d پانل چیست؟

تری دی پانل یکی دیگر از انواع مصالح پیش ساخته است که به سبب مقاومت و استحکام بالایی که دارد امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد توجه افراد قرار گرفته است.هسته این نوع سازه های پیش ساخته متشکل از دو قسمت عایق پلی استایرن که یونولیت های نسوز هستند به همراه یک شبکه از مش (پیش جوش های فولادی) می باشد. این مواد از طریق مفتول های فلزی که مانند خرپا هستند به یکدیگر متصل شده اند.در نهایت یک لایه بتن بر روی این مصالح قرار می گیرد و محصولی با مقاومت و استحکام بسیار بالا تولید می شود.

مشخصات 3d پانل

ضخامت هسته اصلی این محصول بین 5 تا 10 سانتی متر است و نقش بسیار مهی در عایق بندی این نوع سازه های پیش ساخته ایفا می کند. همچنین شبکه مش فولادی ضخامتی در حدود 2 میلی متر دارند و با فاصله های 1 تا 2 سانتی متر از هسته مرکزی قرار می گیرند.3d پانل دارای انواع مختلفی است که در قسمت زیر به آنها اشاره خواهیم داشت.

انواع 3d پانل

تری دی پنل غیر باربر

تری دی پنل باربر

تری دی پنل سقفی

متال فوم 

مزایای پانل های سه بعدی

وزن بسیار کمی دارند.

در برابر عوامل طبیعی مانند زلزه و تخریب های ناشی از آن مقاومت بسیار بالایی دارد.

در برابر طوفان های شدید بسیار مقاوم است.

وزن سبک آنها موجب می شود وزن نهایی ساختمان به میزان 25 درصد کاهش پیدا کند.

این نوع پانل ها به راحتی قابل حمل و نقل هستند و نسبت به مصالح سنتی برتریت خاصی دارند.

این نوع از پانل ها در برابر حرارت، سرما، گرما، رطوبت و صدا بسیار مقاوم هستند.

این نوع از پانل ها به دلیل ساختاری که دارند مانع از نفوذ حشرات موذی، میکروب، قارچ ها و... به داخل سازه می شوند.

استفاده از تری دی پانل در سازه موجب کاهش مصرف بتن و آهن مصرفی در سازه ساختمان می شود.

این مصالح پیش ساخته از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در برابر آتش سوزی نیز مقاوم هستند.

برای مناطق صعب العبور که حضور متخصصان دشوار است به راحتی می توانید از این مصالح پیش ساخته استفاده نمایید.

از آنجایی که با استفاده از این مصالح میزان قابل توجهی از مصالح ساختمانی کاهش پیدا می کند، به میزان قابل توجهی در هزینه های اجرایی ساختمان صرفه جویی خواهد شد و این امر به نفع افرادی است که در عرصه ساختمان سازی فعالیت می کنند.

این محصول در رنگ های متفاوتی تولید می شود و دارای انعطاف بسیار بالایی است و این امر آزادی عمل قابل توجهی به نصابان و معماران می دهد. 

تفاوت 3d پانل با ساندویچ پانل در چیست؟

ساندویچ پانل و 3d پانل، سازه های پیش ساخته ای هستند که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و امروزه استفاده از آنها در صنعت ساختمان سازی رواج پیدا کرده است. این دو محصول تفاوت اندکی از نظر ساختاری با یکدیگر دارند که در ادامه در مورد این تفاوت ها توضیح خواهیم داد.

از مهمترین تفاوت های بین این دو محصول می توان به تعداد لایه های آنها اشاره نمود.ساندویچ پانل ها متشکل از پنج لایه اعم از دو لایه محافظ درونی و بیرونی از جنس ورق های گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم است که با دو لایه چسب مخصوص، لایه های بیرونی به عایق میانی چسبانده می شوند. لایه پنجم به عنوان عایق میانی محسوب می شود و از جنس پشم سنگ، پلی یورتان و... است.این در حالی است که تری دی پانل ها از سه لایه تشکیل شده اند.لایه اول که همان عایق  محسوب می شود از جنس پلی یورتان، پشم سنگ و.... است. لایه دوم شبکه ی مفتولی است که به یکدیگر جوش خورده اند و وظیفه ی آنها محافظت از عایق است. لایه سوم هم بتن است که مقاومت و استحکام این محصول را افزایش می دهد.

ساندویچ پانل ها مصالحی هستند که قابلیت باز و بسته شدن آنها وجود دارد و به راحتی می توان آنها را باز و از آنها در مکان های دیگر استفاده نمود اما 3d پانل ها به دلیل ساختار و نحوه نصب آنها قابلیت بازیافت نداشته و نمی توان از آنها مجددا در مکان های دیگر استفاده نمود.از طرفی دیگر ساندویچ پانل ها در انواع سقفی و دیواری قابل تولید هستند و می توان از آنها برای پوشش دهی دیوارها و سقف سازه ها استفاده نمود در حالی که 3d پانل ها فقط در نوع دیواری قابل استفاده هستند و از این جهت این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند.برای قسمت عایق ساندویچ پانل از موادی مانند پشم سنگ، پلی یورتان، پلی استایرن، xps استفاده می شود در حالی که برای عایق بندی 3d پانل فقط ازعایق پلی استایرن استفاده می شود.یکی از عمده ترین تفاوت های بین یکی دیگر از تفاوت هایی که بین این دو محصول وجود است به بحث نصب مربوط است.ساندویچ پانل ها در طی 4 مرحله بر روی سازه مورد نظر نصب می شوند در حالی که نصب تری دی پانل ها در 8 مرحله انجام می شود.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن