mihanpanel logo

میهن پانل

داراری تمامی استانداردهای تولید

تحویل فوری

تولیدکننده انواع ساندویچ پانل | ساندویچ پانل های سقفی، دیواری و سردخانه ای | نصب و اجرای ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل

سوله UBM

سوله UBM

معرفی سوله UBM‌ 

سوله UBM(سوله قوسی) یکی دیگر از انواع سوله ها است که به خاطر داشتن ویژگیهای منحصر به فرد طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع از سوله ها برای اولین بار توسط شرکت آمریکایی MIC که بیش از ۲۰ سال در زمینه سوله سازی سابقه دارد ثبت ‌و اختراع شد.دستگاههای UBM برای نخستین بار در سال ۱۹۸۱ با نام ABM توسط شرکت MIC وارد بازار شد و در سال ۱۹۹۴ با اضافه شدن نرم افزار پیشرفته ی MICROPROCESSOR CONTROL نام این سوله ها به UBM‌ تغییر یافت.

ساختار سوله UBM

این سوله ها از نظر ظاهری به شکل قوس یا U‌ طراحی می شوند و به همین دلیل هم به سوله قوسی معروف هستند. یکی ازعمده ترین ویژگیهای این سوله این است که ساخت آن بدون هیچ گونه اسکلت و یا ستونی صورت می گیرد.سوله قوسی شکل به دلیل اینکه بدون پیچ و مهره قابل تولید است توانسته تحولی بزرگ در صنعت سوله سازی ایجاد نماید. سوله UBM‌ برای آن دسته از افرادی که به دنبال سازه ای با استحکام و دوام بالا، ارزان هستند، بهترین گزینه است چراکه به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان می باشد.

سوله UBM یا قوسی از جنس ورق گالوانیزه به روش نورد سرد می باشد. ورق های گالوانیزه با استفاده از دستگاه های UBM فرم داده شده و به پانل های قوسی تبدیل می شوند. در مرحله بعد پانل های قوسی در کنار یکدیگر قرار گرفته و توسط دستگاهی مخصوص به یکدیگر دوخته می شوند و در نهایت سازه ای با دوام ساخته می شود. توجه داشته باشید مونتاژ پانل های قوسی در کنار یکدیگر مستلزم داشتن تجربه و دانش کافی است. لذا پیشنهاد می کنیم جهت نصب این نوع پانل ها از نصابان با تجربه بهره بگیرید در غیر اینصورت به سازه شما خسارات فراوانی وارد خواهد شد. 

به خاطر داشته باشید که ساخت این نوع سوله ها فقط در متراژهای بالای ۱۰۰۰ متر امکان پذیر است، زیرا زمانی که ورق ها خم می شوند، دیگر قابل حمل نخواهد بود. بنابراین دستگاههای ساخت این سوله بایستی به محل نصب انتقال داده شوند و نصب سوله هم باید در همانجا انجام شود.

انواع سوله UBM

سازه Q‌ شکل:

این نوع سوله ها به شکل حرف Q در انگلیسی طراحی می شود و با نام سوله زمین به زمین معروف است. این نوع سوله به نحوی ساخته می شود که دو طرف سازه بر روی فونداسیون قرار گرفته و قوس سوله هم از روی فونداسیون آغار می شود. عمدتا این نوع سوله یکی از با صرفه ترین نوع سوله ها می باشد چراکه دیگر احتیاجی به اجرای دیوارهم نمی باشد.

سازه R‌ شکل:

این نوع سوله ها به دلیل اینکه بر روی دیوار و یا ستون اجرا می شوند، سوله دیوار به دیوار نامیده می شوند.

سازه T شکل:

یکی از روشهای دیگر ساخت سوله قوسی روش زمین به دیوار است. براساس این روش یک طرف سازه بر روی فونداسیون و طرف دیگر بر روی دیوار قرار می گیرد.

طراحی سوله UBM

این سازه های بدون اسکلت طی چندین مرحله توسط دستگاههای مخصوص UBM‌ ساخته می شوند.در ابتدا از طریق نرم افزاری به نام MIC PROSOFT اطلاعاتی اعم از طول، عرض سازه، ارتفاع وسط ، مقدار بارش برف، سرعت باد، میزان استقامت در برابر بارو همچنین شرایط اقلیمی بررسی و طراحی می شود. بعد از طراحی اطلاعات ذکر شده به دستگاه UBM‌ داده می شود.

در مرحله بعدی  دستگاهی به نام CSU بر روی تریلی نصب شده و بعد از ارزیابی تمامی اطلاعات سازه فرایند تولید و فرم دهی به پانل ها را آغاز می کند.اجرای این نوع سوله ها با کمترین نیروی انسانی و در سریعترین زمان ممکن قابل اجرا است. به دلیل اینکه برای ساخت سوله قوسی از متریالی مانند پیچ، مهره، بست، جوش، ستون و یا تیرآهن استفاده نمی شود.

مزایای سوله UBM

سرعت اجرای سوله با استفاده از این روش پنج برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این به این معنی است که پروژه درکوتاهترین زمان انجام می شود و این امر موجب کاهش هزینه های ساخت وساز می گردد.

این نوع سازه ها از استانداردهای امنیتی بالا و گواهینامه اروپایی CE‌ برخوردار است که سایر سوله ها از این استانداردها بی بهره هستند.

به دلیل ساخته شدن این نوع سوله ها با استفاده از ورق های گالوانیزه، سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. همچنین ورق گالوانیزه به دلیل موادی که در ساخت آن به کار رفته اسن در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار قماوم هستند.

سوله UBM به دلیل اینکه به شکل قوسی طراحی می شود در برابر طوفان هایی تا 250 کیلومتر برساعت مقاوم هستند. علاوه بر آن، این سازه می تواند زلزله های تا ۷ ریشتر را تحمل نماید.

یکی از نکات مثبت این سازه ها که می توان به آن اشاره نمود، انعطاف پذیری در طراحی سوله است.این سوله ها با عرض ۱۰ تا ۲۰ متر، ارتفاع ۵ تا ۱۲ متر و طول دلخواه قابل اجرا هستند. لذا محدودیتی از نظر ابعاد برای این سوله وجود ندارد.

شکل قوسی این شازه موجب شده که در برابر آتش و فشار مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

معایب سوله UBM

یکی از ایرادهای این نوع سوله این است که امکان نصب جرثقیل سقفی در آنها وجود ندارد.

ورق هایی که برای ساخت سوله استفاده می شود به راحتی قابل بریدن هستند و این نوع سوله ها امنیت بسیار کمی در برابر سرقت دارد.

جابه جایی این سازه ها هزینه زیادی در بر خواهد داشت چرا که ورق ها به یکدیگر متصل شده اند و به دلیل قوسی هم که دارند به راحتی قابل انتقال نیستند. همچنین برای ساخت این سوله حتما بایستی از دستگاههای  UBM ‌استفاده شود. 

برای ساخت این نوع از سوله ها با دهانه بالا محدودیت وجود دارد.

به دلیل اینکه در ساخت این سوله ها عایق پلی یورتان به کار رفته است نمی توان از این سازه ها به عنوان مرغداری، دامداری و یا دارویی استفاده نمود. چراکه فوم پلی یورتان بو را به خود جذب می کند واز طرفی دیگر هم نمی توان این فوم را ضد عفونی نمود.

انتقال حرارتی بسیار بالا در این سازه ها در زمستان و یا تابستان مقدار بسیار زیادی انرژی را هدر می دهد که این یکی بزرگترین عیب های سوله UBM‌است.

قیمت سوله UBM

با توجه به این موضوع که این نوع سوله ها در زمره ی سوله های سبک به شمار می روند، قیمت سوله UBM از سوله های دیگر ارزانتر می باشد. اما فاکتورهای متفاوتی اعم از عرض و ارتفاع دهانه سوله، ضخامت ورق گالوانیزه که برای ساخت این نوع سوله ها به کار رفته است تعیین کننده قیمت نهایی این سوله ها می باشند.

لذا چناچه قصد اجرای سوله UBM را دارید ومی خواهید ازهزینه دقیق ساخت سوله UBM اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می توانید از طریق شماره تماسهای موجود در سایت با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نموده تا مشاوران با تجربه ما راهنمایی های مرتبط را در این خصوص به شما بدهند.

 

روش‌های تولید ساندویچ پانل
راه هایی برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها
پیمانکار سازه های ساندویچ پانل باید دارای چه ویژگیهایی باشد
سوله LSF

میهن پانل تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی و دیواری

فروش ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ، گالوانیزه و آلوزینک و پلی یورتان و پلی استایرن